Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@19:20:28 GMT

صیانت از حق الناس اصلی مهم در فرآیند انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۵۶۶۷

صیانت از حق الناس اصلی مهم در فرآیند انتخابات است

جمالی پور گفت: همه کارگزاران نظام امروز به نمایندگی از مردم مسئول برگزاری انتخابات هستند و صیانت از حق الناس را به عنوان یک اصل مهم در تمام فرآیند انتخابات در ذهن نقش بسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت جمالی پور» در بیست و ششمین نشست ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: فرآیند انتخابات باید از نظر امنیتی و اجرایی به نحوی مدیریت شود که هیچ‌ نامزدی تا پایان این رویداد نتواند کوچکترین بهانه و شبهه‌ای به آن وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین افزود: بر اساس قانون، مسئول پیگیری امنیت انتخابات در شهرستان‌ها برعهده فرمانداران است و باید از ایجاد هرگونه بهانه و شبهه در این زمینه جلوگیری کنند.

 

وی اضافه کرد: بر اساس قانون انتخابات، تأمین امنیت صندوق بر عهده نیروی انتظامی است و این نهاد وظیفه دارد تأمین امنیت صندوق ‌های انتخابات را برعهده بگیرد.

 

جمالی پور با انتقاد از هرگونه بداخلاقی در انتخابات، اظهار داشت: مردم دنبال امید هستند و نمایندگان خانه ملت باید با تدین، تخصص و تجرب به فکر حل مشکلات مردم برآمده و راه اخلاق را در پیش بگیرند.

 

وی تصریح کرد: اگر نامزدی با رفتار نامشروع بخواهد به صندلی قدرت برسد، هرگز در مسیرش موفق نخواهد بود و برای جامعه هم مفید فایده واقع نخواهد شد، بنابراین هرگونه رقابت باید اخلاق مدار بوده و از اقدامات خلاف شرع به دور باشد.

 

استاندار قزوین اعلام کرد: همه کارگزاران نظام امروز به نمایندگی از مردم مسئول برگزاری انتخابات هستند و صیانت از حق الناس را به عنوان یک اصل مهم در تمام فرآیند انتخابات در ذهن نقش بسته اند.

 

وی خاطرنشان کرد: فرمانداران دقت کنند که تمام کارگزاران انتخابات در شعب،  اصل بی‌ طرفی را رعایت کنند و هرگونه گرایش سیاسی را به کنار بگذارند چون آنچه بیش از همه مهم است، خود فرآیند انتخابات است که باید از آن صیانت شود.

 

جمالی پور یادآور شد: در سه ماه گذشته فرمانداران و بخشداران با تمام قوا و به صورت شبانه روزی برای فراهم کردن انتخابات مشغول کار بودند که جا دارد از زحمات آنها تشکر کنیم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: استاندار قزوین حق الناس انتخابات صیانت از حق الناس فرآیند انتخابات جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

منبع ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • تبلیغات داوطلبان مرحله دوم انتخابات چه زمانی شروع می‌شود؟
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نیست