Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:06:54 GMT

تمایل تجار ایرانی به همکاری در بازسازی سوریه

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۸۱۵۹

تمایل تجار ایرانی به همکاری در بازسازی سوریه

به گزارش خانه ملت،علی لاریجانی روز دوشنبه در کنفرانس خبری خود که در دمشق برگزار شد، اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ملت و دولت سوریه همیشه در کنار  ملت و دولت  ایران بوده‌اند و ما هیچ وقت این حمایت‌ها به خصوص حمایت‌های مرحوم حافظ اسد را  در دوران جنگ تحمیلی صدام علیه ایران فراموش نمی‌کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در طول ۴۱ سال پس از انقلاب اسلامی، همواره روابطی راهبردی با جمهوری سوریه داشته‌ایم، بیان کرد: سوریه از محورهای مهم مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاریجانی افزود: در شرایطی که آمریکا طرح معامله قرن را مطرح می‌کند، مواضع برخی کشورهای عربی را که چراغ سبز نشان داده‌اند، با موضع سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی مقایسه کنید تا موضع مترقی سوریه روشنتر شود.

وی ادامه داد: در مبارزه‌ای که ملت و دولت سوریه علیه تروریسم داشته‌اند، همواره از مردم سوریه حمایت کرده‌ایم و مبارزه با تروریسم را مسئله‌ای مهم می‌دانیم، هر چند که آمریکا و بعضی کشورهای منطقه، پشت صحنه کمک‌ به تروریسم بوده‌اند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست منطقه‌ای جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی خواستار آن است که کشورهای منطقه روابطی دوستانه با یکدیگر داشته باشند و اگر اختلافی بین آنهاست، از طریق گفت‌ وگو حل شود که  برای این منظور مدل‌هایی را دنبال کردیم تا مشکلات از طریق گفت و گو رفع گردد.

لاریجانی همکاری تجاری ایران و سوریه را مهم توصیف کرد

لاریجانی همکاری تجاری ایران و سوریه را مهم توصیف کرد و افزود: دو دولت باید ملزومات این همکاری را فراهم کنند تا این کار راحت‌تر و سریعتر صورت گیرد.
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار امیدواری نسبت به افزایش همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه اظهار داشت: بخشی از مذاکرات با آقای بشار اسد رییس جمهوری سوریه در همین خصوص بود.

 لاریجانی همچنین در پاسخ به سوال تلویزیون سوریه مبنی بر مهمترین هدف از  این سفر،  نقش ایران در بازسازی سوریه و چالش‌های احتمالی پیش‌رو افزود: همکاری اقتصادی ایران و سوریه از یکی دو سال پیش شروع شده است و برخی مسائل نیز مربوط به سال‌ها پیش بوده است. برای بازسازی سوریه و گسترش روابط اقتصادی، تجار ایرانی مایلند که با تجار سوری همکاری کرده و حتی برخی از صنعتگران ایران می‌توانند در سوریه سرمایه‌گذاری کنند.  
وی افزود: روش‌هایی که بتواند به انجام این کارها سرعت دهد، موضوع مذاکره ما با مسئولان سوریه بوده است. ‌نمی‌توان گفت که در این مسیر چالش مهمی وجود دارد، ولی باید ترتیبات اداری بین دو کشور حل شود و لذا مدل هایی را برای انجام این ترتیبات اداری مطرح کردیم و امیدواریم در آینده بخش‌های مرتبط در دو کشور موضوعات را دنبال کنند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی تروریسم بشار اسد سوریه دمشق علی لاریجانی رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تروریسم بشار اسد سوریه دمشق علی لاریجانی رژیم صهیونیستی علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی تروریسم بشار اسد سوریه دمشق علی لاریجانی رژیم صهیونیستی رییس مجلس شورای اسلامی بازسازی سوریه ایران و سوریه ملت و دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد

یک مسئول محور مقاومت از ادامه مأموریت و وظایف مستشاران ایرای در سوریه خبر داد و تأکید کرد با حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق، این مأموریت‌ها متوقف نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین به نقل از این مسئول محور مقاومت گزارش داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایف توافق شده با دمشق، هر جا که لازم است در سوریه به طور عادی مأموریت خود را انجام می دهند و هیچ گونه عقب نشینی (در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق) صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود: اساسا هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق و هماهنگی دولت سوریه در این کشور حضور دارند.

وی گفت: آنچه در رسانه‌های بین المللی و سایت‌های عربی درباره تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانیان و کاهش تعداد نیروها منتشر می شود، صحت ندارد.

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که در تاریخ سیزدهم فروردین ماه صورت گرفت، هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ایروانی: شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف فوری جنگ کند
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق