Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر دفاع اوکراین از آمادگی کشورش برای مشارکت بیشتر در اقدامات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا و برنامه‌های آموزشی ناتو در افغانستان و عراق خبر داد تا علاقه‌ کی‌یف به توسعه همکاری با بروکسل را اثبات کند. تاریخ انتشار: 15:10 - 27 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۹۶۷۴۱

به گزارش خبرگزاری میزان، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور قصد دارد از تلاش‌های نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده در افغانستان حمایت کرده، در اقدامات آموزشی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مشارکت کند و همچنین کمک‌های نظامی و دیپلماتیک لازم برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه در این کشور را ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات، "آندری زاگارادنیوک" وزیر دفاع اوکراین در نشست شورای ناتو در سطح وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان مشارکت کننده در مأموریت‌های آموزشی و مشورتی ناتو در افغانستان، که در بروکسل برگزار شد، چنین اظهاراتی را بیان کرد.

به گفته وی، نیروهای قدرتمند و خودکفای امنیت ملی و دفاع اوکراین، عنصر مهمی در دستیابی به موفقیت‌های دیپلماتیک در افغانستان هستند. و اوکراین قصد دارد همچنان از تلاش نیروهای ائتلاف برای حل و فصل مسالمت آمیز درگیری‌ها در این کشور از طریق ابزار دیپلماتیک حمایت کند.

وزیر دفاع اوکراین در این نشست همچنین اعلام کرد که کشورش قصد دارد تا در عملیات آموزشی ناتو در عراق نیز مشارکت داشته باشد.

طبق اطلاعات منتشره از سوی وزارت دفاع اوکراین، زاگارادنیوک به همتایان غربی خود گفت: «ما دقیقاً اعلام می‌کنیم که به احتمال بسیار زیاد در این ماموریت مشارکت خواهیم داشت. همه کشورهایی که در این رابطه فعالیت دارند، آنها نیز از این اقدام ناتو حمایت می کنند. این مسئله برای ما اهمیت زیادی دارد، زیرا ما از نظر راهبردی علاقه مندیم تا مشارکت خود در برنامه‌های حمایت از صلح ناتو در سراسر جهان را افزایش دهیم. این مشارکت هم برای ما تجربه است و هم از تجربه خود، سایر کشورها بهره مند می شوند.»

لازم به یادآوری است، که مقامات کی‌یف در سال 2019 ، تغییراتی را در قانون اساسی اوکراین به تصویب رساند تا بدین طریق مسیر حرکت این کشور به سمت پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو سهل‌تر و تقویت شود.

"ولادیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین اخیراً به اتحادیه اروپا پیشنهاد داد تا اوکراین را به‌جای انگلیس به عضویت بپذیرد. به عقیده وی ، خروج یک کشور از اتحادیه اروپا شاید "لحظه ای بسیار مناسب" برای ورود یک کشور دیگر به جمع این خانواده باشد.

 

بیشتر بخوانید: تمایل برخی از اعضای ناتو به کاهش حضور نظامی در افغانستان وزارت دفاع افغانستان: در صورت خروج نظامیان خارجی نیز توانایی تامین امنیت را داریم

لازم به یادآوری است، به‌رغم تلاش مقامات رسمی اوکراین برای عضویت به ناتو، طبق آخرین نظرسنجی در این کشور که در ماه ژانویه انجام گرفت، در صورت برگزاری یک همه پرسی درباره پیوستن به ناتو در حال حاضر، تنها 46.2 درصد از سئوال شوندگان حاضر به دادن رای مثبت به این موضوع هستند.

مقامات بروکسل نیز بارها اعلام کرده‌اند که اوکراین هنوز راه بسیار طولانی برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی در پیش داشته و با استانداردهای ناتو فاصله زیادی دارد.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اوکراین ناتو افغانستان وزیر دفاع اوکراین ناتو در افغانستان دفاع اوکراین اتحادیه اروپا وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۱۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • ببینید | نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • فیلم/ نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • نیروهای روسی در آستانه تسلط بر شهر راهبردی «چاسوف یار» هستند