Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع گفت: سردار پرافتخار و مجاهد فی سبیل‌الله سپهبد حاج قاسم سلیمانی با درک صحیح از مفهوم سربازی، زندگی خود را وقف انقلاب، نظام و اسلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از وزارت دفاع، سرتیپ سعید شعبانیان با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام شامخ مادر و تسلیت اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: دوران مقدس سربازی فرصت مغتنمی برای جوانان و تجربه‌ای گرانسنگ است که معمولاً جوانان در سنین بالاتر از آن به نیکی  یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به رشادت‌های سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی خطاب به جوانان سرباز افزود: این سردار پرافتخار و مجاهد فی سبیل الله  با درک صحیح از مفهوم سربازی، زندگی خود را وقف انقلاب، نظام و اسلام کرد و  وصیت کرد که او را تنها سرباز بنامند.

 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه جوانان طی دوران خدمت تنها ۲۱ ماه دوران نظامی‌گری را تجربه و سپس از یگان‌های نیروهای مسلح منفک می‌شوند، بیان کرد: حاج قاسم طی ۴۰ سال جانفشانی خود با نگاهی راهبردی  به مفهوم سربازی، جانانه از ارزش‌های اسلام دفاع کرد و جوانان با تأسی از این شهید بزرگ اسلام باید به عمق و ژرفای فرصت خدمت در نیروهای مسلح پی برده و خود را به لحاظ دینی و معرفتی تقویت کنند.

 

شعبانیان با تشریح مولفه‌های رفتاری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: هر برگ از زندگی سراسر افتخار این شهید بزرگوار برای ملت ایران درسی بزرگ و آموزنده است چرا که او الگوی دفاع، استکبارستیزی و مقاومت و فرمانده با بصیرتی بود که تمام راهبردها را به تاکتیک تبدیل می‌کرد.

 

وی تلاش در گمنام ماندن، خاضع و خاشع بودن، شهادت‌طلبی، وارستگی مادی و دنیایی، اخلاص در عمل، شب زنده‌داری و مجاهدت را از ویژگی‌ها و خصائل رفتاری شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و خطاب به جوانان گفت: سردار پر افتخار اسلام از سیم خاردار نفس خود  عبور کرد و بر همین مبنا توانست از سیم خاردار دشمن عبور و قله‌های دشمن را درنوردد.

 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع با بیان اینکه امریکا در محاسبات خود در به شهادت رساندن حاج قاسم اشتباه بزرگی را مرتکب شد، گفت: شهید سلیمانی یک مکتب الهام بخش و حیات دهنده بود که به برکت خون پاکش هزاران سلیمانی در ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان را پرورش داد.

 

شعبانیان دامنه و ابعاد این شهادت را سیلی سپاه پاسداران با موشک‌های نقطه‌زن قیام و فاتح وزارت دفاع عنوان و تصریح کرد: عین الاسد آمریکا تبدیل به عین‌الجسدی شد که صدها کشته و مجروح آمریکایی بر جای گذاشت و از این مهمتر هیمنه و حیثیت آمریکا و شیطان بزرگ مورد هدف جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

 

وی تأکید کرد: حاج قاسم تنها دارنده نشان ذوالفقار از دستان مبارک فرمانده معظم کل قوا، به عنوان یک سرباز مخلص در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی جاودان خواهد ماند.

 

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و جایگاه خطیر خدمت مقدس سربازی گفت: خدمت وظیفه عمومی خدمت مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد. هم خانواده‌ها و هم آحاد جوانان، باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند.

 

شعبانیان با اینکه مرکز  شهدای جوادنیای وزارت دفاع جزو بهترین مراکز آموزش سربازان در سطح  نیروهای مسلح است،  افزود: تمام سعی و تلاش فرماندهان حوزه خدمت سربازی در نبروهای مسلح و وزارت دفاع معطوف به ارتقای سطح آمادگی رزمی و ارتقای بصیرت انقلابی و معنویت سربازان در مقابله با جنگ نرم استکبار جهانی است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ارتش معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع زندگی خود را وقف انقلاب حاج قاسم سلیمانی نظام و اسلام نیروهای مسلح مفهوم سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود. او شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله علی عباسی ظهر امروز در همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی که در حسینیه ستاد برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی نقطه عطف تاریخ است. انقلاب اسلامی ایران یک نعمت بزرگ الهی است که روح جدیدی بر جهان دمید. این انقلاب همچنان مدیون اندیشه‌های شخصیت‌‌های بزرگ است، شخصیت‌ها و اندیشمندانی که در نظریه‌پردازی و تنظیم مبانی فکری انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرده‌اند و استاد شهید مطهری یکی از برجسته‌ترین این شخصیت‌هاست.

وی، شهید مطهری را مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین برشمرد و افزود: شهید مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه به ویژه جوانان بشناساند. این شهید والامقام فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود که با تبیین اسلام ناب، ماهیت اندیشه‌های انحرافی و خطرات اسلام التقاطی را برملا کرد.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پاسخ شهید مطهری به اندیشه ماتریالیستی روشنفکرنماهای زمان، قوی‌ترین پاسخ بود. امروز شرایط جامعه ما نیز به گونه‌ای است که برخی جوانان به اندیشه لیبرال دموکراسی شیفتگی نشان می‌دهند بدون اینکه شناختی از آن داشته باشند. در شرایطی که حق و باطل در جامعه، دارای چهره‌هایی همسان‌اند و تشخیص حقایق برای مردم دشوار است، نیاز به جهاد فکری و معنوی وجود دارد. ما بایستی این شعارها را تحلیل و نشان دهیم که بی‌محتوا هستند.

عباسی بیان کرد: شهید مطهری از توان علمی و قلم خود برای تبیین و دفاع از آموزه‌های اسلام ناب و بالاخص مسئله حقوق زن در اسلام و مسئله حجاب و غیره استفاده و ایفای نقش کرد. در مسئله نظام زن هنوز هم با تمدن امروز چالش داریم، مقام معظم رهبری فرمودند حجاب فی نفسه چالش نبود اما دست‌هایی از بیرون تلاش دارد تا آن را به یک چالش تبدیل کند. شهید مطهری برای دفاع از اسلام با تمام وجود در صحنه بود و امروز هم میدان نزاع ادامه دارد و ما باید در صحنه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری به عنوان مدافع سنگر فکری و عقیدتی به خوبی احساس مسئولیت کرد و به آن عمل کرد؛ اقدامات شایسته‌ این شهید والامقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • جامعه امروز ما نیاز به تفکر معلمان شهید دارد
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • مخالفت حاج‌قاسم سلیمانی با شهید شدن بابا پنجعلی
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند