Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-05@19:51:50 GMT

منبع جدید انرژی تجدیدپذیر؛ باران

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۱۰۳

منبع جدید انرژی تجدیدپذیر؛ باران

به گزارش اویل پرایس، جستجو برای منبع بعدی انرژی تجدید پذیر ادامه دارد و هیچ پدیده طبیعی از قلم نیفتاده است. تا به امروز قدرت آب جاری، باد و نور خورشید مهار شده است و جستجو برای منبع پاک بعدی هنوز ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  پیشرفت احتمالی بعدی در انرژی تجدید پذیر احتمالاً باران خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در چرخه های انرژی تجدید پذیر، تا حالا توجه چندانی به باران نشده است چون مهار ظرفیت تولید برق آن می تواند چالش برانگیز باشد. ولی تلاش‌هایی در حال انجام است و محققان آمریکا و هنگ کنگ در آخرین پیشرفت های خود توانسته اند 140 ولت برق از یک قطره باران به دست آورند. این مقدار برق برای روشن کردن صد لامپ ال ای دی به مدت کوتاه کافیست.

این ایده جدید نیست. قبلاً هم تلاش‌هایی برای تولید برق از قطره های باران انجام شده بود که در همه آنها از تأثیر تریبوالکتریک  یا برق مالشی استفاده می شد. برق مالشی نوعی الکتریسیته تماسی است که در آن ماده ای خاص در تماس با ماده دیگر باردار می‌شود.  ولی تمام این تلاش ها به خاطر محدود بودن فناوری بی نتیجه می ماند.

  گروهی که در حال حاضر بر روی تولید برق از قطره های باران کار می‌کنند، این محدودیت ها را کنار زده اند. محققان دانشگاه هنگ کنگ و دانشگاه نبراسکا لینکلن دو سال است بر روی این به اصطلاح ژنراتور برق قطره‌ای کار می کنند.

 سایر تلاش ها برای استفاده از قدرت قطره های باران شامل انرژی جنبشی می شود یعنی استفاده از تأثیر پیزوالکتریکی و خاصیت برق زایی برخی بلورها در اثر فشار. در این روش، وقتی جسمی بر روی جسم دیگر می افتد فشار ایجاد می‌کند و اگر جسم دوم از ماده پیزوالکتریک ساخته شده باشد، این فشار یک جریان الکتریکی ایجاد می کند. بنابراین با فرود قطره های باران روی یک ماده پیزوالکتریک می‌توان برق به‌دست آورد. ولی متأسفانه آنچه که علم، نرخ تبدیل می نامد در این طرح بسیار پایین است و ارزش تلاش ندارد.

 یک روش دیگر استفاده از توربین هایی است که با قطرات جمع شده باران کار می کنند مثل نیروگاه های برق آبی. تنها چیزی که لازم است، ساخت یک مخزن بزرگ برای جمع آوری آب باران در سطح زمین است تا از آن برای به کار انداختن توربین ها استفاده شود. این روش مناسب مناطقی است که فصل بارندگی دارند و می‌توان ذخایر عظیمی از آب باران را در آن ها به‌دست آورد.

 می توان از سلول خورشیدی هم برای مهار انرژی جنبشی باران استفاده کرد.

 دنیای انرژی تجدیدپذیر به تدریج بسیار هیجان انگیز می شود. تحقیقات برای رسیدن به یک انرژی پاک دیگر بدون از آلایندگی ادامه دارد. در مورد باران تنها چیزی که لازم است تقویت کارآمدی تبدیل آن به جایگزینی برای سیستم های تولید برق آلاینده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بارش باران برق آمریکا تولید برق باران انرژی تجدید پذیر قطره های باران کار می کنند تولید برق تلاش ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران

دریافت 181 MB کد خبر 6096247

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های شهدا ایستاده اند
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • تلاش امریکا برای ذخیره انرژی با تولید باتری‌های سدیم‌یونی
  • اجرای پویش « با انرژی» در غرب مازندران
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!
  • تلاش برای هدایت آب‌های سطحی و رفع آب‌گرفتگی در جاده‌های لرستان
  • تلاش برای بازگشایی محور منطقه عشایری ماهور برنجی دزفول
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند