Web Analytics Made Easy - Statcounter

در روز‌های گذشته تغییر تابلو‌های سامسونگ و ال‌جی از سطح شهر و فروشگاه‌ها خبر ساز شد و در پی آن رئیس هیأت مدیره انجمن لوازم صوتی و تصویری ایران اعلام کرد که این برند‌ها با نام‌های سام و جی‌پلاس جایگزین می‌شود. علت این تغییر نیز از سوی رئیس هیئت مدیره اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی، حضور ناو کره‌ای در خلیج فارس و افزایش قاچاق عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان هم مقامات صنفی و هم شرکت سامسونگ درباره ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی به خریداران قبلی خود اطمینان خاطر دادند. اما برای برخی از مخاطبان درباره احتمال تغییر در بخش خدمات مربوط به گوشی‌های همراه این برند‌ها ایجاد شده بود که به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از حدود دو سال پیش خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه می‌شود؛ بنابراین تغییری در این زمینه رخ نمی‌دهد.

امیر اسحاقی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: سازمان حمایت ضابطه مشخصی درباره ارائه خدمات پس از فروش دارد که طبق آن شرکت‌های واردکننده به دولت تعهد محضری می‌دهند که کلیه موارد مرتبط با خدمات کالایی که می‌خواهند وارد کنند مربوط به شرکت است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های واردکننده طبق تعهدشان موظف به ارائه خدمات هستند، گفت: نحوه ارائه خدمات و سرویس به شرکت‌ها مربوط می‌شود، اما با توجه به نظارت شدید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به لزوم ارائه گزارش‌های سالانه به شرکت‌های بازرسی، تصریح کرد: در حال حاضر سه شرکت بازرسی وضعیت سرویس دهی به مردم را بررسی می‌کنند و شرکت‌ها را بر اساس ارائه خدمات رتبه‌بندی می‌کنند.

اسحاقی همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی که اخیرا رونمایی شد، اظهار کرد: این سامانه برای همه بخش‌ها طراحی شده، اما فعلا به صورت پایلوت در بخش موبایل فعالیت می‌کند که به سامانه همتا نیز وصل شده است.

به گفته وی در حال حاضر خریداران می‌توانند کد آی ام‌ای آی محصول خریداری شده را به *۷۷۷۷# پیامک کنند و اطلاعات مربوط به وضعیت و مدت گارانتی، شرکت واردکننده و شرکت گارانتی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

پایان کار ال جی و سامسونگ در بازار لوازم خانگی ایران پشت پرده خروج سامسونگ و ال‌جی از ایران هشدار وزارت خارجه به شرکت‌هایی که ایران را ترک کردند چرا تابلوی سامسونگ و ال‌جی پایین کشیده شد؟ واکنش سامسونگ به تغییر تابلوهایش در ایران واکنش عراقچی به خروج شرکت‌های کره‌ای از ایران

اسحاقی با بیان اینکه همه فرآیند‌های مربوط به خدمات پس از فروش گوشی‌های همراه در سامانه جامع گارانتی اتفاق می‌افتد که تحت نظر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، گفت: بنابراین مشکلی در زمینه خدمات پس از فروش گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی ندارد و تغییری در این زمینه رخ نمی‌دهد.

به گفته دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، دو سال است که خدمات پس از فروش تلفن‌های همراه از سوی شرکت‌های واردکننده ارائه می‌شود و تقریبا نمایندگی شرکت‌های کره‌ای در بخش موبایل فعالیتی در این زمینه ندارد و تقریبا همه خدمات دهندگان در این بخش ایرانی هستند.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به تغییر رویه دولت در بخش واردات موبایل از سال ۱۳۹۷، تصریح کرد: از اوایل سال گذشته اجازه داد تعداد شرکت‌های واردکننده از ۳۹ به ۲۴۰ برسد. این شرکت‌ها می‌توانند هر برندی که توان واردات آن را دارند وارد کنند و خدمات لازم را ارائه دهند.

وی افزود: برخی از شرکت‌های واردکننده خودشان مستقیما برای کالایی که وارد می‌کنند خدمات می‌دهند و برخی با شرکت‌های خدمات دهنده مشهور قرارداد می‌بندند و آن‌ها متعهد خدمات می‌شوند،، اما در هر دو حالت تعهد نامه محضری امضا می‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه بازار موبایل رویه خود را پیدا کرده هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نمی‌شود، تصریح کرد: با توجه به اینکه همه مسائل مربوط به ارائه خدمات تلفن‌های همراه در سامانه جامع گارانتی مکانیزه شده، همچنین تعداد زیاد واردکنندگان و رقابت آن‌ها شد و نظارت سازمان حمایت بر این بخش مصرف‌کننده ایرانی به خدمات مورد نیاز خود می‌رسد و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، هفته گذشته هم قطع ارائه سرویس‌های نرم‌افزاری پولی سامسونگ به کاربران ایرانی خبرساز شد که علت آن از سوی این شرکت "محدودیت‌های موجود در زمینه انتقال پول" عنوان شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سامسونگ و ال جی خروج کره ای از بازار سامانه جامع گارانتی سامسونگ و ال جی شرکت های واردکننده تبلت و لوازم جانبی خدمات پس از فروش تلفن های همراه سازمان حمایت ارائه خدمات شرکت ها کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس

همشهری آنلاین- حوادث: شامگاه یکشنبه ماموران یکی از کلانتری‌های پایتخت در حال گشت‌زنی در شرق تهران بودند که به ۲ سرنشین یک دستگاه موتور سیکلت مشکوک شدند. این دو جوان رفتار مرموزی داشتند و به نظر می‌رسید قصد شناسایی سوژه برای سرقت را دارند. از سوی دیگر شماره پلاک موتور مخدوش بود و دقایقی قبل‌تر نیز به پلیس گزارش شده بود که سرنشینان موتوری درست شبیه موتورسیکلت مشکوک، دست به موبایل‌قاپی سریالی در آن حوالی زده بودند.

دیگر برای پلیس محرز شده که این دو جوان همان سارقان تحت تعقیب هستند و در این شرایط بود که برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. دو جوان موتورسوار اما به محض دیدن پلیس، تصمیم به فرار گرفتند و تعقیب و گریز آغاز شد.

سارقان با حرکات مارپیچ و خطرناک سعی داشتند از دست پلیس فرار کنند و ماموران نیز بارها به آنها اخطار داده و حتی چند تیر هوایی شلیک کردند. اما سارقان تسلیم نشدند و سرانجام مأموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح و پس از چند اخطار، اقدام به تیراندازی به سوی دزدان کردند. یکی از گلوله ها به ترک نشین موتور برخورد کرد و دیگری به راکب. ترک نشین در همان لحظه ای که هدف تیراندازی قرار گرفت، نقش زمین شد اما راکب همچنان به فرار خود ادامه داد تا اینکه کمی آن طرف تر، با واژگونی موتورش، زمین خورد و فرارش پایان یافت. هر دو مرد جوان در این تیراندازی گلوله خورده بودند و برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند.

یکی از آنها از مرگ نجات یافت اما دیگری در اتاق عمل جراحی قلبش از تپش ایستاد و جانش را از دست داد. در این شرایط بود که گزارش این تیراندازی مرگبار به قاضی سالار صنعتگر مخابره شد و او دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد. بررسی ها حاکی از آن بود که آنها سارقان موبایل قاپ بودند. سارقی که زنده مانده بود در تحقیقات گفت: من و دوستم از چند شب قبل تصمیم گرفتیم با همدستی یکدیگر، گوشی موبایل سرقت کنیم. شگردمان این بود که سوار بر موتور می شدیم در ساعت خلوت روز در خیابان ها پرسه می زدیم. به محض شناسایی سوژه به سمتش می رفتیم و گوشی موبایلش را می قاپیدیم. وی ادامه داد: یک شب قبل از این اینکه همدستم با شلیک پلیس کشته شود بیش از ۸ گوشی سرقت کردیم. شب حادثه هم در حال شناسایی سوژه جدید بود که پلیس سر بزنگاه رسید و مچمان را گرفت. اما ما به جای تسلیم شدن، تصمیم به فرار گرفتیم که این فرار پایان مرگباری داشت.

این متهم با قرار قانونی بازداشت شده است و تحقیقات تکمیلی نیز در این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 848123 برچسب‌ها تیراندازی سارق - سرقت فراجا قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون؛ جنگ ردمی نوت 13 و A25
  • قیمت گوشی امروز 8 اردیبهشت 1403
  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)