Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@03:16:03 GMT

لزوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق توسط مشترکان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۰۷۵۵

لزوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق توسط مشترکان

داود صالح‌نمدی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اعمال خاموشی‌های برق ناشی از محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها در کشور است که در راستای پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: در صورتی که مردم به ویژه در مناطق گرمسیر، میزان مصرف برق و گاز خود را حدود ۱۰ درصد کاهش دهند، بلافاصله خاموشی‌های اضطراری ناشی از این شرایط لغو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به دلیل گسترش سرمای هوا و افزایش مصرف گاز توسط بخش خانگی، اولویت با تامین گاز این بخش است تا مشکلی در گرمایش منازل هموطنان ایجاد نشود از اینرو میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌های کشور در همین راستا کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات تامین سوخت در مناطق سردسیر و برفی از هموطنان انتظار داریم به طور جدی نسبت به کاهش مصرف خود اقدام کنند تا به زودی خاموشی‌های اعمال شده برطرف شود.

مسوول روابط عمومی و سخنگوی شرکت توزیع برق منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: استفاده بیشتر از نور طبیعی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی، تنظیم وسایل گرمایشی در دمای آسایش، پوشیدن لباس گرم در منزل و جلوگیری از هدر رفت انرژی، راهکارهای ساده و بدون هزینه برای عبور از این شرایط است.

هزار و ۲۵۰ مگاوات برق سالانه در آذربایجان‌غربی تولید و تنها هزار مگاوات آن در سال مصرف می‌شود.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار مشترک برق در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد ۸۱ درصد مشترک برق خانگی، ۳.۵ درصد عمومی (ادارات، مراکز دولتی، مدارس و دانشگاه‌ها)، ۲.۷ درصد مشترکان کشاورزی، ۰.۵ درصد صنعتی و ۱۳ درصد مشترکین تجاری است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انرژی برق روابط عمومی صرفه جویی کشاورزی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند

فارس- مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز از صرفه جویی ۲۵۰ مگاواتی در توزیع برق شیراز با نصب کنتورهای هوشمند در این کلانشهر خبر داد.

محمد رضا سلاحی با اشاره به ابلاغ 180 برنامه عملیاتی شرکت توانیر برای گذر موفق از پیک تابستان 1403 گفت: توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی به عنوان یکی از سرفصل‌های مهم ماموریت‌های ابلاغی شرکت توانیر یکی از کلید واژه‌های مهم در کنترل پیک بار مصرف است که در تامین پایدار برق، رشد بهره وری، افزایش ضریب اطمینان و ایمنی، مدیریت بار، کاهش هزینه نقش بسزایی دارد.

وی در گفتگو با تسنیم گفت: با هدف ارتقای شاخص قابلیت اطمینان شبکه، با اختصاص اعتبارات ویژه، اقدامات شاخصی در نصب کنتورهای هوشمند، طرح‌های هوشمندسازی و کنترل‌پذیری شبکه توزیع اجرایی شده است.

وی گفت از سال 1401 تاکنون با نصب 200 کلید فرمان پذیر در شبکه‌های برق این شرکت، هوشمندسازی در شبکه‌های برق این شرکت رشد ده برابری داشته است.

منبع: قدس آنلاین تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند