Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@20:20:39 GMT

روحانی:هیچگاه با ضعف پشت میز مذاکره نمی‌رویم

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۱۳۳۷

روحانی:هیچگاه با ضعف پشت میز مذاکره نمی‌رویم

رئیس‌جمهور در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های ‏همگانی داخلی و بین‌المللی، ضمن طرح مهمترین مسایل کشور، مواضع جمهوری اسلامی ایران را ‏درباره مسایل منطقه ای وبین المللی تشریح و تبیین کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ابتدای این نشست خبری، با تبریک ایام میلاد با سعادت دخت پیامبر اسلام (ص) حضرت صدیقه کبری (ع)، از ملت بزرگ ایران به خاطر حضور پرشورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با برشمردن حوادث سخت و تلخ یکسال گذشته در کشور، گفت: سالی که گذشت و رو به پایان آن هستیم مثل سال ۹۷، سال پر ماجرایی برای مردم بزرگ ایران بود. در آغاز امسال با حادثه سیل بی سابقه در کشور که ۲۵ استان را دربرگرفت و همچنین حوادث طبیعی دیگر مواجه بودیم.

رئیس جمهور افزود: شهادت ناجوانمردانه سردار بزرگ شهید سلیمانی که تحمل آن برای همه مردم بسیار سخت بود و در عین حال حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع این شهید نشان داد که مردم، مسیر و راهی که انتخاب کرده‌اند، به درستی ادامه خواهند داد.

وی همچنین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی که موجب تأثر همه مردم بزرگوار ایران شد و حادثه کرمان در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی که عده‌ای از عزیزان و هموطنان جان خود را از دست دادند را از دیگر حوادث تلخ امسال عنوان کرد و افزود: در برابر همه این حوادث سخت، مردم ما در طول سال ۹۸ تا امروز و همچنین سال ۹۷ ایستادگی و مقاومت بی‌نظیری را در برابر فشارهای خارجی از خود نشان دادند.

روحانی تصریح کرد: برخلاف اینکه بدخواهان می‌خواستند امسال با شرایط غیرقابل تحمل مواجه شویم، خوشبختانه مشکلات امسال کمتر از سال گذشته است و با وجود اینکه شرایط در مجموع از سال گذشته سخت‌تر است، اما همه شاخص‌ها از لحاظ اجتماعی، امنیتی و اقتصادی نشان می‌دهد که موضوع فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی تاکید کرد: بی‌تردید آمریکایی‌ها امروز به این نتیجه رسیده اند که مسیر و استراتژی که انتخاب کرده بودند با محاسبه غلط بوده و نسبت به ملت بزرگ ایران تأثیرگذار نخواهد بود.

رئیس جمهور افزود: البته تحریم‌ها به طور طبیعی مشکلاتی را برای مردم بوجود می‌آورد و از این نظر ممکن است در زندگی مردم اثر داشته باشد اما این تحریم‌ها بی‌ثمر خواهد بود و ثمری برای دشمنان نخواهند داشت.

رئیس جمهور اظهار کرد: آنها فکر می‌کنند که با فشار حداکثری می‌توانند در حال ضعف ما را پای میز مذاکره ببرند و تمام هدف آمریکا همین است که با فشار حداکثری درحالی که مردم در مسیر سختی فراوان و استیصال قرار گرفتند، دولت با ضعف در برابر میز مذاکره حضور پیدا کند اما این کار امکان ناپذیر است.

وی تاکید کرد: ما با قدرت و توانمندی و با عزت در برابر دنیا سخن حق‌مان را به صراحت بیان می‌کنیم اما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت.

رئیس جمهور اظهار کرد: وقتی آمار را با پنج الی شش یا هشت سال قبل این دولت یا سال‌های قبل این دولت مقایسه کنیم، می‌بینیم علی‌رغم تحریم و فشار، اولین بار است در تاریخ ایران اقتصاد بدون نفت را در سال ۹۷ و ۹۸ تجربه می‌کنیم. هیچ‌زمانی در تاریخ ایران هیچ دولتی اقتصاد بدون نفت را تجربه نکرده است، اما در سال ۹۷ و بویژه در سال ۹۸ اقتصاد بدون نفت را تجربه کردیم و دیدیم که کشور بدون نفت قابل اداره است.

وی ادامه داد: البته ممکن است پیشرفت‌های ما نسبت به اهدافی که دولت یازدهم و آغاز دولت دوازدهم و این دولت ترسیم کرده بود، کند شده باشد، اما وقتی آمار و ارقام را مقایسه می‌کنیم در بخش انرژی، نفت، گاز، برق، کشاورزی، گردشگری، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت و معدن، خدمات و آموزش و سلامت، شرایط نسبتاً مناسب است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با مقایسه آمار و ارقام با سال‌های قبل به خوبی درمی یابیم که اولاً ملت ما تا چه حد فداکارانه در این ۲ سال در صحنه بودند و ثانیاً خادمان مردم و کارگزاران دولت در سراسر کشور تلاش و کوشش خودشان را به خوبی انجام دادند.

روحانی تصریح کرد: پیام من در سخن کوتاه آغاز مصاحبه تشکر از مردم بزرگ ایران و اعلام این نکته به مردم است که سال آینده هم با همین توانمندی و قدرتمندی مسیر را ادامه خواهیم داد و بالاخره مثل گذشته روزی ما دشمن را مجبور خواهیم کرد که پای میز مذاکره بیاید کما اینکه مذاکرات‌مان در سال‌های ۹۲ و ۹۳ هم آنها بودند که پای میز مذاکره آمدند و از ما درخواست مذاکره کردند.

وی افزود: البته امروز هم از ما درخواست مذاکره می‌کنند، اما باید به شرایط عادلانه برگردند تا این کار امکان‌پذیر باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: مسیر ما، مسیر ایستادگی، مقاومت و پیشرفت در سال آینده خواهد بود و آنها که برای سال آینده تبلیغ می‌کنند، تبلیغات نادرست می‌کنند؛ همانطور که در سال ۹۷ تبلیغ کرده بودند ایران به تورم ۳ رقمی می‌رسد و دیدیم در سال ۹۷ چنین نشد و در ۹۸ توانستیم آن را تا امروز در مسیر درستی قرار دهیم.

وی افزود: سال آینده هم این مسیر را ادامه خواهیم داد و رشد اقتصادی و مسیر کنترل تورم بهتر خواهد بود؛ پیام من این است که سال آینده سال خوبی خواهد بود و از مردم بسیار شریف ایران به خاطر ایستادگی آنان در روزهای سخت زندگی در برابر فشارهای دشمن تشکر می‌کنم.

روحانی در ادامه به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در این نشست خبری پاسخ داد.

متن پاسخ‌های رئیس جمهور به پرسش‌های خبرنگاران به این شرح است:

سوال شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران: مدتی است که از طرح پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران با موضوع طرح صلح هرمز می‌گذرد، تلاش‌های دولت و دستگاه دیپلماسی برای تحقق این طرح چه نتیجه‌ای را در پی داشته است؟

رئیس جمهور: برای همه جهانیان روشن است که در این منطقه صلح و ثبات بدون مشارکت ایران و حضور ایران امکان‌ناپذیر است. ثبات و صلح در منطقه با حضور کشور مهم و قدرتمندی مثل ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

همواره دنبال امنیت در این منطقه بودیم و شهید سلیمانی جزو سردارانی بود که دنبال ثبات و امنیت در منطقه حساس خلیج فارس و خاورمیانه بود و همواره در این مسیر تلاش کرد و آخرین تلاش این شهید در مسیر گفت وگو با نخست وزیر عراق بود که ناجوانمردانه او را به شهادت رساندند.

طرح صلح هرمز در مجمع عمومی سازمان ملل امسال مطرح و به همه کشورها پیشنهاد شد و این طرح برای دبیرکل، دولت‌های منطقه و سایر کشورها ارسال شد و به طور رسمی این طرح را به سران کشورهای منطقه ارسال کردم و از همه آنها خواستیم که در این طرح مشارکت بکنند.

از کشورهای منطقه، برخی کشورها به خوبی استقبال کردند، برخی کشورها تاکنون پاسخ صریحی به ما ندادند اما در عین حال همچنان معتقدیم که راه‌حل صلح و امنیت منطقه، کشورهای منطقه باید این صلح را استقرار ببخشند و تلاش همگانی آنها باید این هدف را محقق بکنند و البته تأکید می‌کنیم که از صلح و ثبات منطقه همه باید استفاده کنند.

در این منطقه اگر صلح و ثباتی است باید همه کشورهای منطقه از این امنیت برخوردار باشند، اگر بخواهیم برخی کشورها را از ثمرات امنیت برخوردار کنیم، برخی را نگذاریم مسلماً آن صلح پایدار نخواهد بود. ما همچنان بر طرح صلح هرمز یا طرح امید اصرار می‌ورزیم و یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه است.

سوال خبرنگار روزنامه اطلاعات: مدام پیام‌هایی از طرف برخی کشورهای دوست برای ایجاد گشایش در بن‌بست ایجاد شده در مسیر برجام به ایران می‌رسد و شما هم در جواب پیشنهادهایی به آنها ارائه کردید، از طرف دیگر شکست استیضاح آقای ترامپ این شائبه را ایجاد کرده که بخت اول ریاست جمهوری آمریکا در دور بعدی است، اگر چنین باشد تحلیل شما چگونه است، آیا آقای ترامپ در صورت پذیرفته شده به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای دور بعدی فشارهایش را به ایران بیشتر می‌کند یا اینکه قبل از آن دوره امکان دستیابی به یک توافق یا یک گشایش در فضای موجود وجود دارد؟

رئیس جمهور: این سوال را بیشتر از آن طرف باید بپرسید. برای ما فرقی نمی‌کند که چه حزبی در آمریکا حاکم باشد. آنچه برای ما مهم است منافع ملی کشور خودمان است، شما می‌دانید در آمریکا دو گروه از اول بودند و الان هم هستند یک گروه معتقد بودند که با فشار به ایران، ایران را می‌توانیم به آن مسیری که دلخواه مان است، وادار کنیم.گروه دیگری هم معتقد بودند، ایران قدرتمندتر از این حرف‌هاست و باید برویم با ایران تفاهم کنیم.

این گروه دوم همان دولت قبلی بود که معتقد بود باید با ایران تفاهم کرد لذا پای میز مذاکره آمدند. البته مذاکره سختی بود ولی به یک تفاهمی رسیدیم. آن تفاهم هم در حال اجرا بود. البته اگر طرف‌های ما به صورت کامل به آن توافق عمل می‌کردند ما شرایط بهتری را در منطقه و جهان تجربه می‌کردیم متأسفانه در حین اجرا، گروه اول روی کار آمدند. یعنی اینکه آنهایی که از اول معتقد بودند که راه‌حل، تفاهم با ایران نیست و راه‌حل تحمیل به ایران است. می‌گفتند یک بسته ای آماده کردیم باید به ایران تحمیل کنیم. نه اینکه با ایران بنشینیم درباره موضوعاتی با هم بحث کنیم و به نقطه نظر مشترک برسیم و تفاهم کنیم.

این گروه که روی کار آمدند همین است که شما می‌بینید با فشارهایی که اسرائیلی‌ها و برخی از کشورهای مرتجع منطقه به اینها آوردند، خودشان هم چنین اعتقاداتی را دنبال می‌کردند.

فکر می‌کردند اگر یک تحریم حداکثری را بر ایران طراحی و اجرا کنند - پیش‌بینی آنها چند ماه بیشتر نبود - می‌گفتند با این فشار حداکثری ایران ۳، ۴ ماه بیشتر نمی‌تواند مقاومت کند و تسلیم می‌َشود و وقتی تسلیم شد، آن وقت، بسته پیشنهادی خودشان را روی میز مذاکره می‌گذارند، و به تعبیر آنها ایران مجبور است که به یک صورتی بپذیرد.

از تحریم جدید و فشار حداکثری آمریکا تا امروز بیش از ۲۰ ماه گذشته است. شرایط ما در این ۵، ۶ ماه اخیر از سال قبل بهتر شده است. بنابراین این تحریم و فشار حداکثری شکست خورده است. در منطقه، شرایط بهتری از ۲ سال پیش داریم و در شرایط داخلی، اتحاد و وحدت داریم. آنها می‌خواستند در درون کشور مردم در شرایطی قرار بگیرند که به این باور برسند که بدون تفاهم و توافق با آمریکا نمی‌توانیم زندگی‌مان را ادامه دهیم این را هم هیچ کس در کشورمان قبول ندارد.

همه در مقام عمل دیدند که ما در این ۲۰ ماه، تحت فشار حداکثری بودیم، اما با کمی سختی و مشکل از آن عبور کردیم. بنابراین، اینکه دولت بعدی چه کسی است، گروهی که الان حاکم هستند، قبل یا بعد انتخابات می‌خواهد. طرح و حرف ما یکی بوده و گفتیم اگر آمریکا به برجام برگردد و از تحریم‌ها دست بردارد، می‌تواند در قالب ۱+۵ باز هم حضور پیدا کند و مذاکره کند و تا زمانی که اینچنین نشود امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد.

خبر تکمیل می شود…

کد خبر 410743

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور آمریکا ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمهوری اسلامی ایران اقتصاد بدون نفت پای میز مذاکره کشورهای منطقه شهید سلیمانی فشار حداکثری طرح صلح هرمز برخی کشورها معتقد بودند رئیس جمهور بزرگ ایران صلح و ثبات سال آینده سال گذشته مردم بزرگ سال ۹۷ تحریم ها تا امروز راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ۱۶ سال سابقه نمایندگی در کارنامه اش سبب نشده تا با دقت و وسواس یک سیاستمدار اظهارنظر کند، او در همه این سال های رفت و آمدش به بهارستان بر یک مدار حرکت کرده است؛ مدار تندروی.

اما این تنها نکته بارز در کارنامه «جواد کریمی قدوسی» یا همان نماینده مشهد یا همان عضو جبهه پایداری نیست، او حتی این مهارت را دارد که علاوه براینکه با غلط املایی درباره مسائل مهم امنیتی و هسته ای یادداشت یا توئیت منتشر کند، این عادت را هم دارد که گاه و بیگاه برخی ادعاها درباره مسائل امنیتی، نظامی و هسته ای مطرح کند، فارغ از آنکه صحت داشته باشد یا نه. ادعاهایی گاها پرهزینه و جنجال برانگیز.

ادعاهای واهی درباره موضوعات امنیتی و نظامی ایران

او در همین روزهایی که کشور درتب و تاب تنش های اوج گرفته بین ایران و اسرائیل است، موبایل به دست شده و یکی بعد از دیگری توئیت هایی را منتشر می کند. او چند روز پیش و در روزهایی که بخش های امنیتی و نظامی کشور درحال تصمیم گیری درباره نحوه پاسخگویی به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق بودند، ناگهان توئیتی را منتشر کرد و نوشت؛ «بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی در ساعت آینده، این شرور خواهد فهمید که من بعد در هر کجای دنیا دست به ترور شخصیتهای جبهه مقاومت بزند باز با سجیل و خیبر شکن و شهاب ایرانی تنبیه خواهد شد.»

این ادعا با واکنش هایی در فضای مجازی روبرو شده و بسیاری این نماینده را بخاطر این توئیت تقبیح کردند و آن را گرا دادن به اسرائیلی ها دانستند.

او اما گویا این روزها که از عدم حضورش در مجلس آینده مطمئن شده تلاش دارد در فضای مجازی خود را زنده نگه دارد و چه راهی برای چهره پرحاشیه جز او بهتر از توئیت های خیالی و جنجالی زدن.

او طی روزهای اخیر بازهم توئیتی را منتشر کرد که حاشیه ساز شد. کریمی قدوسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.» پس از انتقاداتی که از سوی فعالان سیاسی و رسانه ای به این توئیت شد، او بدون اینکه از حرف خود عقب نشینی کند، بازهم روز گذشته در توئیتی با هشتگ اقتدار ایران نوشت: « در صورت اذن تا انجام اولین آزمایش ارتقاء برد موشکی به ۱۲ هزار کیلومتر یک هفته فاصله می‌باشد.»

این توئیت هم به مثابه توئیت های قبلی با انتقاداتی همراه شد. علی قلهکی هم در پاسخ به این نماینده مجلس در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «موشک قاره پیما با برد ۱۲ هزار کیلومتر، فقط برای حمل کلاهک هسته‌ای است، اینکه دانش ساخت آن را داریم یا نه به کنار، ولی تمامی مواضع اخیر شما پیوست گزارش آژانس انرژی اتمی علیه کشور می‌شود! چه اذنی بیاید چه اذنی نیاید...

او در فیلمی که ساعاتی پیش از او منتشر شده، نیز به جای آنکه به تصحیح اشتباه خود بپردازد ادعایش درباره مسائل هسته ای ایران را با جزئیاتی دیگر تکرار کرده است. او می گوید؛ «بعد از انجام عملیلات وعده صادق و صحبت‌هایی که از سوی رژیم صهیونیستی و حامیانش می‌شد این بود که رژیم صهیونیستی به مراکز هسته‌ای جمهوری اسلامی حمله کند و سایت‌های فردو و نطنز را منهدم کند. اینجا فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای موضعی گرفت که حمله به مراکز هسته‌ای یعنی عبور از خط قرمزهای جمهوری اسلامی در تولید سلاح هسته‌ای و احتمال داد که اگر دشمن دست به چنین اقدامی بخواهد بزند، فتوا تغییر کند.»

کریمی قدوسی ادامه داد: «اما از نظر فنی آیا ایران قدرت تولید سلاح هسته‌ای را دارد؟ بنابر نقد کارشناسان حتی اطلاع فنی که آژانس دارد و قانون مجلس به نام لغو راهبردی تحریم‌ها که غنای اورانیوم تولیدی را به ۶۰ درصد رساند، کارشناسان به ما گفتند که ما نصف روز زمان لازم داریم که چند آبشار غنی سازی را سری کنیم و غنای اورانیوم تولیدی را از ۶۰ به ۹۰ درصد برسانیم. این چیز خاص و سری نیست و آژانس هم مطلع است. از نظر فنی هم یک امر شدنی و خیلی راحت است؛ بنابراین به لحاظ تولید اورانیوم ۹۰ درصد که سوخت اصلی کلاهک هسته‌ای است، جمهوری اسلامی یک نصف روز زمان لازم دارد، حالا بگوییم یک هفته.

او در بخشی دیگر از اظهارات می گوید؛«همچنان در فتواهای مقام معظم رهبری، تولید و بکارگیری سلاح‌های هسته‌ای امری غیرقابل قبول است، اما اگر زمانی ایشان تشخیص بدهند، فرمودند که در هر سطحی ما را تهدید کنند، در همان سطح تهدیدشان می‌کنیم. یعنی اگر دست به تهدید هسته‌ای بزنند، با تهدید هسته‌ای جوابشان را می‌دهیم. اینجا که دیگر با موشک کاتیوشا نمی‌توان جوابشان را داد.»

این اظهارات کریمی قدوسی با واکنش جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روبرو شد که با کنایه به او نوشته است؛« ول کن تو را به علی. ‏الان اومدی ابروش درست کنی زدی چمشم کور کردی که! ‏از یک هفته رسیدی به نصف روز؟ ‏بازم برای توجیه رفتار غلطت از رهبری هزینه کردی!! ‏شنیدم جایی گفته بودی رشیدی نفوذی اسرائیله! ‏آورنده خبر آدم موثق و خداترسی بود، اما همینجا میگم، من حلالت کردم، ‏ولی ‏خدا جای حق نشسته.»

از ظریف و روحانی تا خاتمی و مهدی هاشمی

این چهره وفادار به مشی پایداری ها، در طرح ادعاهایی که صحت آن از سوی نهادهای رسمی تایید نمی شود هم ید طولایی دارد، ادعاهایی که خوراک خوبی برای جنجال سازی های رسانه ای خاصه رسانه های خارج از کشور بوده اند.

یک روز مدعی گذراندن سربازی ظریف در ارتش آمریکا می‌شود و روز دیگر از سقیفه‌سازی حسن روحانی و دیدار خاتمی با فرمانده ناتو می‌گوید.

او در جریانات اعتراضات مردم در انتخابات ۱۴۰۱ مدعی شده بود: «در طی شصت روز آمار حضور اغشتشاگران در خیابان، ۵۰۰ هزار نفر بوده است. البته اگر یک نفر ده بار هم آمده ده بار در آمار وارد شده. اوج این حضور در یک روز ۴۵هزار نفر بود. (طبق آمار غیر رسمی ۳۱۰ هزارنفر کل جمعیت اغتشاشگران بودند که می شود) گفتند نمادهای حاکمیتی باید سقوط کند. یکی از نمادها مشهد است. قرار بود برای یکی از سران قوا در مشهد حادثه هفت تیر ۶۰ تکرار شود. آخرین مرحله هم ورود پنتاگون بود. در سال ۸۸ هم نقشه همین بود. مرحوم فیروز آبادی در سال ۸۸ در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت خاتمی در فتنه ۸۸ با فرمانده ناتو دیدار داشت و از آنها خواستند کار ما در داخل که جلو رفت شما وارد شوید. اکثر دستگیرشدگان یک یا دو شب نگهداری شدند بعد با تعهد والدین آزاد شدند. اما از میان بازداشتیهای هدفمند که ادامه هم دارد ۱۸٪ آنها آموزش دیده اند. تمام این ارتباطات بدست آمده که به عنوان مستندات بیانیه دو دستگاه اطلاعاتی در آینده منتشر می شود. ۷۰ درصد دستگیر شدگان دیپلم و زیر دیپلم بوده اند. ۶۷ درصد اهل شرب خمر بوده اند. از این شاربان خمر ۴۷ درصد دائم الخمر بودند. اکثر اینها معتاد به موارد مخدر گل بودند. درصدی از زنان بازداشت شده اهل فحشا بودند. همانکس که خودکشی کرد یکی از همین افراد بود. ۸۰ درصد اینها خارج از کشور را بهشت می دانند. خانم مولاوردی معاون روحانی طرحی داشت و می خواست فاحشه ها را بیمه کند.»

اما این تنها ادعای کریمی قدوسی درباره اعتراضات نبود، او پس از آتش گرفتن بخشی از زندان اوین در سال ۱۴۰۱ مدعی شد: «فردی با چاقو خود را به بند مهدی هاشمی رفسنجانی می‌رساند و در صددکشتن او برمی‌آید، اما مهدی هاشمی از دو روز قبل به درخواست خودم از آن بند جابه‌جا شده بود!»

این نماینده مجلس حتی حسن روحانی را هم از گزند ادعاهای خود در امان نگذاشت و در جریان رد صلاحیت او در انتخابات خبرگان مدعی شد: «کسی که استعداد و اراده سقیفه سازی را داشت توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شد.»

کریمی قدوسی که طلایه‌دار ادعاهای تکذیب‌شده است، پیش از این هم در اظهارنظری رسماً حسن روحانی را به «خط‌گرفتن» از سرویس جاسوسی MI۶ متهم کرده و گفته بود: «یکی از پرونده‌های مهم در نهاد ریاست‌جمهوری نفوذ ام‌آی‌سیکس انگلستان از طریق اسماعیل سماوی، خواهرزاده رئیس‌جمهور بود. این سرویس جاسوسی مرتب به خواهرزاده روحانی زنگ می‌زد و خط‌مشی و مواضع رئیس‌جمهور را به خواهرزاده‌اش دیکته می‌کرد. پرونده این فرد همچنان در دادسرای رسانه در جریان است. امیدواریم قوه قضائیه در خصوص این پرونده به مردم اطلاع‌رسانی کند و بگوید که چگونه رئیس‌جمهور برای بازداشت خواهرزاده خود، قوه قضائیه را تهدید می‌کرد.»

موضوعی که با واکنش پایگاه ریاست‌جمهوری مواجه شد و یک منبع آگاه گفته بود: «حتی هم‌جناحی‌های ایشان هم عمدتاً روی اظهارات ایشان حساب باز نمی‌کنند و اذعان دارند که وقتی ایشان ادعایی علیه کسی مطرح می‌کند، به اعتبار تجارب متعدد دروغ‌گویی و خلاف‌گویی ایشان در گذشته، ادعایش فاقد صحت، عقلانیت و حتی ظرافت‌های مرسوم دروغ‌گویی است.»

او همچنین در اواخر سال گذشته پس از آنکه ظریف گفته بود، قدرت مردم از قدرت موشک بالاتر است؛ ادعاهای عجیبی را درباره وزیر خارجه سابق مطرح کرد. کریمی قدوسی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏از کسی که با فرار از مردم و انقلاب و هشت سال دفاع مقدس سربازی‌اش را در ارتش آمریکا خدمت می‌کند و با امریه آن‌ها کارمند رسمی سازمان ملل می‌شود و با دریافت تابعیت خود و فرزندانش از آمریکا به وزارت خارجه ایران نفوذ داده می‌شود و دیکته آمریکا در برجام را نخوانده امضاء می‌کند، و مردم ایران را دانسته در بزرگترین تنگی معیشت قرار میدهد؛ جای تعجب نیست که در نقطه عطف قدرت مردم و سپاه و مقاومت توان موشکی ملت ایران را به چالش بکشد. خائن و خیانت و نفاق شاخ و دم ندارد.

سردمدار گاف‌های املایی در توئیتر

اما حواشی محمد جواد کریمی قدوسی فقط به ادعاهای او محدود نمی‌شود. او در زمره نمایندگانی است که گاها طرز نوشتن و غلط‌های املایی‌اش دستمایه طنز در فضای مجازی می‌شود. کریمی قدوسی که سال ۹۲ در اعتراض به توافق هسته‌ای طرح دو فوریتی تهیه کرده بود در آن " معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته ای" (NPT ) یعنی (Nuclear Non- Proliferation Treaty ) را «MPT » نوشته بود.

البته او از این اشتباه درس نگرفت و سال ۹۹ بار دیگر در توئیترش وقتی داشت با توپ پر به دولت روحانی انتقاد می‌کرد به جای «PMD » نوشت «PND» و این موضوع دوباره به یک سوژه تبدیل شد.

کریمی قدوسی که گویا تمایلی ندارد به این غلط‌های املایی پایان بدهد در مهرماه ۱۴۰۰ نیز گاف عجیب و غریب‌تری داد و این‌بار در نوشتن کلمات فارسی غلط املایی داشت و به جای «آمر» نوشت «عامر». او در توئیترش نوشته بود: «ریاست محترم قوه قضائیه ملت تقاضا دارند دادگاه برگزار شده برای سیف و عراقچی که منجر به صدور حکم قطعی شد برای معرفی خیانت مار بزرگ به ملت پخش شود تا عامل و عامر اصلی سقوط ارزش پول ملی رسوا گردد.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898707

دیگر خبرها

  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • کاظمی قمی: نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • سنگ سفیدی: با تمرکز بیشتر به دیدار نیمه نهایی می‌رویم
  • با این سرمربی خیلی به حضور در المپیک خوش‌بینم