Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز اکرمی رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی در گفتگو با  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ، گفت: تعداد رای اولی واجد شرایط رای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان مرکزی  ۴۷ هزارو ۸۶۷ نفر هستند.

اکرمی افزود: در استان مرکزی یک میلیون و ۷۸ هزار و ۳۶۷ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۷۵ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: با اشاره به اینکه از میان ١٩٧ نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۵۶ حوزه انتخابیه استان مرکزی ١٧٢ نفر مرد و ٢٥ نفر زن هستند که از این تعداد حوزه انتخابیه شازند با و حوزه محلات و دلیجان یک داوطلب زن کمترین و حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان با ۱۶ داوطلب زند بیشترین کاندیدای زن را به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: امکان تغییر در آمار تعداد نامزد‌های انتخابات مجلس در روز‌های آینده وجود دارد.

او ادامه داد: طبق آخرین آمار در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان ١٦ نفر زن و ٤٩ نفر مرد، حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه ٣ نفر زن و ٣٤ نفر مرد، حوزه انتخابیه محلات و دلیجان یک نفر زن و ١٦ نفر مرد، حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان ٢ نفر زن و ٣٧ نفر مرد، حوزه انتخابیه شازند یک نفر زن و ٢٦ نفر مرد و حوزه انتخابیه خمین ٢ نفر زن و ١٠ نفر مرد ثبت نام کرده اند

از ابتدای شروع ثبت نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی ۳۸۷ داوطلب در استان مرکزی ثبت نام کردند و درهمان مراحل اولیه ۱۷ نفر انصراف دادند، و در مجموع ۳۷۰ پرونده داوطلبی بررسی شد که در نهایت ۲۱۸ نفر تائید شدند که با انصراف‌های متعدد این عددبه ۲۰۱ نفر و طبق آخرین تغییر به ۱۹۷ نفر رسید.

تبلیغات نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد ۲۴ بهمن آغاز شده تا ساعت ۸ صبح اول اسفند، ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رأی پایان می‌یابد.

قابل ذکر است به گفته کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در قانون انتخابات اصلاحی صورت نگرفته و در انتخابات پیش رو قانون انتخابات گذشته اجرا می‌شود و با تفاوت توافقاتی که با وزارت کشور انجام شده فقط در حوزه الکترونیکی شدن انتخابات ممکن است اقداماتی صورت بگیرد.

دوره دهم قانونگذاری مجلس شورای اسلامی در خرداد سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد و مطابق قانون باید چند ماه پیش از شروع رسمی انتخابات دوره یازدهم برگزار شده باشد.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی استان مرکزی حوزه انتخابیه انتخابات مجلس نفر زن ثبت نام نفر مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۵۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد

تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا ساعت ۸ صبح ۲۰ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

در این مرحله ۹۰ نامزد برای کسب ۴۵ کرسی دور دوازدهم مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

این نامزد‌ها از ۲۲ حوزه انتخابیه در سراسر کشور در انتخابات شرکت می‌کنند.

دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ساعت ۸ صبح جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این مرحله از انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تبریز»، «تهران»، «آبادان»، «شیراز»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر» و «ملایر» به صورت تمام الکترونیک برگزار می‌شود. به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • فقط این افراد می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند + جزئیات
  • چه کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • دور دوم انتخابات مجلس در هشت حوزه انتخابیه کشور تمام الکترونیک خواهد بود
  • دور دوم انتخابات مجلس در تبریز الکترونیکی برگزار می‌شود