Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رییسی با برشمردن ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تأکید بر اینکه شخصیت ایشان نباید تحریف شود؛ گفت: یهودی و مسیحی به سلیمانی عشق می ورزد؛ دیپلمات های دنیا دیدند در عالم دیپلماتیک گام جدیدی مطرح شده و آن پیوند میان معنویت و سیاست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، آیت الله سیدابراهیم رییسی، یکشنبه(27 بهمن) در مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پورجعفری با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم قیامتی برپا کرد و این با اراده پروردگار متعال بود که دلها در سراسر جهان متوجه او شد زیرا او متوجه خدا شد؛ افزود: شهید نظر می کند به وجه الله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


رییس قوه قضاییه با بیان اینکه او شهید و کرم زندگی کرد تا به شهادت رسید؛ گفت: کرامت، انسان را برخوردار از روحیه ای می کند که فقط به خدا می اندیشد و همه جوارح و جوانح حاج قاسم به خدا می اندیشید و می خواست همه امکانات و تمکنی که خدا به او مرحمت کرده و جانش را تقدیم کند.

 

 

وی رمز متوجه شدن دلها به او را اخلاص او دانست و با بیان اینکه اولین شاخص حاج قاسم سلیمانی اخلاص و دلدادگی او به خدا است «من کان مع الله، الله معه» گفت: برای همین قلوب مردم جهان متوجه او شد زیرا او متوجه خدا شد.

 


آیت الله رییسی دومین نکته در مکتب حاج قاسم را ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی عنوان و بیان کرد: اگر وصیت نامه او هم نمی بود مشی و سلوک او را که می دیدید می گفتید او یک ولایتمدار واقعی است که ولایت مدار با ولایت شعار فرق می کند. 

 


وی وصیت نامه حاج قاسم را در حقیقت «ولایت نامه» عنوان و بیان کرد: ملت بزرگ ایران و جهان اسلام بدانید عزت شما در تبعیت از ولی فقیه است که سخن و پیام او این است زیرا خود در عرصه ولایتمداری{نسبت به امام و رهبری} سر از پا نشناخت و آنچه ولی{فقیه} می خواست و صلاح می دانست همان می کرد.

 

 

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: مکتب سلیمانی «مردم باوری» می آموزد؛ در عالم سیاست مداران دم از مردم می زنند اما او مردم را باور داشت و به تبعیت از امام و رهبری نظر و حرف و نگاه مردم را تشریفاتی نمی دانست و حقیقتاً مردم باور بود.

 

 

وی به تواضع و فروتنی حاج قاسم اشاره و تصریح کرد:  او به مظلومین عالم می اندیشید و به آنان عشق می ورزید؛ به نحوی دلدادگی به او افزون بود که بچه های مدافع حرم، پدر دوم خود را حاج قاسم می دانستند و می گفتند ملجأ خود را از دست دادیم.

 

 

آیت الله رییسی توجه به ستمدیدگان از سوی سردار سلیمانی را مورد توجه قرار داد و با افزودن اینکه یک موی اینها را بر همه داشته های کاخ نشینان ترجیح می داد و  سخن او با همه ما این است اشرافیت یکی از روحیات زشت و است؛ عقلانیت انقلابی را یکی دیگر از ویژگی های سردار سلیمانی دانست و اظهار داشت: عده ای فکر می کنند کارهای زودهنگام و زودگذر احساسی در درون اندیشه انقلابی و عقلانیت و بصیرت و دوراندیشی و نگاه به آینده خوابیده؛ شهید سلیمانی دشمن را خوب می شناخت، اسراییل و آمریکا را می شناخت و زبان آنها را می دانست و می دانست زبان آنها زور است و تنها راه مقابلِ آنان نشان دادن قدرت است.

 

 

وی با تأکید بر اینکه شخصیت حاج قاسم سلیمانی و شخصیت امام بزرگوار ما نباید تخریب شود؛ خاطرنشان کرد: جوانان ما سلوک او را شنیدند؛ بچه های کرمان و ثارالله مواضع او را خوب می شناسند؛ اگر او کار دیپلماسی کرده در راستای تقویت مقاومت است؛ راهبرد حاج قاسم مقاومت است و ایستادگی فعال و هرگز روحیه تسلیم و کوتاه آمدن در مقابل دشمن در قاموس حاج قاسم راه نداشته و در مکتب او راه ندارد.

 

 

رییس قوه قضاییه ادامه داد: او یک انقلابی بود که انقلاب را با همه وجودش دوست داشت و به توسعه پیام های انقلاب اسلامی می اندیشید و تلاش می کرد از همه تهدیدها فرصت و قدرت بسازد؛ او در افغانستان و لبنان و یمن و...قدرت ساخت؛ استراتژیست به معنای واقعی کلمه بود و می دانست زبان دیپلماسی ما زبان قدرتمند است زبان کوتاه آمدن نیست؛ زبان دیپلماسی ما زبان قدرتمند از موضع اقتدار و نظامی است که در استان کرمانش که 6500 شهید به خون خفته دارد اینها برای نظام قدرت ایجاد کرده و باید در پرتو این قدرت که به دست مجاهدان راه خدا و بسیجیان و نیروهای مردمی ساخته شده و نظام مقتدر جمهوری اسلامی شده امروز در عالم سخن و پیام دارد و پیام آن این است منطقه باید بدون حضور آمریکایی ها زندگی کند و ما به برکت خون حاج قاسم منطقه را از حضور آمریکایی ها پاکسازی خواهیم کرد همانطور که خون مطهری مثل شهید بهشتی این عظمت را آفرید که طومار نفاق و جریان بنی صدری را به هم پیچید.

 

 

وی با تصریح به اینکه این تشییع قله و یوم اللهی رقم زد که دلها را به هم نزدیک تر کرد و این دلهای به هم نزدیک شده با همه وجود به آمریکا نفرت می ورزند و پیام مقاومت ملت ایران مخابره شد وکه اگر در منطقه بخواهند خطایی کنند باید دست به سر و سر به زیر تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی ایران شوند که از این حرکت جلوه هایی در خلیج فارس دیدید؛ افزود: امروز مردم معتقدند پاکی و طهارت انقلاب و نظام و این ارزش های الهی که حاج قاسم بر آن پافشاری کرد بیش از هر زمانی در ایران و منطقه بازار و ارادتمند دارد و اگر در گوشه و کنار آهنگی از آلودگی و فساد و کجی می شنوند با همه وجود می دانند جمهوری اسلامی هاضمه فساد نمی پذیرد ودست قدرتمند ملت به تبیعت از مقتدای بصیرت آفرین اجازه لانه کردن به فساد در هیچ گوشه ای از کشور نمی دهد.

 

 

آیت الله رییسی به صراحت اعلام کرد: امروز پرچم مقاومت و مبارزه با فساد دست مقتدای بصیرت آفرین نظام است و ما سربازان ولایت هستیم و امروز قدرت بوجود آمده با حرکت قدرتمند نیروهای مسلح و حضور مردم در صحنه زمینه را برای مدیران و همه مسئولان جهت اقدامات اساسی برای اصلاح امور جامعه و مردم فراهم کرده که این اقتدار به برکت اخلاص شهدای عالی قدر ایجاد شده است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه راهکار رفع مشکل در داخل وجود دارد و آن دست ملت ایران و جوانان برومند است؛ متذکر شد: آنان که راهکار را در دست بیگانگان و در اخم و لبخندهای دیگران می دانند سخت در خطا هستند و بدانند در سایه این قدرت بوجود آمده که دست قدرت الهی این ایام الله را رقم زده؛ بسیاری از مشکلات که راهکار آن درون کشور است تمام این گره ها به برکت خون حاج قاسم گشوده خواهد شد.

 

 

رییس قوه قضاییه همه اقشار را مخاطب وصیت نامه حاج قاسم دانست و با بیان اینکه ایشان از ما میثاق و پیمان بستن با خون خودش و عمل به وصایا و تأکیدات می خواهد؛ گفت: همه بدانند کار و تلاش و مجاهدت برای خدا و گره گشایی برای خدا شکرگزاری به درگاه خدا است و مهمترین شکر این نعمت خدمت خالصانه و مخلصانه به مردم به ویژه مردم عزیزی است که به جهات مختلف دچار محرومیت هستند.

 

 

وی پیام سردار سلیمانی را دشمن شناسی و دشمن ستیزی و مقاومت در راه هدف و امید به آینده و ذره ای دچار یأس و ناامیدی نشدن و همواره حرکت مجاهدانه کردن که موجب گره گشایی از زندگی خود و جامعه شود؛ عنوان وکرد و با استناد به فرازی از زیارتنامه حضرت عباس علیه السلام اظهار داشت: مگر راه برای حاج قاسم هموار بوده که هر چه اراده کرده تحقق پیدا کند؟! او مانع را مانع نمی شناخت و به خاطر برخورد با موانع دچار سستی نمی شد؛ کمبودها بود اما او مرد با اراده و پولادین بود.

 

 

آیت الله رییسی ادامه داد: ملجأ او رهبری معظم انقلاب بود که او شاگرد مکتب خمینی و خامنه ای است و در سلحشوری و ایستادگی، ایستادگی ایجاد کرد؛ کرمانی به خود ببال! افتخار آفریدی و سرداری تحویل اسلام دادی که افتخار جهان اسلام است و حرکت او موجب نجات جان بشریت شد و یهودی و مسیحی به سلیمانی عشق می ورزد؛ دیپلمات های دنیا دیدند در عالم دیپلماتیک گام جدیدی مطرح شده و آن پیوند میان معنویت و سیاست است.

 

 

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم مرد باظرفیتی بود اما نقش دست توانمند رهبری در هدایت و حمایت و دعا برای پیروزی حاج قاسم و نیرورهای تحت امر او بسیار تأثیرگذار بود و با بیان اینکه سردار عزیز ما دانش آموخته مکتب خمینی و خامنه ای است؛ ادامه داد: استان کرمان را به ولایتمداری می شناسند و می شناسیم اما حاج قاسم تأکید بر ولایتمداری بیشتر کردند و امروز خیمه ولایت برپا است.

 

 

رییس قوه قضاییه ادامه داد: دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم؛ رسانه ها و حرکت های ژورنالیستی حاج قاسم را بزرگ نکرد؛ خداوند او را بزرگ کرد{و رفعنا لک ذکرک} و او را در قلوب مردم قرار داده ما این خیمه را همچنان ایستاده و برافراشته نگه خواهیم داشت و دشمن علیرغم همه توطئه ها در این خیمه برافراشته و این پرچم انسان ساز کوچکترین اقدامی نتوانست بکند.

 

 

وی اظهار داشت: حاج قاسم مردم را امیدوار کرد و امروز هر اقدام و قلم و قدم و فعلی در جهت امیدواری مردم حرکت کند بداند راهبرد نظام اسلامی است و هر کس در جهت ایجاد یأس خواسته و ناخواسته دانسته و نادانسته حرکت کند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

 

 

وی انتخابات پیش رو را آزمون مهمی برای ملت ایران قلمداد کرد و با بیان اینکه حضور با بصیرت مردم، مجلس انقلابی را رقم می زند؛ گفت:  شرکت گسترده و انتخاب اصلاح، آنچه رضای حضرت ولی عصر و رهبری است و شکل دادن مجلسی دغدغه مند و انقلابی و بابصیرت و داشتن درد مردم و گره گشایی از مشکلات مردم را رقم خواهد زد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: معنویت و سیاست سردار حاج قاسم سلیمانی رییسی حاج قاسم سلیمانی رییس قوه قضاییه آیت الله رییسی سردار سلیمانی جمهوری اسلامی همه وجود حاج قاسم گام جدیدی ملت ایران وصیت نامه گره گشایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم

پیکر پاک و مطهر ٢ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای سیمک منطقه کوهپایه کرمان و شهر رفسنجان تشییع و خاکسپاری می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، پیکر پاک و مطهر ٢ شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستای سیمک منطقه کوهپایه کرمان و شهر رفسنجان تشییع و خاکسپاری می‌شود. 

مردم روستای سیمک منطقه کوهپایه شهرستان کرمان میزبان شهیدی ١٩ ساله و از شهدای عملیات خیبر و مردم رفسنجان میزبان شهیدی ٢٤ ساله هستند که از شهدای عملیات بدر می‌باشد.

مردم شهر رفسنجان پیکر مطهر یک شهید گمنام را از ساعت ١٥ امروز از میدان شهید سلیمانی تا میدان ابراهیم این شهر تشییع و سرانجام پیکر مطهر شهید در حسینیه نخل شهر رفسنجان خاکسپاری خواهد نمود.

مردم منطقه کوهپایه نیز با حضور پر شور و با شكوه خود از پیش از ظهر امروز پیکر مطهر شهید گمنام را از روستای درب انارستان به سمت روستای سیمک تشییع و مراسم تدفین پیکر مطهر شهید در روستای سیمک منطقه کوهپایه واقع در شهرستان کرمان در حال انجام است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو گفت: در حال حاضر در سطح ٢٥ شهرستان استان کرمان ١٤٥ یادمان و حرم شهدای گمنام وجود دارد و تعداد شهدای گمنام تدفین شده ٣٢٢ مورد می‌باشد که با تشییع ٢ پیکر مطهر شهدا در امروز تعداد شهدای گمنام تدفین شده در استان کرمان به ٣٢٤ مورد می‌رسد.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در جامعه افزود: هم اکنون ٢٣ یادمان و حرم شهید گمنام در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان وجود دارد و ٤٢ شهید گمنام در سطح دانشگاه‌ها زینت بخش این مراکز علمی می‌باشند.

مهدوی فرد اعلام کرد: در سطح روستا‌های استان نیز ١٤ حرم و یادمان شهید گمنام وجود دارد و مزار ٢١ شهید گمنام زینت بخش روستا‌های استان کرمان است.

او گفت: در سطح مراکز نظامی و انتظامی استان نیز ١٤ حرم و یادمان شهید گمنام وجود دارد و ١٨ شهید گمنام در این مراکز خاکسپاری شده اند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اهمیت آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران ٨ سال دفاع مقدس افزود: در سطح شهر‌های استان ٩٤ حرم و یادمان شهید گمنام وجود دارد و ٢٤١ شهید گمنام زینت بخش شهر‌های استان کرمان می‌باشند.

همچنین سعید ایرانمنش مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در مصاحبه‌ای گفت: استان کرمان دارای ٦ هزار و ٨٠٠ شهید و ۲۱ هزار و ۵۰۹ نفر جانباز می‌باشد.

شایان ذکر است پبکر‌های مطهر این ٢ شهید گمنام شامگاه ١٣ اردیبهشت ماه وارد فرودگاه بین المللی کرمان و طی این مدت در شهر‌ها و روستا‌های مختلف استان، مورد استقبال گرم مردم شهید پرور قرار گرفته و فضایی معنوی در این مناطق ایجاد شده بود.

دیگر خبرها

  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • ساخت نوع جدیدی از مواد متخلخل که می‌توانند گازهای گلخانه‌ای را ذخیره کنند
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم