Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@09:33:27 GMT

تقدیر از ۱۵ طرح برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۲۳۴

تقدیر از ۱۵ طرح برگزیده جشنواره بین‌المللی خوارزمی

با حضور رئیس جمهوری و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ۱۵ طرح برگزیده سی‌و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی تقدیر شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که با هدف معرفی طرح‌های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآوران در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، ۱۵ طرح برتر مورد تقدیر قرار گرفت که از این تعداد ۱۰ طرح داخلی، ۴ طرح خارجی و یک طرح ایرانی مقیم خارج بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسامی برگزیدگان این جشنواره به این شرح است:
برگزیدگان بخش داخلی:
طرح توسعه فناوری انرژی خورشیدی حرارتی در کشور به عنوان برگزیده ویژه معرفی شد؛ این طرح از سوی استاد محمود یعقوبی از دانشگاه شیراز بوده است.
افشین سلطانی با طرح مدل‌سازی گیاهان زراعی و کاربردهای آن رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی.
قاسم جابری‌پور با عنوان طرح گسترش نظام‌های عددی نامتعارف در حساب کامپیوتری از دانشگاه شهید بهشتی رتبه سوم پژوهش‌های بنیادین.
سعید بلالای با طرح سنتز مواد اولیه رادیوداروهای پپتیدی رتبه اول پژوهش‌های کاربردی.
امیر محمدزاده لاجوردی با طرح پلتفورم تحلیل بدافزار بیت وان در گروه تخصصی برق و کامپیوتر حائز رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی.
بهنام ستارزاده با طرح ماجول امنیت سخت‌افزاری بومی صدف در گروه تخصصی برق و کامپیوتر حائز رتبه دوم پژوهش‌های کاربردی.
مرتضی الیاسی با طرح کنکاش (سامانه نظارت و تحلیل شبکه‌های مخابراتی) حائز رتبه سوم پژوهش‌های کاربردی در گروه تخصصی برق و کامپیوتر.
مهدی وطنی و محمد صادق حیدرزاده با طرح طراحی و ساخت دستگاه فلوفورمینگ رتبه دوم طرح‌های توسعه‌ای در گروه تخصصی مکانیک.
محمد فرزی از پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی با طرح طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکترو موتورهای توان بالا رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای در گروه تخصصی برق و کامپیوتر.
ناصر احسانی قمیشلوی از دانشگاه مالک اشتر با طرح طراحی زیرساخت‌ها و تولید قطعات سرامیکی کاربید سیلسیوم رتبه سوم طرح‌های توسعه‌ای در گروه تخصصی مواد، متالوژی و انرژی‌های نو.

برگزیده ایرانی مقیم خارج:
سید محمد شاهیدپور با طرح تحقیق، طراحی و پیاده‌سازی فناوری‌های انرژی تجدید پذیر در ریزشبکه‌ها به عنوان طرح برگزیده محقق ایرانی خارج از کشور انتخاب شد. وی در موسسه فناوری ایلینوی آمریکا در زمینه سیستم‌های قدرت مشغول به فعالیت است.

طرح‌های برگزیده خارجی:
سی آن کین از کشور کره جنوبی با طرح تحقیق و توسعه مواد دارویی، غذاهای فراسودمند و بهداشتی از موجودات دریایی.
وی هوا وانگ از کشور چین با طرح ارتقای دانش ارتباط میان خواص با پدیده رهایش در شیشه‌های فلزی.
ژیاو مینگ چن از کشور چین با طرح نوآوری در سنتز پلیمرها و ترکیب‌های کوئورد بیناسیونی کاربردی.
راجوکا ماربویا از کشور انگلستان با طرح الگوریتم‌ها و سیستم‌های نرم افزاری بازار محور با بهره‌وری انرژی بالا در محاسبات ابری.
جوایز برگزیدگان کشور چین از سوی سفیر این کشور در ایران دریافت شد.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری وزیر علوم وزارت علوم تقدیر جشنواره خوارزمی برگزیده گروه تخصصی برق و کامپیوتر جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه دوم پژوهش پژوهش های کاربردی طرح طراحی طرح برگزیده حائز رتبه رتبه سوم کشور چین طرح ها ۱۵ طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت سیزدهم اقدمات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان انجام شده است و دستاورد‌های خوبی در حوزه دانش بنیان‌ها و شرکت‌های فناور در سال گذشته داشته ایم.

استاندار بوشهر افزود: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از جمله قوانین مهم و خوبی بود که طی سالیان اخیر به مرحله اجرا رسیده و تمامی دستگاه‌های خدمت رسان مکلف هستند که ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.

رئیس ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارزیابی سال ۱۴۰۲ وزارت کشور و شاخص‌های ده گانه شامل ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان، برنامه ریزی اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی دانشگاه ها، تعیین ماموریت پارک‌های علم و فناوری، تعیین ماموریت کارآفرینان، تعیین ماموریت نخبگان، اقدامات تسهیلگرانه، افزایش تولید دانش بنیان، مردمی سازی اقتصاد دانش بنیان و صادرات دانش بنیان، با اقدامات در خور تحسین عملکرد مناسبی را ثبت و با کسب ۸۴ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این ارزیابی، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

محمدی زاده گفت: طبق ارزیابی وزارت کشور، استان بوشهر در شاخص‌های تشکیل جلسات ستاد اقتصاد دانش بنیان، اقدامات تسهیگرانه و مردمی سازی اقتصاد رتبه دوم و در مجموع شاخص‌ها رتبه سوم را کسب کرده است.

استاندار بوشهر افزود: استان بوشهر در برنامه اقتصاد دانش بنیان، ماموریت گرایی پارک‌های علم و فناوری و هیئت‌های اندیشه ورز و تولید دانش بنیان نیز از استان‌های پیشرو و گروه اول در سطح کشور معرفی شده است.

محمدی زاده با بیان اینکه رتبه استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ رتبه ۲۱ بوده است، افزود: با حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و تلاش پارک علم و فناوری خلیج فارس و هم افزایی و تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی و روسای دانشگاه‌های عضو ستاد اقتصاد دانش بنیان و با تلاش جمعی، استان بوشهر توانسته رتبه سوم کشوری در توسعه اقتصاد دانش بنیان را بدست آورد.

وی اضافه کرد: کسب این توفیق که نشان از توسعه و نفوذ دانش و فناوری در فعالیت‌های اقتصادی است نوید بخش آینده‌ای درخشان برای جوانان استان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • بوشهر سومین استان کشور در ارزیابی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است
  • کسب رتبه سوم استان بوشهر در توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/ بازدید بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نمایشگاه در ۱۴۰۲
  • اصفهان رتبه دوم برگزاری نمایشگاه در کشور/بازدید بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر از نمایشگاه در سال ۱۴۰۲
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی