Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروسی گفت: هنرمند فارغ از خط و خطوط به دنبال برآیند حداکثری در جامعه است تا صدای جامعه خویش را انعکاس دهد.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

 

با توجه به اینکه مهمترین ابزار اطلاع رسانی در عصر حاضر، زبان هنر است و از این رو باید با این زبان برنامه های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را به جامعه معرفی کرد، حوزه هنری فارس همه ساله برنامه های هنری زیادی را برگزار می کند، که برای اطلاع از آن به سراغ «اصغر گروسی»، کارشناس مسئول هنرهای نمایشی این سازمان رفتیم که شرح این مصاحبه را در زیر می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* در رابطه با اهمیت استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم چه اقداماتی انجام شده است؟

 

اهمیت حضور هنر در عرصه جامعه بر کسی پوشیده نیست، به طور مثال پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی طبیعی بود که هنرمندان از مردم عقب نمانند و واکنشی شایسته به این رخداد داشته باشند، چرا که هنرمند سیاستمدار نبوده و اهل بازی سیاسی نیست، هنرمند از جامعه خویش سفارش می گیرد و در مقابل این سفارش اجتماعی بایستی با زبان هنر به جامعه پاسخ گوید، در چنین مواقعی سیاسیون سراغ موضع گیری جناحی می روند اما هنرمند فارغ از خط و خطوط به دنبال برآیند حداکثری در جامعه است تا صدای جامعه خویش را انعکاس دهد.

 

* برای نیل به این هدف چه کارهایی انجام شد؟

 

نمایش «سردار بی سایه» در چنین فضایی و با حمایت حوزه هنری فارس شکل گرفت و وسیله ای برای ابراز ارادت هنری از زبان هنرمندان نمایش فارس به سرداری بود که پرچم مقاومت را بالا نگه داشت، این کمترین کاری بود که از دست و زبان ما بر می امد و گرچهدر خور بزرگی شان و منزلت این شهید ارجمند و شهدای جبهه مقاومت نبوده اما نشان از ارادت ما داشت و در یک کلام می توان گفت حوزه هنری پایگاه چنین تلاش های ارزشی است و واکنش بلافاصله و سریع به رویدادهای اجتماعی با زبان هنر امری است که در اتاق فکر این مجموعه شکل می گیرد.

 

* در خصوص نمایش «سردار بی سایه» هم اطلاعاتی برای خوانندگان بفرمایید؟

 

نمایش «سردار بی سایه» در آیین پایانی نخستین همایش ملی «سردار آسمانی» به عنوان یکی از 12 اثر برگزیده ملی این عرصه انتخاب شد.

 

* از برنامه های امسال بفرمایید؟

 

امسال هم همچون سال های گذشته 2 اجرای صحنه ای و میدانی از سوی این حوزه در دهه فجر به روی صحنه رفت، که نمایش صحنه ای با عنوان «فرار بزرگ (جامعه شناسی مرگ)» و نمایش خیابانی «سردار بی سایه» 2 اثری بودند که در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس تولید شده و به اجرا رسیدند.

 

* در خصوص این نمایش ها بفرمایید؟

 

نمایش صحنه ای «فرار بزرگ» نوشته «اصغر گروسی» و کارگردانی مشترک «اصغر گروسی» و «سیدحسن حسینی یمقانی» بوده و اثر میدانی را نیز «اصغر گروسی» نوشته و کارگردانی کرده است.

در اثر صحنه ای «جمشید فروزانی»، «شیما پورسهم الدین»، «مریم دهقانی»، «سیدمحسن حسینی»، «محمدامین محمدی»، «مهرداد سهامی» و «اصغر گروسی» هنرنمایی داشته اند و بازیگر اثر میدانی هم «علیرضا داننده فرد» بوده است.

 

* در رابطه با نمایش این کارهای هنری در شهرستان ها چه اقداماتی انجام شده است؟

 

همواره سعی کرده ایم شهرستان ها را در کنار مرکز استان حمایت کنیم، با توجه به تلاش های هنرمندان کازرون و ممسنی و موفقیت هایی که در سال اخیر کسب کرده اند تصمیم گرفتیم فجر امسال را به این بخش از استان اختصاص دهیم.

سالن زنده یاد «استاد مردانی» کازرون میزبان نمایش صحنه ای بود که در چهار روز پیاپی و هر روز در 2 نوبت به روی صحنه رفت و مورد استقبال هنر دوستان کازرون قرار گرفت و قریب 400 نفر از این نمایش دیدن کردند.

اثر میدانی نیز در سطح مدارس کازرون و ممسنی 12 نوبت اجرا شد و بیش از 2 نفر به تماشای این اثر پرداختند و در روزهای اخیر از برخی شهرستان ها برای اجرای آثار فوق دعوت داشته ایم و امیدواریم زمینه ای فراهم شود تا با این اجراها پاسخگوی اندکی از شوق فراوان دوستداران تئاتر در سطح استان باشیم.

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت سردار قاسم سلیمانی سردار شهید قاسم سلیمانی حوزه هنری فارس سردار حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی هنرهای نمایشی شیراز حوزه هنری فارس نمایش صحنه ای سردار بی سایه جامعه خویش اثر میدانی شهرستان ها زبان هنر انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کارخانه هیولا‌ها «سالیوان در ایران» به تهیه‌کنندگی محمدامین غلامی و امین گلستانه با سرمایه گذاری هلدینگ امین بازرگان بیهق از ۲۸ فروردین تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹:۰۰ در تماشاخانه ایران‌مال که با لستقبال مخاطبان روبرو شده است به هفته دوم اجرا رسید.

در این نمایش فانتزی از صداپیشگان انیمیشن کارخانه هیولا‌ها استفاده شده و برای اولین بار این نمایش با صداپیشگان اصلی روی صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش «سالیوان در ایران» به ترتیب ورود به صحنه عبارت‌اند از: علی ضمیری، ثمین افشار، محمدولی فروتن، فرهاد اتقیایی، الهه خادمی، ماریه ماشااللهی، ناصر محمدی و با صدای وحید نفر.

دیگر عوامل در این نمایش می‌توان از: مجری طرح: مصطفی تیموریان، مشاور هنری: کاوه خداشناس، مشاور کودک و نوجوان: علی فروتن، سرپرست گروه فرم و حرکت: رضا کشاورز، طراح صحنه: حسین حاجی ابراهیمی، طراح گریم: سید جلال موسوی، طراح لباس: نیاز حمیدی، طراح رقص‌های فولک: بهروز پوربرجی نام‌برد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو بلیت می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • «آرامش در سکوت» هنرمند ناشنوا برپا می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • «دروغ پارلمانی» در پردیس شهرزاد بازگو شد
  • «سالیوان در ایران» به هفته دوم رسید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • اجرای نمایش «سپیده» در حوزه هنری