Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمدعلی انصاری» در آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با تبریک ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و گرامیداشت مقام زن و روز مادر با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از محتوای فضای مجازی گفت: کودک و نوجوان قشری هستند که نیازمند توجه و آموزش ویژه‌ای برای استفاده صحیح از فضای مجازی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به موضوع نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که کودک و نوجوان بوده تصریح کرد: در دین مبین اسلام به کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شده در روایتی که العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر به ما رسیده در واقع به امت اسلامی آموزش دادند که لازم است توجه زیادی به تعلیم و تربیت کودکان داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ای که با تحول دیجیتال در خدمت این قشر باشد بسیار موضوع مهمی را پیگیر بوده و به ویژه که این نکته یک شغل و کسب و کار نیز باشد و از این منظر برگزاری این نمایشگاه بسیار حائز اهمیت است که امیدواریم برگزاری آن بتواند خدمات خوبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.

 

«محمدرضا بهمنی» رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: نمایشگاه‌های ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی، سه ضلع اقتصاد، فرهنگ و فناوری را توامان باهم پیش می‌برد که نکته بسیار حائز اهمیتی است.

 

وی با بیان اینکه هم‌نشینی فرهنگ به عنوان محل بروز خلاقیت و اقتصاد به عنوان بستر جریان یافتن خلاقیت‌ها در شکل گیری تمدن موثر است، خاطرنشان کرد: اقتصاد و فرهنگ بدون حضور فعالان مردمی نمی‌تواند به هم پیوند بخورد و این حضور با سیاست گذاری صحیح میسر می‌شود.

 

بهمنی با بیان اینکه مناسبت فناوری با فرهنگ را در دوره تغییر فناوری‌ها؛ فرصت‌ها و چالش‌های این مناسبت را بیش از گذشته در خود دارد، تصریح کرد: امروز طبقه بندی کلاسیک حوزه‌های مختلف هنر کمرنگ شده و ایده‌های جدیدی در حوزه هنر پیش آمده که شکل گذشته آن را تغییر داده از طرفی تولیدات فرهنگی نیز منحصر به تولیدکنندگان حرفه‌ای نبوده و تغییرات دیگری هم داریم که مجموعه این شرایط سبب شده که در دوره جدید که اسم آن را می‌توان برزخ حکمرانی فرهنگی گذاشت شرایط بسیار پیچیده‌ای را در تصمیم گیری و سیاست گذاری ایجاد کرده است.

 

«سید حسن قاضی عسگر» معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در ادامه با تقدیر از برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: گروه کاری فناوری و نوآوری با دبیری شهرک علمی تحقیقاتی استان برای بررسی موانع کسب و کارهای مجازی در استانداری تشکیل شده و در حال فعالیت است.

 

وی با تمجید از فعالیت ها و کسب و کارهای فضای مجازی که منجر به ارزش افزوده بالا شده گفت: مشوق‌ها در کارهای فرهنگی منجر به توسعه کسب و کارهای فرهنگی و تولید محتوای وزین و سنگین در فضای مجازی خواهد شد.

 

در ادامه این مراسم از تمبر یادبود دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان رونمایی شد.

 

خاطرنشان می‌شود، آیین افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی با رویکرد کودک و نوجوان با حضور سید محسن سجاد مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد./

پایان پیام/129

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه فضای مجازی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رسانه های دیجیتال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در این مراسم افزود: شعر سعدی با وسعت اطلاعات او در حوزه‌های مختلف شخصیت خاصی از او ساخته بود، شعر سعدی در موضوعات مختلف سروده شده است، کمتر موضوعی می‌توان پیدا کرد که سعدی درباره آن سخن نگفته باشد.
محمود شالویی گفت: آغاز برنامه‌های سعدی در روز جمعه ۳۰ فروردین ‌در آرامگاه سعدی بوده است، تا امروز که اختتامیه آن برگزار می‌شود. به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.‌
رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: بهتر است در کتاب های درسی آموزش هایی از بوستان، گلستان و شاهنامه گنجانده شود تا دانش آموزان با این شاعران آشنا شوند. بیان آثار سعدی برای نوجوانان امروز ما کمی سخت است پس اشعار سعدی باید با زبانی ساده بازسازی شوند.
در پایان این مراسم از حسن انوری و همسر غلامحسین یوسفی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته برزگداشت سعدی برگزار شد
  • نقاره‌زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود