Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندهی عملیات مشترک عراق از ناکامی طرح داعش در هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد و شماری از استانهای کشور در جریان ناآرامی‌های اخیر این کشور خبر داد.

اخبار بین الملل- سرتیپ «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق ، در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد که گروه اطلاعاتی «الصقور» موفق شد که یک گروهک تروریستی داعشی را شناسایی و اعضای آن را دستگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروهک قصد داشت تظاهرات‌های مردمی و نیروهای امنیتی در بغداد و شماری از استانهای عراقی را هدف قرار دهد. 

وی افزود: اعترافات سرکرده‌های این گروهک نیز اطلاعات زیادی در اختیار نیروهای امنیتی قرار داد و موجب شد که میزان زیادی از تحرکات و طرح‌های تروریستی علیه کشور، خنثی شود. گروه‌ اطلاعاتی الصقور (وابسته به وزارت کشور عراق)، طی روزهای آتی، اعترافات این سرکرده‌ها را منتشر خواهد کرد تا طرح‌های داعش علیه عراق فاش شود.

سرتیپ الخفاجی توضیح داد: عناصر داعش در شرایط کنونی به شکل گروهی به منظور ایجاد فتنه، در مناطقی که معتقدند به دور از تحرکات نیروهای امنیتی است، حضور دارند اما عملیات «ابطال العراق» این طرح تروریست‌ها را نیز ناکام گذاشت و دستاوردهای بزرگی در تامین نوار مرزی با سوریه داشت.

پیشتر «ابوعلی البصری» مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم و رئیس گروه اطلاعاتی «الصقور» در گفت‌وگو با روزنامه عراقی «الصباح»، از خنثی شدن خطرناک‌ترین طرح تروریستی برای هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در بغداد و دیگر استان‌های این کشور خبر داد.

وی افزود: خطرناک‌ترین عملیات تروریستی برنامه‌ریزی شده برای انجام انفجارهایی علیه نیروهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان در بغداد و سایر استان ها در راستای ایجاد هرج و مرج، فتنه انگیزی و درگیری داخلی و بهره برداری از آنها برای منافع تروریستی وکشتار شمار بیشتری از افراد بی گناه و نابودی اقتصاد ملی خنثی شد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق، پنجشنبه پیش از استقرار پدافند موشکی «پانتسیر-اس۱ » در مرزهای مشترک این کشور با سوریه و اردن به منظور تامین امنیت در قبال تحرکات تروریست‌های داعش خبر داد و عملیات «ابطال العراق» نیز به منظور پاکسازی این نوار مرزی و فشار بر داعشی‌های حاضر در مناطق صحرایی عراق، از ۲۳ بهمن جاری آغاز شد و نخستین مرحله آن با موفقیت کامل در ۲۵ بهمن به پایان رسید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عملیات مشترک عراق داعش تروریسم پدافند موشکی عراق نیروهای امنیتی داعش نیروهای امنیتی در بغداد فرماندهی عملیات مشترک عراق تظاهرات کنندگان خطرناک ترین هدف قرار خنثی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رحمت الله نجیب» معاون ریاست عمومی اطلاعات حکومت طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

وی افزود حضور و فعالیت گروه تروریستی داعش به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

نجیب تاکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

«ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی حکومت طالبان نیز پیش از این اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

مجاهد: از تهدید داعش در افغانستان بزرگنمایی می‌شود«وست»: حملات داعش در افغانستان کاهش یافته استاظهار نگرانی شورای امنیت از فعالیت داعش در افغانستان

وی با اشاره به برخی گزارش‌ و اظهارات مقامات آمریکایی گفته بود برخی کشورها و نهادها از نام داعش در جهت اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند.

مجاهد تاکید کرده بود این ادعاها با هدف بزرگنمایی گروه تروریستی داعش انجام می‌شود.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان نیز پیش از این تاکید کرده بود آمریکا و انگلیس به تقویت سنگرهای شاخه خوراسان داعش کمک می‌کنند و در عین حال سران طالبان را با تهدید هواپیماهای بدون سرنشین تهدید می‌کنند تا از روسیه و چین فاصله بگیرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خوابگردهایی که مزدوری پیشه کردند
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس