Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@03:36:06 GMT

بهره‌برداری از یک هزار و ۷۳۰ مسجد در لرستان

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۴۴۵

بهره‌برداری از یک هزار و ۷۳۰ مسجد در لرستان

حجت الاسلام غلامی گفت: در استان لرستان ۲۸۳۰ مکان تحت‌عنوان مسجد داریم که از این تعداد ۱۷۳۰ مورد به بهره‌برداری رسیده‌ اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان: حجت‌الاسلام «احمدرضا غلامی» در گفت‌وگویی تخریب مساجد به عنوان پایگاه دینی و مذهبی را از اهداف دشمنان دانست و اظهار کرد: از صدر اسلام تاکنون این مکان مقدس پایگاه عبادت، دین و دین‌داری، اجتماع و محور وحدت مردم بوده است و اکنون به پایگاه‌های مختلف خدمت‌رسانی به ازجمله مراکز نیکوکاری، شوراهای حل اختلاف، پایگاه مقاومت، کانون‌های فرهنگی ـ تبلیغی و فرهنگی ـ هنری و محل رجوع مردم برای اجرای برنامه‌های اعتقادی و اجتماعی تبدیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی ـ پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این‌که در استان بیش‌از دو هزار و ۸۳۰ مکان تحت‌عنوان مسجد وجود دارد که در حال حاضر از این تعداد یک هزار و ۷۳۰ باب ساخته شده و قابل بهره‌برداری‌اند و بقیه یا زمین است یا در حد فندانسیون مانده و تکمیل نشده‌اند، عنوان کرد: این مساجد در ایام مختلف سال مانند ماه رمضان، دهه محرم و دهه‌های دیگر مورد بهره‌برداری مردم قرار گرفته و تکیه گاهی برای آن‌ها هستند.

 

وی غلامی با اشاره به اهمیت جایگاه این مکان مقدس در نظام جمهوری اسلامی، بیان کرد: ما هنوز با مسجد نمونه و مورد نظر اسلام فاصله داریم و  خیلی‌از نیازهای آن به نحو احسنت برآورده نشده‌است.

 

 تأکید کرد: مسجد باید از همه امکانات برخوردار بوده و از ارزش‌های مراکز دینی و علمی بهره‌مند شود که تلاش ما این است که با تدابیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، کمک همه دلسوزان نظام و هیئت امنای فعال و مؤمن به این تراز برسیم.

 

وی با اشاره به این‌که بیشتر مساجد در شهرها و محله‌های مختلف در سراسر کشور و به تبع آن در استان با کمک خیرین، نیکوکاران و مردم ساخته شده، عنوان کرد: ممکن است الان کمترین بودجه در نظام مقدس جمهوری اسلامی برای ساخت آن‌ها در نظر گرفته شده باشد اما مردم ما نیز برای دریافت حمایت‌های مالی جهت ساخت و ساز این مکان‌ها به دولت مراجعه نمی‌کنند و معمولاً با حمایت‌های مردمی و برخی از مراجع عظام تقلید ساخته می‌شوند.

 

غلامی با اشاره به این‌که بحث مسجد محوری و برنامه‌های مربوط به آن به ویژه در سال ۹۹ در دستور کار ما قرار دارد، ادامه داد: در این طرح مسجد محور برنامه‌های فرهنگی قرار گرفته و با محوریت امامی که در آن مستقر است رونق می‌گیرد.

 

معاون فرهنگی ـ پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این‌که هیئت امنای مساجد باید فعال باشند، عنوان کرد: مطالبه‌گری از دستورالعمل‌های امام محله است چراکه حلقه وصل بین مردم و مسئولین است و به این واسطه پایگاه مردمی، تکیه‌گاه و محل رجوع آن‌ها بوده و از این طریق خدماتی به مردم ارائه می‌شود.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: لرستان مسجد جمهوری اسلامی بهره برداری فرهنگی ـ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند