Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز یکشنبه بر نقش مهم اعراب در حل و فصل بحران لیبی تاکید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به حضور خود در نشست وزاری خارجه کشور‌های حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره لیبی اشاره کرد و نوشت ما در حال همکاری با دوستان و شرکای خود برای یافتن یک راه حل سیاسی برای رفع تهدیدات ناشی از افراط‌گرایی و تروریسم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه پیام انور قرقاش آمده است: بر این باوریم که نقش (کشورهای) عربی در تلاش‌های بین المللی درباره لیبی بسیار مهم و حیاتی است.

وزاری خارجه و دیپلمات‌های ارشد کشور‌های حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ، امروز یکشنبه نشست ویژه‌ای را در خصوص تحولات لیبی برگزار کردند. این نشست به منظور رایزنی در خصوص اجرای آتش بس لیبی و تحریم‌های تسلیحاتی این کشور برگزار شد. وزاری خارجه فرانسه، ایتالیا، ترکیه، آلمان و برخی کشور‌های دیگر در این نشست حضور داشتند.

نشست یک روزه با موضوع لیبی، اولین نشست کمیته‌ای است که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و به دعوت سازمان ملل و آلمان برگزار شد. هدف از این نشست یک روزه ایجاد هماهنگی و اتحاد برای جلب حمایت بین المللی از تلاش‌ها در جهت دستیابی به راه حل سیاسی و آتش بس در لیبی است.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ درگیر تنش‌های زیادی بوده و میان دو طرف، یکی به اصطلاح ارتش ملی این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر در شرق و دیگر دولت وفاق ملی به رهبر فائز السراج در طرابلس، پایتخت این کشور تقسیم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انور قرقاش بحران لیبی کنفرانس امنیتی مونیخ وزاری خارجه انور قرقاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۱۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • دستاورد سفر بذرپاش به امارات متحده عربی چه بود؟ 
  • دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند