Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعدالله نصیری قیداری رئیس دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره توجه به جذب اعضای هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها، گفت: متاسفانه نقش بانوان به عنوان چهره‌های فعال در مقایسه با آقایان بسیار کم مشاهده می‌شود.

او افزود: تعداد کمی از فعالان خانم در مجلس شورای اسلامی عضو هستند که امیدواریم تا این تعداد افزایش یابد و به نرخ قابل قبولی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: خوشبختانه بانوان در دانشگاه‌های برتر کشور به نسبت آقایان حضور بیشتری دارند و همین عامل نشان دهنده این نکته است که باید در آینده جذب تعداد بانوانی که از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل می‌شوند به عنوان عضو هیئت علمی یا هر نقش دیگری در جامعه را افزایش دهیم. نهاد‌های مرتبط با این موضوع باید برنامه ریزی‌های مناسبی در این خصوص داشته باشند.

بیشتر بخوانید: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بزرگ‌ترین تولیدکننده خدمات سلامت است

وظایف دانشگاه‌ها در خصوص تربیت دانشجویان

نصیری قیداری با اشاره به وظایف دانشگاه‌ها در خصوص تربیت دانشجویان، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه دانشگاه‌ها تربیت نیرو‌های انسانی خانم و آقا در طراز جمهوری اسلامی از نظر علمی، مهاری و ارزشی است.

او افزود: معاونت فرهنگی دانشگاه شهید بهشتی برنامه‌های خوبی را در خصوص جذب بانوان به عنوان عضو هیئت علمی دارد و حتی برخی از این برنامه‌ها در ماه‌های گذشته به اجرا رسیده است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی درباره ارج و منزلت بانوان در دانشگاه شهید بهشتی گفت: تلاش می‌کنیم تا در شرایط یکسان بانوان را به استخدام اعضای هیئت علمی دربیاوریم، اما به شرط اینکه از نظر علمی توانمند باشند.

بیشتر بخوانید: حضور دانشگاه شهید بهشتی در جمع برترین دانشگاه‌های جهان

نصیری قیداری در پایان گفت: اگر ما دو نیرو داشته باشیم که از نظر اخلاقی و علمی یکسان باشند حتما بانوان را به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها یا کارشناس در مراکز علمی انتخاب می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شهید بهشتی عضو هیئت علمی رئیس دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه شهید بهشتی بانوان در دانشگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نصیری قیداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل مشخص شد

مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل و انتخابی تیم ملی در شاخه بتل و اسپیداسلالوم برای بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

این مسابقات در بخش دختران پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت و در بخش پسران جمعه ۱۴ اردیبهشت و به میزبانی نجف آباد اصفهان خواهد بود.

گفتنی است"مسابقات بتل" در بخش آقایان و بانوان، در رده‌های سنی ۱۰ تا ۱۹ سال و ۱۹ سال به بالا و در بخش اسپیداسلالوم هم اسکیت‌بازان در رده‌های سنی زیر ۱۹ و بالای ۱۹ سال با هم مصاف خواهند داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • آتیلا حجازی: حق بانوان ایران بیشتر از این است؛ ایران نبودم و برای خدمت به استقلال برگشتم!
  • معرفى قهرمانان تنيس بين المللى ساحلى در كيش
  • دانشگاه شهید بهشتی: دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین را بورسیه می‌کنیم
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • برنامه دور برگشت لیگ برتر روئینگ و اسلالوم
  • اعطای بسته حمایتی یک میلیارد تومانی به ۱۰۰ استاد منتخب شاگردپرور
  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • زمان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل مشخص شد
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران