Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: بیش از ۲۰۰ رشته علوم انسانی در حوزه علمیه و برخی مراکز آموزش عالی قم در حال تدریس است که این مسئله چهره‌ای بین‌المللی به این استان در مباحث علمی و پژوهشی بخشیده است. ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهار داشت: افزون بر 100 هزار طلبه از سراسر کشور در حوزه‌های علمیه مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: وجود 300 موسسه آموزشی و تحقیقی، 100 مجله علمی و 10 هزار استاد محقق بر غنای علمی حوزه‌های علمیه قوت بخشیده است.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: 20 سند جامع در قالب نخستین برنامه 5 ساله حوزه‌های علمیه مسیر آینده این نهاد علمی را به‌روشنی ترسیم کرده است.

اعرافی افزود: 400 طرح و برنامه جدید در این 20 سند جامع حوزوی گنجانده‌شده که 100 برنامه این اسناد دارای اهداف بلندی در افق‌های آینده حوزه هستند.

وی تصریح کرد: برای حضور مؤثر روحانیت در اجتماع، حکمرانی، عرصه بین‌الملل و مدیریت مدارس علمیه، 200 کارکرد اساسی شناسایی‌شده است.

عاملی: علوم انسانی در کشور ما تحقیر شده استاندیشکده علوم انسانی اسلامی در دانشگاه مازندران راه‌اندازی می‌شود + فیلمحداد عادل: اسلامی‌‌سازی علوم انسانی به‌معنای خالی کردن این حوزه از دستاوردهای سایر مکاتب علمی نیست

وی با اشاره به سفر روزهای گذشته به کشور هند، ادامه داد: مردم این کشور علاقه عجیبی به انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری و همچنین مکتب سردار سلیمانی دارند.

اعرافی اضافه کرد: برگزاری نماز جمعه در بسیاری از شهرهای شیعه‌نشین این کشور نشان از اثرگذاری فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی در هندوستان دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: رشته‌ای در زمینه فضای مجازی در حوزه‌های علمیه راه‌اندازی خواهد شد و برای رونق آن از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث فضای مجازی یک منظومه فکری تولیدشده و مرکز آموزش‌های مجازی کارهای خود را در این رابطه آغاز کرده است.

انتهای پیام/451/ س

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: علوم انسانی حوزه های علمیه فضای مجازی سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان دمیرچی ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه صبح امروز ۱۱ هزار و ۸۰۰ داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی با هم رقابت کردند، اظهار کرد: در این رقابت دو روزه بیش از ۲۷ هزار و ۸۰۰ داوطلب گیلانی مرد و زن با هم رقابت کردند.

دمیرچی با بیان اینکه آزمون سراسری نوبت نخست سال ۱۴۰۳ در ۱۴ حوزه امتحانی گیلان همزمان با سراسر کشور پنجشنبه ۶ و جمعه ۷ اردیبهشت ماه برگزار شد، افزود: داوطلبان گیلانی در ۵ گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم انسانی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این آزمون ۷ و ۸ تیر برگزار و نتایج قطعی ۲ آزمون پایان شهریور اعلام می‌شود، گفت: ۳ هزار و ۶۸۲ داوطلب رشته ریاضی فیزیک، ۸ هزار و ۲۹۲ نفر در رشته علوم انسانی، ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر در تجربی، هزار و ۲۱۹ داوطلب هنر و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر در رشته زبان‌های خارجی با هم رقابت کردند.

کد خبر 6089184

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
  • ضعف جریان حوزوی و علوم انسانی اسلامی در به تصویر کشیدن اندیشه خود
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • برگزاری کنکور در ۱۹۱۳ حوزه و در بیش از ۴۰۰ شهرستان