Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصری از پیش بینی ۱۵۳ شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند خبر داد و گفت: براساس قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی کاندیداها تاکنون ۷ نفر از کاندیداها به فرمانداری شماره حساب و یا نماینده مالی معرفی نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی ناصری» امروز (28 بهمن) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی 153 شعبه اخذ رأی در شهرستان بیرجند پیش بینی شده است که از این تعداد 96 شعبه شهری و 57 شعبه روستایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار بیرجند گفت: از مجموع 153 شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند تعداد 86 شعبه ثابت و 10 شعبه به صورت سیار مراحل اخذ رای را انجام خواهند داد.

 

ناصری از پیش‌‌‌‌بینی 43 شعبه اخذ رای در شهرستان خوسف شامل 10 شعبه ثابت و 33 شعبه سیار خبر داد و افزود: از این تعداد 6 شعبه شهری و 37 شعبه روستایی خواهند بود.

 

فرماندار بیرجند ادامه داد: در شهرستان درمیان نیز در مجموع 42 شعبه اخذ رای شامل 9 شعبه شهری و 33 شعبه روستایی برای جمع آوری آراء مردم پیش‌بینی شده است که از این تعداد 13 شعبه ثابت و 29 شعبه سیار است.

 

ناصری با بیان اینکه مطابق آخرین آمار از لحظه ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تا اظهار نظر نهایی شورای نگهبان در مجموعاَ 24 نفر تایید صلاحیت شدند، تصریح کرد: همچنین 13 نفر رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شدند و 3 نفر هم انصراف دادند.

 

وی به انصراف و تغیر حوزه انتخابیه 2 نفر از کاندیداها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 22 کاندیدا در عرصه رقابت انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف وجود دارند.

 

فرماندار بیرجند با تاکید بر اینکه پیش بینی لازم برای تعرفه های انجام شده است، بیان کرد: در حال حاضر 24 نقطه  توسط شهرداری بیرجند برای تبلیغات کاندیداها تعبیه شده است.

 

ناصری با اشاره به اینکه در روز انتخابات 3 هزار و 300 هزار نفر در شهرستان بیرجند کار برگزاری انتخابات را انجام خواهند داد، گفت: افراد بالای هجده سال سن (متولدین قبل از  2 اسفند 1380 ) می توانند در  این انتخابات شرکت کنند.

 

وی بیان کرد: تاکنون در ستاد انتخابات جلسات متعددی برای آموزش عوامل اجرایی برگزار شده است و کمیته بازرسی نیز تشکیل شده و بر اساس قانون برای هر شعبه اخذ رأی یک بازرس در نظر گرفته شده است.

 

فرماندار بیرجند با بیان اینکه استقرار ستادهای انتخاباتی به دلایل امنیتی و مسائل ترافیکی در 5 نقطه شهر بیرجند ممنوع شده است، افزود: این نقاط شامل خیابان مدرس حد فاصل میدان اول تا میدان ابوذر، تقاطع دوم مدرس تا حداقل 50 متر از طرفین تقاطع، خیابان معلم حد فاصل میدان مادر تا تقاطع 15 خرداد، حاشیه میدان شهدا و خیابان حافظ غربی در مهرشهر است.

 

ناصری با اشاره به اینکه تاکنون 15 کاندیدا در سطح شهر بیرجند ستاد انتخاباتی تشکیل داده اند،  عنوان کرد: همچنین 7 نفر از کاندیدا ها نیز تاکنون ستاد انتخاباتی تشکیل ندادند و یا به فرمانداری اعلام نکرده اند.

 

وی ادامه داد: قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به تایید شورای نگهبان رسیده و به رییس جمهوری ابلاغ شده که قانونی بسیار شفافی است و این قانون 12 ماده و 14 تبصره دارد.

 

ناصری از ارسال این قانون برای همه داوطلبانی که احراز صلاحیت شدند خبر داد و گفت: ماده هفت این قانون می‌گوید که داوطلبان موظف‌اند حسابی را برای واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی را نزد یکی از بانک هایی که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند تعیین و هنگام ثبت‌نام و یا درخواست مجوز  توسط احزاب شماره و مشخصات و گواهی بانک مربوطه را ارائه کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه همه نامزدها موظف هستند شخصی را به عنوان نماینده مالی به همراه مشخصات کاملش را به هنگام درخواست مجوز و یا ثبت‌نام حسب مورد به وزارت کشور و فرمانداری‌ها معرفی کنند،  افزود: تاکنون 7 نفر از کاندیداها به فرمانداری شماره حساب و یا نماینده مالی معرفی نکردند.

 

فرماندار بیرجند عنوان کرد: امکانات و منابع قانونی تامین مالی تبلیغات و هزینه‌های نامزدهای انتخابات فقط شامل اموال و دارایی‌های شخص نامزد، کمک‌های احزاب و گروه‌های سیاسی و کمک‌های اشخاص حقیقی ایرانی است و کسی که تابعیت غیرایرانی داشته باشد نمی‌تواند کمک مالی به نامزدی داشته باشد.

 

ناصری با اشاره به اینکه فعالیت تبلیغات انتخابات مجلس از ساعت صفر بامداد روز پنجشنبه 24 بهمن شروع شده و ساعت هشت صبح روز پنجشنبه یکم اسفند ممنوع می‌شود، اظهار کرد: در حوزه تخلفات انتخاباتی تاکنون 12 مورد تذکر به ستادهای کاندیداها داده شده و همچنین هیات نظارت نیز 3 مورد تذکر به این ستادها داده است.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری مناظره انتخاباتی و حضور کاندیداها در مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها ممنوع است، گفت:  بر اساس مفاد ماده 59 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها برای نامزدهای نمایندگی مجلس از صدا و سیما و نیز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد و فعالیت کارمندان در ساعات اداری و همچنین استفاده از وسایل و امکانات وزارتخانه ها و ادارات، شرکت های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری ها و شرکت ها و سازمان های وابسته به آن ها و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی(به هرمقدار استفاده می کنند) و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور ممنوع بوده و مرتکب، مجرم شناخته می شود.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: تخلف انتخاباتی شعبه اخذ رأی انتخابات مجلس فرماندار بیرجند خراسان جنوبي شعبه اخذ رای در شهرستان بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی نفر از کاندیداها فرماندار بیرجند نفر از کاندیدا حوزه انتخابیه ستاد انتخابات شعبه روستایی نماینده مالی صلاحیت شدند شعبه ثابت شعبه شهری تامین مالی پیش بینی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیرکل صدا و سیمای استان گفت: مناظره‌های ضبط شده از دو نامزد حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، هر روز ساعت ۶ صبح و ۲۲ از رادیوی خراسان جنوبی و ۸ صبح و ۱۹ از سیمای خاوران پخش می‌شود.
دور سوم مناظرات هم قرار است دوشنبه ۱۷ اردیبهشت از رادیو و سیمای خاوران پخش شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • تاییدتشکیل سازمان «سپند»/ آغاز ثبت‌نام نمایندگان کاندیداها در سامانه داوطلب
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • همایش توجیهی آموزشی زائران حج تمتع شهرستان بیرجند
  • بازار انتخابات در تبریز داغ شد/ اوج هیجان در ستادهای تبلیغاتی
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • پخش دور دوم مناظرات انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • رقابت چالشی کاندیداها در میدان مناظره‌ها