Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@00:03:35 GMT

مرکز تشخیص زودهنگام سرطان تیپ یک در کرج افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۱۹۱۲۷

مرکز تشخیص زودهنگام سرطان تیپ یک در کرج افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسین کریم ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح مرکز تشخیص زودهنگام سرطان تیپ یک شهید سبحانی در شهر کرج که شامل ارائه خدمات تخصصی کولپوسکوپی (زنان)، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، تست ورزش و اسپیرومتری است، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به کمک خانواده شهید سبحانی توانستیم این مرکز خیریه را در البرز افتتاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات در خصوص بیماریابی، آموزش، اسکیرینینگ و تشخیص‌های اولیه بیماری‌های سرطانی در حوزه فرهنگ سازی خیرین و کمک به بیماران نیازمند با راه اندازی این مرکز شاهد خواهیم بود که الگوی خوبی از نوع دوستی و انسان دوستی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: این مرکز به مرکز تیپ یک سرطان معروف است، در اینجا کار اصلی پیشگیری و آموزش به افراد در معرض خطر است و در کنار آن با دستگاه کارهای تشخیص سرطان را داریم تا با شناخت بیماری سرطان در مراحل اولیه ضمن درمان به موقع از هزینه‌های بعدی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه حدود دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کرد ایجاد این مجموعه و خرید دستگاه‌های آن بوده است، گفت: خیرین این مجموعه بنا دارند در آینده یک مرکز بزرگ نیز در زمینه پیشگیری و درمان سرطان داشته باشند.

کریم با اشاره به اینکه البرز استان نیکوکاران است، افزود: در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی و کلینیک‌های این استان شاهد کارهای خیر هستیم و اگر حضور نیکوکاران نبود اقداماتی از جمله افزایش تخت‌های بیمارستانی و یا ارائه خدمات بهداشتی- درمانی را نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه این مرکز اولین مرکز ایجاد شده در این راستا با کمک خیرین است، گفت: به صورت پراکنده چنین امکاناتی در کلینیک‌ها داریم اما در این مرکز امکانات متمرکز است.

وی در بخش دیگر با اشاره به اقداماتی که برای راه اندازی مرکز تیپ سه سرطانی در مجاورت مجتمع آموزشی- درمانی امام علی (ع) انجام شده است، گفت: این مرکز در حال ساخت است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، دستگاه‌های آن وارد کشور شده و در حال نصب آنها هستند که در سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گفته کریم مرکز تیپ سه سرطان عمدتاً کارهای درمانی برای بیمارانی که مراحل پیشرفته سرطان را دارند شامل می‌شود که از جمله این موارد انجام می‌توان به رادیاتراپی، شیمی درمانی‌های پیشرفته و … اشاره کرد.

وی افزود: در مرکز تیپ سه سرطان با تعرفه دولتی و با تکیه بر ظرفیت بخش خصوصی ارائه خدمات به بیماران را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: معاونت درمان و دانشکده‌های ما با کمک خیرین اقدام لازم برای دعوت از متخصصین جهت حضور در مرکز تشخیص زودهنگام سرطان (تیپ یک) که امروز افتتاح شده را فراهم می‌کنند.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به بیماران و هزینه دریافتی از آنها گفت: خیرین این مجموعه با کمک کمیته امداد خمینی (ره) کارهای خیر را در این مرکز پیش خواهند برد، ما نیز نیروهای دولتی را در اختیار این مجموعه می‌گذاریم که دریافتی آنها بر اساس تعرفه دولتی است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا بخش خصوصی خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان زنان سرطان انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مرکز تشخیص زودهنگام سرطان رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارائه خدمات تیپ یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود

ایسنا/مازندران مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور گفت: خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود.

دکتر سید حمید حسینی شامگاه ۱۰ اردیبهشت در آئین تجلیل از خیران سلامت شهرستان نور، اظهار کرد: با توجه به قدمت بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان تمام تلاش ما ارائه خدمات مطلوب به بیماران است.

وی با اشاره به اینکه توسعه بهداشت، ارائه خدمات و ارتقای سلامت در بخش درمان از اولویت‌های اصلی ما است، تصریح کرد: معرفی خیرین سلامت در سطح جامعه به منظور تشویق و ترغیب مشارکت بیشتر نیک اندیشان در این حوزه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نور خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد در تلاشیم تا در حوزه فوق تخصصی مردم شهرستان را بی‌نیاز کنیم.

دکتر مجتبی محمدی رییس بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان نور نیز در تکریم از خیران حوزه سلاما گفت: خیرین نقش بسزایی در جهت پیشرفت و ارتقای شاخص‌های سلامت جامعه دارند.

وی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت‌های نظام سلامت بدون مشارکت‌های مردمی امکان پذیر نیست، و اقدامات خیرین سلامت دارای ثمراتی بی انتها است که اثرات آن تا ابد باقی خواهد ماند.

محمدی خاطرنشان کرد: کمک خیران موجب تسریع در حل مشکلات حوزه سلامت می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی شهرستان نور دارای ۱۰۰ تخت فعال است، یاداور شد: در این بیمارستان سالانه ۱۴۰ هزار بیمار در اورژانس ویزیت، ۱۰ هزار بستری و ۴۵۰۰ جراحی علی‌رغم تمامی کمبودها صورت می‌گیرد. 

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) نور یادآور شد: در این بیمارستان حدود ۹۰ درصد از جراحی‌هایی که در بیمارستان‌های بزرگ انجام می‌شود  نیز صورت می‌گیرد و خوشبختانه با کمک‌های خیرین و خرید دستگاه‌های مورد نیاز بیمارستان در قسمت‌های مختلف خصوصا اتاق عمل مدت زمان جراحی‌ها با وجود تجهیزات جدید نسبت به قبل ۴۵ دقیقه کمتر زمان می‌برد.

دکتر محمدی افزود: عمل‌های جراحی از جمله تعویض مفصل زانو، لگن و جراحی لاپاروسکوپی( لیزری) شکم، زانو، چشم و همچنین جراحی خونریزی مغزی و تومورهای مغزی در این مرکز با وجود جراحان باسابقه و مجرب انجام می‌شود. 

قابل ذکر است، غلامحسین واحدی در عملی خداپسندانه تجهیزات پیشرفته اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب و جراحی عمومی  را به ارزش ۷۵۰ میلیون تومانی( یادبود زنده یاد فاطمه نیازبالی) را خریداری و به این بیمارستان اهدا کرد. همچنین خانم سلطان جمشیدی نیز در عملی خداپسندانه یک دستگاه اکوکاردیوگرافی برای بیماران قلبی و یک دستگاه کولونوسکوپی برای بیماران گوارشی به ارزش دومیلیارد تومان (یادبود زنده یاد رحمان سعیدی) به بیمارستان اهدا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • تشخیص زودهنگام سرطان سینه این بار با طراحی یک حسگر
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور افتتاح شد
  • بزرگترین سلامتکده طب سنتی کشور در شیراز افتتاح شد