Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، الیاس تاج‌الدینی گفت: در زمینه تولیدات باغی، محصولات با کیفیتی در سطح کشور تولید شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار تن تولید سیب درختی داشتیم، افزود: کمبودی که در زمینه تولید و ارائه محصولات به بازار مشهود است بحث ذخیره محصولات تولیدی و صنایع تبدیلی است که از سال گذشته به این سمت رفتیم و از سرمایه گذاران استانی، ملی و بین المللی در این زمینه استقبال می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرفیت سردخانه‌های استان در سال های گذشته ۱۱هزار تن بوده که در سال جاری به بالای ۲۰هزار تن رسیده است و برنامه داریم که در شهرستانهای سردسیری و گرمسیری استان محصولات در استان خودمان ذخیره شود که برای راه‌انداختن این موارد تسهیلات و مجوزها در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم تا در اسرع وقت به این مهم دست پیدا کنیم.

تاج الدینی ادامه داد: باتوجه به بارندگی خوب و مطلوب سال گذشته تولیدات بسیار خوبی داشتیم اما در بعضی از بخش‌ها خسارت‌هایی به بخش کشاورزی وارد شد که این خسارت‌ها برآورد شد و بیش از ۵۵ هزار پرونده را برای ستاد فرستاده و اکثر موارد تایید شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد  اضافه کرد: تاکنون ۳۲میلیارد تومان برای دریافت خسارت‌های سیل به صورت تسهیلات معرفی کردیم که از این میزان نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان جذب شده است.

وی عنوان کرد: در بحث تسهیلات تبصره ۱۸ نیز گام‌های خوبی برداشتیم و حدود ۳۲۴ طرح به مبلغ ۲۷۹میلیارد تومان با اشتغال‌زایی  هزار و ۳۴ نفر به بانک معرفی کردیم که از این میزان تاکنون ۱۸ طرح به مبلغ ۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در مورد وضعیت توزیع کود مورد نیاز کشاورزان در سطح استان گفت: توزیع کود امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده که امسال ۱۸ هزار تن کود اوره، ۱۵۰۰تن پتاس و ۳۵۰۰تن فسفات در استان توزیع کردیم.

کد خبر 484761 برچسب‌ها استان کهگیلویه باغ و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کهگیلویه باغ و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته خسارت ها هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۷۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد/سدها پر شد
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند