Web Analytics Made Easy - Statcounter

برگزیدگان بخش‌های تئاتر خیابانی، صحنه‌ای، کارگردانی و نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر یاران محراب مشخص شدند. در این میان نمایش «رسالت جاوید» بهترین نمایش و کارگردانی شد.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی جلیلی، دبیر جشنواره تئاتر یاران محراب اعلام کرد: ایمان صفا و فرزاد حاتمیان داوران بخش تئاتر خیابانی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ادامه افزود: رتبه اول بازیگری برای مهرداد تهرانی از نمایش عمو واکسی و بازیگری دوّم سامان قلیچ خانی برای نمایش عروسی خون و بازیگری سوّم، مسعود منصوری برای نمایش در معرکه برگزیدند.

جلیلی گفت: کارگردانی اوّل مهتاب عسگری برای نمایش سلام کردستانم، کارگردانی دوّم سامان قلیچ خانی برای عروسی خون و کارگردانی سوّم شاهین وکیلیان برای نمایش عمو واکسی برگزیده شدند.

وی در ادامه افزود: در بخش تئاتر صحنه‌ای، شهرام صمدی‌نیا، پرویز فلاحی پور و سیروس کهوری نژاد داوران بخش تئاتر صحنه‌ای هستند و برگزیدگان برای مقام اوّل بازیگری مرد و زن کسی حائز این رتبه نشد.

جلیلی توضیح داد: همچنین با تقدیر از بازی حسین محمدی و احسان عبدلی و آیما کلهر، رتبه دوّم بازیگری مرد رضا فقیهی را برای نمایش آهوبرّه، مسعود منصوری برای نمایش یک و بیست دقیقه و رتبه دوم بازیگری زن حسنیه رحیمی نژاد و انسیه رحیمی نژاد برای نمایش رسالت جاوید و رتبه سوم بازیگری مهتاب عسگری برای نمایش ریشه‌ها عمیق‌اند برگزیده شدند.

وی در پایان گفت: داوران ضمن تقدیر از نمایش یک و بیست دقیقه و مطب نمایش رسالت جاوید را به کارگردانی محدثه شهریاری به عنوان بهترین نمایش و کارگردانی برگزیدند. در بخش نمایشنامه نویسی اعظم بروجردی داور این بخش بود و داوران نمایشنامه محاکمه شهید به نویسندگی حبیب الله خسروجردی، نمایشنامه دیوار نور نوشته سامان قلیچ خانی و نمایشنامه تقدیر به نویسندگی مهتاب عسگری را برگزیدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سینما و تئاتر داوران جشنواره جشنواره تئاتر یاران محراب برای نمایش م بازیگری بخش تئاتر صحنه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۸۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.  

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روز‌های تمرین را پشت سرمی‌گذارد.  

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و...  همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.  

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهر‌های مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ده جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلش برای «آسید کاظم» پر می‌کشید
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • اختتامیه نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های عروسکی
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • معرفی برگزیدگان جشنواره رادیویی پژواک
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر