Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فساد در کشور نسبت مهمی با عملکرد مجلس دارد گفت: دیوان محاسبات ابزاری برای مجلس دهم بود اما استفاده نشد، به همین دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در کشور ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی؛ دبیر جبهه پایداری استان همدان کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که گفت‌وگویی با او داشتیم که در زیر می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس: لطفا بفرمایید با چه هدفی به عنوان کاندیدای انتخابات وارد عرصه رقابت شده‌اید؟

از آن جا که نیاز به مجلس تراز انقلاب اسلامی داریم تا بتواند در گام دوم انقلاب، نظام را به خاستگاه خود که تمدن نوین انقلاب اسلامی بوده برساند احساس کردم باید در این عرصه وارد شوم، مجلس فعلی بسیار با آرمان‌ها فاصله دارد، امیدوارم اگر وارد مجلس شدیم این مسائل را راس امور قرار دهیم و مطالبات نظام را در نظر بگیریم.

فارس: ویژگی مجلس تراز انقلاب از دیدگاه شما چیست؟

نماینده باید از دولت مستقل باشد، ما تفکیک قوا را داریم اما به خاطر برخی از تخلفات صورت گرفته نماینده‌ای استخدام وزارت نفت می‌شود که متاسفانه نماینده مردم هم هست؛ نتیجه این می‌شود که وزیر نفت به مجلس بیاید و بگوید افتخار وزارتخانه این است که نمایندگانی را استخدام کرده‌ایم و همه به یکصدا این رفتار را هم تحسین کنند! به نظرم این مجلس نمی‌تواند نقش خود را به خوبی ایفا کند و در بسیاری از زمینه‌ها برخلاف فرامین رهبری حرکت کرده‌ است، مجلس فعلی همیشه با ولایت نبود، مثلا در موضوع «برجام»، CFT و FATF که ایشان دستور بررسی دادند.

رهبری فرمودند «غرب برنامه‌هایی علیه ما تنظیم کرده که ما باید بومی‌سازی کنیم» اما مجلس در این زمینه کم‌کاری کرد؛ در حالی که باید نقش نظارتی خود را ایفا می‌کرد طور دیگری رفتار شد. باید افرادی مطالبه‌گر، اهل تشخیص، پاکدست و دارای حسن سابقه وارد مجلس شوند.

فارس: مهمترین ضعف مجلس دهم چه بود؟

خروجی مجلس فعلی تصویب «CFT» و «FATF» بود که مسائلی را برای کشور داشت، مقام معظم رهبری هم در این زمینه می‌فرمایند «آمریکا در مدت دو سال ۲۳۶ مصوبه علیه ما تصویب کرده است شما مجلس چه کار کرده‌اید؟».

مجلس دهم آنقدر ناکارآمد بود که دولت نتوانست به مطالبات مردم پاسخ دهد و مشکلاتی را ایجاد کرد که امروز با تورم ۶ برابری مواجه شده‌ایم و به یکباره قیمت بنزین سه برابر شده است که اینها ناشی از ضعف، عدم قانون‌گذاری صحیح و نظارت بر حکم اجرای قانون است.

فساد در کشور نسبت مهمی با عملکرد مجلس دارد زیرا نقش نظارتی مجلس به خوبی ایفا نشده است، دیوان محاسبات ابزاری برای مجلس بود اما استفاده نشد و به همین دلیل مشکلات مالی و اقتصادی در کشور ایجاد شد.

فارس: ممکن است در راستای ایجاد وحدت به نفع جریان انقلاب کنار بروید؟

بنده در انتخابات دوره قبل صداقت خود را نشان دادم و به نفع جریان انقلاب کنار رفتم؛ این بار نوبت آنهایی است کنار بروند که بار قبل من به نفع آنها کنار رفتم خصوصا اینکه رهبری فرمودند موضوع جوانگرایی مورد توجه باشد و ایشان حتی سن مشخص کردند و عنوان کردند «جوان که می‌گویم تا ۴۵ سالگی صادق است». پس بهتر است افرادی به نفع جریان انقلابی کنار بروند که بیشتر از این سن دارند، به نظرم آنها سالها کار کرده‌اند و هر ایده‌ای هم داشته‌اند پیاده کرده‌اند.

فارس: بفرمایید اگر به مجلس راه پیدا کنید در چه کمیسیونی فعالیت خواهید کرد؟

با توجه به اینکه عضو هیات علمی دانشگاه‌ هستم و سالها به عنوان عضو شورای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و هیات جذب در این مجموعه فعالیت کرده‌ام و به آئین‌نامه‌های دانشگاهی واقف هستم، اولویت اولم کمیسیون آموزش عالی بوده و بعد کمیسیون اصل ۹۰ و فرهنگی را انتخاب خواهم کرد.

فارس: در  فضای مجازی شاهد افترا و تخریب‌هایی علیه شما بودیم که گویا منجر به شکایت شما هم شده است در این زمینه توضیح می‌دهید؟

تقریبا در یک ماه گذشته افرادی در فضای مجازی مدام مرا تخریب کردند و حتی تهمت‌های غیراخلاقی داشتند، این رفتار از سوی برخی از افراد که ذی‌نفوذ بوده و قبلا کنار نامزدهایی بودند و امروز هم هستند، صورت گرفته و تخریب‌هایی علیه بنده به راه انداخته‌اند.

آنها متن‌هایی در فضای مجازی منتشر کرده‌اند که به پلیس فتا داده‌ام تا پیگیری لازم صورت گیرد، اتقافا هویت این افراد شناسایی شده و به دادستانی نیز اعلام شده که به زودی دستگاه قضا تکلیف آنها را روشن  خواهد کرد، بعد از  اینکه حکم آنها صادر شود، نامشان را رسانه‌ای خواهم کرد تا مردم بدانند به چه کسی رای داده‌اند و چه کسانی اطرافشان هستند و آیا به صلاح است با این رفتارها به مجلس راه پیدا کنند؟!

فارس: نظر شما در مورد شفافیت مالی یک نامزد انتخابات مجلس چیست؟

موافق این قضیه هستم زیرا مردم باید بدانند نماینده آنها کجا زندگی می‌کند، اموالش چقدر است، باید بدانند به تعبیر امام(ره) به کوخ‌نشین رای می‌دهد یا کاخ‌نشین؟

مردم باید هم در بدو ورود نماینده به مجلس از دارایی او مطلع شوند و هم هنگام خروجش. آنها باید بدانند یک نامزد پای نظام می‌ایستد یا خیر؛ با چه کسی ارتباط دارد؛ آیا اهل زد و بند است و اینکه مجلس را برای منافع خود یا مردم می‌خواهد و ... .

فارس: در مورد دارایی خودتان به مردم هم بگویید

۱۳ سال است در همدان هستم و مستاجرم، یک خانه کلنگی در محله‌های پایین شهر قم دارم که قابل سکونت نیست و باید تعمیر شود. یک خودروی پژو پارس سال ۹۴ دارم که با سهمیه خریده‌ام و یک ماشین مدل ۸۳ که اسقاطی شده و قیمتی ندارد.

درآمدم تنها از طریق هیات علمی دانشگاه به دست می‌آید و عایدی دیگری ندارم.

فارس: هزینه تبلیغاتی شما از کجا به دست آمده است؟

 قرض گرفته‌ام و از هیچ کس هم حمایت مالی نداشتم.

فارس: و سخن پایانی...

از مردم می‌خواهیم حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند و با دید باز و بررسی عملکرد نامزدها به آنها رأی دهند، مهم نیست چه کسی وارد مجلس می‌شود مهم این است که فردی کاردان، انقلابی، پیرو رهبری و مردمدار، خدمتگزار، جهادی و دغدغه‌مند باشد.

انتهای پیام/89026/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی فضای مجازی مجلس همدان كانديدای ائتلاف انقلاب اسلامی نفع جریان انقلاب باید بدانند فضای مجازی هایی علیه وارد مجلس مجلس فعلی مجلس دهم چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات

در فضای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس و با توجه به اینکه تعداد کمی از نامزد‌ها در رقابت‌ها شرکت می‌کنند ممکن است این تلقی بوجود آید که فضای انتخابات مثل دور اول پرشور و هیجانی نباشد.    طبعا مردمی که براساس اعتقاد قبلی، باور‌های سیاسی و دینی و تکلیف و وظیفه‌ای که در قبال کشورشان دارند در انتخابات شرکت می‌کنند و در این خصوص دور اول یا دوم انتخابات برایشان تفاوتی ندارد و همان طور که در دور اول مبتنی بر حق و تکلیفشان در این حرکت بزرگ حضور فعالانه داشتند با همان روحیه در دور دوم انتخابات نیز مشارکت می‌کنند.    توجه به این نکته هم حائز اهمیت است که اگر مردم در انتخابات این دوره شرکت نکنند طبعا آن حقی را که نسبت به سرنوشت خود دارند و براساس همان حقوق باید نامزد‌های منتخب و اصلح خود را به خانه ملت بفرستند نادیده می‌گیرند.   در حال حاضر، باید تکلیف ۴۵ نفر از نمایندگان مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی مشخص شود و این هم سهم تعداد محدودی از شهر‌های کشور بویژه تهران است که باید در این زمینه کار را تمام کنند.   به نظر می‌رسید که در این دور از انتخابات مسئولیت مردم تهران بیشتر است، چون تکلیف نهایی درباره تعداد نامزد‌های بیشتری از تهران باید در دور دوم مشخص شود و نمایندگان پایتخت هم اگر از پشتوانه رای خوبی برخوردار نباشند ممکن است آن کارایی لازم را در خانه ملت نداشته باشند.    از این رو حضور مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند مشارکت مردم را در سرنوشت شهر، منطقه و حتی کشور را تحت تاثیر قابل توجهی قرار دهد.   بر همین اساس به نظر می‌رسد که با توجه به اینکه اکثریت نمایندگان مجلس با توجه به حضور خوب جامعه در دور اول انتخابات شکل گرفتند و مردم نامزد‌های منتخب خود را مبتنی بر صندوق آرا به مجلس فرستادند تکلیف تعداد نماینده باقیمانده اگر مشخص شود نقش بسیار موثری در سرنوشت مجلس، هیات رئیسه و آینده خانه ملت در جهت حل مشکلات مردم داشته باشد.    امید است مردم مثل دور اول به این وظیفه و مسئولیت سنگین خود در سپردن امانت به اهلش عمل کنند و با حضور جدی و پرشکوه خود این امکان را فراهم کنند تا تعداد نمایندگان باقی مانده از پشتوانه لازم برای ایفای نقش در مجلس برخوردار باشند.

دیگر خبرها

  • حسینی: مجلس نظام ارزی را بازبینی می‌کند
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • ترکیب جمعیتی از چالش های البرز است/ تردد نیروی کار استان به تهران
  • مهم‌ترین اولویت مجلس آینده از نگاه لاهوتی
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • حضور پرشکوه مردم در آزمون بزرگ انتخابات
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران