Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@20:42:32 GMT

هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۹۶۰۲

هشدار پلیس فتا در خصوص خرید اینترنتی

محمد پور، رئیس پلیس فتا گفت: در آستانه سال جدید ، افرادی جهت خرید مایحتاج خود برای سال جدید با توجه به مقرون و به صرفه بودن خریدهای اینترنتی از این طریق اقدام به خرید کالای مورد نظرشان می کنند.

او با اشاره به اینکه کلاهبرداری در این زمینه مشاهده شده است افزود: آنچه در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و اینترنت عرضه می شود باید فروش و عرضه آن کالا در بستر فضای حقیقی جامعه هم مجاز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد پور ادامه داد: افراد زمانیکه  شاهد تفاوت قیمت واقعی کالا و قیمت عرضه شده در فضای مجازی هستند بدانند دامی توسط کلاهبرداران در بستر فضای مجازی پهن شده است.

رییس پلیس فتا استان با اشاره به اهمیت تشخیص بارگاه‌های بانکی اصلی از جعلی به هنگام خرید در بسترهای اینترنتی، گفت: توصیه می‌شود خریداران قبل از دریافت کالا و کسب اطمینان از صحت و سلامت کالاها هیچ گونه مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نکنند.

او بیان کرد: فروشگاهای معتبر، مجوز نماد الکترونیکی را از سازمان صنعت، معدن و تجارت دریافت می‌کنند که بیانگر معتبر بودن آن فروشگاه خواهد بود.

محمد پور اظهار کرد: نماد الکترونیکی حاوی اطلاعاتی مانند اطلاعات نام فروشگاه، نام موسس فروشگاه، نام مدیر فروشگاه و پل‌های ارتباطی با او است.

۴۷۴۷

کد خبر 1353596

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس فتا فضای مجازی بستر فضای فضای مجازی محمد پور پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۹۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتای گیلان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، صفحه‌ای با ۲۶ هزار دنبال کننده در اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی و سرو مشروب می‌کرد.

او افزود: بعد از اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا، متهم ۳۰ ساله پرونده در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

به گفته رئیس پلیس فتای گیلان، طی بررسی‌های صورت گرفته این فرد با هدف کسب در آمد اقدام به بارگزاری و تبلیغات تصاویر نامتعارف در شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده بود.

سرهنگ نقی‌مهر هشدار داد: افرادی که بخواهند با ترفند‌های مختلف و با انتشار محتوا‌های نامتعارف باعث رواج بی بند و باری و فساد در فضای مجازی و جامعه شوند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضایی با آنها برخوردی قاطع و قانونی خواهد داشت.

او همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مجرمانه مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری و یا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • ۳ پرونده در دادسرای مشهد در خصوص جرایم انتخاباتی تشکیل شد
  • عدم همخوانی میزان کشفیات با ارزش بازار قاچاق پوشاک
  • تشکیل ۳ پرونده قضایی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • استقبال خانوار‌های استان همدان از طرح کالابرگ فجرانه