Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@22:55:19 GMT

رکورد دو پنج کیلومتر جهان شکسته شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۳۱۴۵

رکورد دو پنج کیلومتر جهان شکسته شد

«جاشوآ چپتگِی» با ثبت زمان ۱۲ دقیقه ۵۱ ثانیه رکورد پیشین دو پنج کیلومتر را شکست و پس از این رکوردشکنی اعلام کرد که پیش از این برای شکستن محدودیت ۱۳ دقیقه‌ای این مسافت مصمم بوده است.

قهرمان دوی ۱۰ هزار متر جهان در دومین دور رقابت امروز موفق شد رکورد «فونیکس کیپروتو» کنیایی را (۱۳ دقیقه ۱۸ ثانیه) که ماه گذشته در والنسیا به ثبت رسید، بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونده ۲۳ ساله اوگاندایی پس از ثبت این رکورد گفت: واقعا فوق‌العاده بود. امروز به این فکر بودم که زیر ۱۳ دقیقه بدوم و وقتی آمادگی پاهایم را حس کردم، برای شکستن این رکورد مصمم شدم. بهبود بخشیدن این رکورد آن هم با کسر ثانیه‌هایی زیاد واقعا خوشحال کننده است و آزمونی بزرگ در فصلی مهم برای من محسوب می‌شود.

چپتگی در المپیک ۲۰۱۶ ریو در ۲ بخش پنج و ۱۰ هزار متر شرکت کرد و به ترتیب عناوین هشتم و ششم را در سن ۱۹ سالگی به دست آورد و حالا در آستانه المپیک ۲۰۲۰ برای رقبای خود در توکیو خط و نشان کشید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دو و میدانی ۱۳ دقیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری با بیان اینکه رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی در طول یک سال با حمایت‌های هیات امنای صندوق مخصوصا شخص رئیس جمهور شکسته شد، توضیح داد: طی سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیارد و دویست میلیون دلار از مطالبات صندوق توسعه ملی وصول شد. در سال گذشته و با پیگیری رئیس جمهور محترم، علاوه بر تامین مالی چندین طرح، درمورد وصول مطالبات نیز پیگیری‌های جدی‌تری صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲، بیش از یک میلیارد دلار تامین مالی توسط صندوق توسعه ملی انجام شد.

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی، با تاکید بر اینکه بررسی بیش از دو میلیارد دلار پروژه در سال قبل به پایان رسید گفت: پروژه‌های مذکور در نیمه نخست سال جاری تامین مالی و سرمایه‌گذاری خواهند شد؛ ضمن آنکه سال ۱۴۰۳ سال تأمین مالی طرح‌های جدید خواهد بود. همچنین در راستای اهداف دولت محترم سیزدهم، مبلغ بیش از ۶۶۰ میلیون دلار بابت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام پرداخت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم
  • شاهکار کین؛ شاهزاده هری در آستانه شکستن رکورد بمب‌افکن در بایرن مونیخ
  • رونمایی از شاسی بلند جدید چری با آخرین تکنولوژی‌های جهان
  • (ویدئو) رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد
  • ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد!
  • کارلتو یک جام تا بلعیدن رکورد زیدان
  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + فیلم