Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:57:26 GMT

ضرورت رعایت حق اطاعت، زیارت و مودت نسبت به اهل بیت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۲۴۷

ضرورت رعایت حق اطاعت، زیارت و مودت نسبت به اهل بیت

نماینده ولی فقیه استان کردستان گفت: نسبت به اهل بیت حق معرفت، حق مودت، حق اطاعت، حق اکرام و احترام، حق یاد کردن و بیان فضائل و حق زیارت را باید رعایت کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزار ی فارس از سنندج، سید محمد حسینی شاهرودی در دومین همایش نغمه سرایان اهل سنت کشور که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پیامبر فرمود خدایا دستور دادی ذریه‌ام را در جوار خانه تو قرار دهم تا این نسل پرچمدار دین باشند و اقامه نماز برپا دارند و باید حمایت‌های ویژه‌ای از آنها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در راس کسانیکه ایمان کامل و عمل صالح دارند اهل بیت قرار دارد و اراده خداوند براین است که اهل بیت از هرگونه نفس و پلیدی پاک باشد و قلب‌هایشان باید جایگاه وحی الهی باشد تا بین مردم باید دارای جایگاه ویژه‌ای باشند.

وی با اشاره به جایگاه مودت و محبت خاطرنشان کرد: محبت را در دل می‌توان مخفی کرد اما مودت باید به اشکال مختلف اظهار و بیان شود و بی‌شک اهل بیت نیز غم و شادی‌هایشان را با ما تنظیم می‌کنند و باید نسبت به اهل بیت محبت و مودت را نشان دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه مودت به اهل بیت دستوری قرآنی است، یادآور شد: جایگاه والای پیامبر و اهل بیت ایشان در آیات متعدد قرآن به صورت‌های مختلف مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

حسینی شاهرودی اعلام کرد: یکی از مصادیق مودت زیارت است و برخی دشمنان ما برای اینکه رابطه‌ها قطع شود زیارت را زیر سوال می‌برند.

وی افزود: براساس منابع اهل سنت پیامبر اسلام نسبت به زیارت تاکید فراوان کرده است و آنرا ارزشمند بر‌می‌شمارد چرا که موجب برقراری ارتباط است.

وی اضافه کرد: براساس روایت پیامبر اکرم(ص) بعد از نماز باید صلوات فرستاد که امام شافعی این روایت را در قالب شعر درآورده است و پیامبر فرموده است کسی که نماز بخواند و برمن و اهل بیت درود نفرستد نمازش قبول نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: نسبت به اهل  بیت حق معرفت، حق مودت، حق اطاعت، حق اکرام و احترام، حق یاد کردن و بیان فضائل و حق زیارت را باید رعایت کنیم و مورد توجه قرار دهیم.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: استان کردستان اهل سنت دین نماینده ولی فقیه نماینده ولی فقیه نسبت به اهل بیت استان کردستان مورد توجه حق اطاعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ظهر امروز حادثه انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم بعد از عوارضی بستان آباد به سمت تبریز، بعد از تونل شیبلی به دیسپچ مرکز ارتباطات اورژانس استان اعلام و چهار دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه که در اثر انحراف رخ داد ۸ نفر مصدوم در پی داشت، مصدومین بعد از انجام اقدامات اولیه درمانی، چهار نفر از آنها به بیمارستان بستان آباد و چهار نفر بعدی به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

کد خبر 6094569

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های مسوول در بندر شهید رجایی باید به وحدت رویه برسند
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم(ص) ۸ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • سیاستمدار فرانسوی: در اطاعت از یک پیرمرد آمریکایی و خدمت به رئیس مافیای اوکراینی نابود می‌شویم
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • ‌معلم چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟ + فیلم
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • نرمخویی و مدارا از خصوصیات پیامبر (ص) بود
  • حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار را در اولویت قرار دهید
  • ضرورت اولویت قرار دادن حسن تدبیر دانشجویان عمره‌گزار
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌های اقامت و حمل و نقل در خراسان رضوی