Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@00:07:32 GMT

چه خبر از حقوق معوقه کارمندان کارخانه «آذرآب»؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۲۱۱۸

چه خبر از حقوق معوقه کارمندان کارخانه «آذرآب»؟

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: ۱۵ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش برای پرداخت حقوق کارمندان کارخانه آذرآب پرداخت شده و حقوق آنها به روز است.

به گزارش مشرق، کارخانه آذرآب که در زمینه پیمانکاری ساخت تجهیزات پیشرفته نیروگاه، سد و صنایع نفتی و گازی فعالیت می‌کند، به دلیل رکود اقتصادی و تحریم‌ها سفارشاتش کم شده و گفته می‌شد که این شرکت نتوانسته حقوق کارمندانش با پرداخت کند، در مقابل ۶۰ میلیارد تومان هم مطالبه دارد، از آنجایی که  یک سوم سهام این شرکت به بانک کشاورزی واگذار شده، با روح الله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی گفت‌وگویی در این زمینه انجام دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ آذراب در مسیر هپکو شدن

عکس/ تجمع کارگران آذرآب اراک

مدیرعامل بانک کشاورزی در پاسخ به اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در ۴ آبان تصمیم گرفت بانک کشاورزی ۱۵ میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردش بدهد تا مطالبات اینها برطرف شود آیا اقدامی در این زمینه انجام شده است؟ گفت: ما ابتدا مجاز به تملک کارخانه آذرآب نبودیم و این در جریان معاملات بورسی چون در درون کارگزاری بانک کشاورزی انجام شده بود، اجباراً به زیرمجموعه‌های بانک ما ابلاغ شد. از سال ۹۶ این شرکت به دست بانک کشاورزی افتاده است، این کارخانه با آنکه مشکلات زیادی داشته رقم قابل توجهی از حقوق کارمندانش را پرداخت کرده، اما چالش‌هایی هم دارد، گاهی بعضی از قراردادهایش به مشکل برخورد بعضی ماه‌ها حقوق‌ها دچار تأخیر شد.

خدارحمی در پاسخ به اینکه برخی با این استدلال که شما یک سوم سهام این کارخانه را در اختیار دارید، باید شما حقوق آنها را پرداخت کنید، گفت: این کارخانه ۲۰۰ میلیارد تومان طی این دو سال یعنی ماهانه ۱۰ میلیارد تومان حقوق کارمندانش را پرداخت کرده، تنها یکی، دو ماه مشکل داشتیم. چندین بار ستاد تسهیل این موضوع را مطرح کرد و ما ۱۵ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش دادیم تا حقوق آنها پرداخت شود.

وی در این باره که چه زمانی این ۱۵ میلیارد تومان را پرداخت کرده‌اید، گفت:حدود ۲، ۳ ماه پیش یعنی مهر ماه پرداخت شد و الان هم حقوق آنها به روز است اما کلاً شرکت‌ها همیشه حقوق‌ها را با یک ماه تأخیر پرداخت می‌کنند و این روال بوده، یعنی شرکت باید پول در بیاورد و حقوق کارمندانش را بدهد. 

از مدیرعامل بانک کشاورزی سوال شد که کارخانه آذرآب ۶۰ میلیارد تومان هم مطالبات دارند، مشکل دریافت این پول‌ها چیست؟گفت: اینها قرارداد است و در قالب انجام تعهدات این مطالبات دریافت می‌شود، انجام این قراردها زمان بر است و پرداخت‌ها هم مطابق با پیشرفت کار انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: یک دلیل اعتصاب کارمندان کارخانه آذرآب این بود که کارکنان هپکو جمع شده بودند و می‌گفتند که باید این کارخانه دولتی شود و بعدا متوجه شدند که چنین امکانی برایشان نیست. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مشرق بانک کشاورزی کارخانه آذرآب اراک هپکو و آذرآب حقوق کارمندان عدم پرداخت حقوق مدیرعامل بانک کشاورزی حقوق کارمندانش کارمندان کارخانه ۱۵ میلیارد تومان پرداخت کرده سرمایه در گردش حقوق کارمندان کارخانه آذرآب حقوق آنها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!

معاون بانک مرکزی با بیان اینکه امسال مدل جدید اعتبار سنجی بانکی علمیاتی می‌شود، گفت: در مدل جدید عوامل جدید مانند محکومیت مالی، جرایم رانندگی، صدک بندی یارانه هم در نظر گرفته می‌شود و دیگر مانند روال فعلی رفتار افراد در پرداخت اقساط تسهیلات تنها ملاک رتبه بندی نخواهد بود.

مهران محربیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با ایلنا درباره گلایه مردم از ساز و کار اعتبار سنجی بانک‌ها مبنی بر اینکه حتی با یک روز تاخیر در پرداخت اقساط، رتبه اعتبار سنجی آنها به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند در حالیکه ممکن است اقشاری مانند کارگران با تاخیر حقوق و دستمزد خود را از کارفرما دریافت کنند، اظهار داشت: مدل جدید اعتبار سنجی بانک‌ها هنوز به اجرا نرسیده و با اجرای مدل جدید نحوه امتیازدهی به افراد تغییر کرد و در مدل جدید رفتار افراد در پرداخت اقساط تنها یک بخش از اعتبارسنجی است. در حالی که در مدل فعلی تقریبا عمده امتیازدهی براساس رفتار افراد در پرداخت اقساط است و هر فردی که پرداخت به موقع نداشته باشد به رتبه پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده، گفت: در مدل جدید اعتبارسنجی عوامل دیگری در رتبه دهی موثر خواهد بود و عواملی که در این مرحله اضافه می‌شود سابقه محکومیت‌های مالی است.

معاون بانک مرکزی تاکید کرد: همچنین از موضوعات جدید در مدل اعتبار سنجی صدک بندی یارانه‌ها است و از این پس افرادی که برای دریافت یارانه اعلام می‌کنند از دهک‌های پایین جامعه هستند دیگر نمی‌توانند وام بانکی با اعداد و ارقام بالا را دریافت کنند به عبارت دیگر سقف تسهیلات برای افراد با اطلاعات صدک بندی یارانه‌ها تعیین می‌شود.

محرمیان ادامه داد: در مدل جدید موضوعات مالیاتی، جرایم رانندگی، نحوه رفع تعهدات ارزی و سایر موضوعات مورد نظر در شبکه بانکی اضافه خواهد شد و در مدل جدید رتبه بندی بسیار دقیق‌تر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای اصلاح رتبه خود در اعتبار سنجی باید چه اقدامی انجام دهند آیا پرداخت یک قسط زودتر به اصلاح رتبه کمک خواهد کرد، اظهار داشت: در مدل جدید تمام این موضوعات دیده شده و امسال هم این مدل جدید علمیاتی خواهد شد، در مدل فعلی هم مردم اگر در سررسید اقساط تسهیلات را بپردازند می‌توانند از کاهش رتبه جلوگیری کنند، اما اینکه برای اصلاح رتبه اقساط یک ماه زودتر پرداخت شود، اثرگذار نیست و نمی‌تواند توصیه درستی باشد. 

محرمیان در پاسخ به این سوال که آیا در مدل جدید اعتبار سنجی رفتار افراد در پرداخت قبوض در نظر گرفته می‌شود، افزود: در این مرحله فعلا رفتار مردم در پرداخت قبوض و پرداخت به موقع یا با تاخیر قبوض در نظر گرفته نمی‌شود.

tags # وام ، بانک مرکزی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • جزئیات پرداخت ارز به زائران حج
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • متقاضیان وام دست به عصا رانندگی کنند!
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه