Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-27@01:22:55 GMT

رصد روزانه ۱۰۰ قلم کالای اولویت دار در سراسر کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۵۳۴

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  مجتبی ماجد افزود: آمار و اطلاعات این رصد ها در سامانه ای تحت عنوان 124 ثبت و در ضمن مصرف کنندگان نیز می توانند از طریق همین سامانه شکایت های خود را مطرح کنند.وی ادامه داد: بسته به نوسانات قیمتی که در این سامانه مشاهده و همینطور بازخوردی که از طریق شکایت مصرف کنندگان به‌دست می آید اولویت اقلام هر هفته مشخص و ابتدای هفته به سراسر کشور ابلاغ می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: تعیین کالاهای اولویت دار به صورت مستمر در هر هفته از سوی کارگروه تنظیم بازار صورت می گیرد و همین امر موجب می‌ شود تا سازمان حمایت و سازمان‌ های صمت استان‌ ها در کنار نظارت و بازرسی ‌های معمول و همیشگی خود تمرکز و توجه بیشتری بر عملکرد بنگاه‌ های مرتبط به کالاها و خدمات اولویت دار مزبور معطوف و رسیدگی به تخلفات احتمالی پیرامون این کالاها را در اولویت نظارتی خود قرار ‌دهند.وی افزود: طرح نظارتی ایام پایانی سال سازمان حمایت از ابتدای اسفند ماه سال جاری در سراسر کشور آغاز و تا فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.
 

ماجد بیان داشت: اقلام مشمول این طرح شامل میوه و تره بار، شکر، مواد پروتئینی، کیف ، کفش و پوشاک و دیگر کالاهای پرمصرف شب عید است.وی ادامه داد: جدا از این خدماتی همچون خشکشویی ها، قالیشویی ها، آژانس های مسافرتی، هتل ها، رستوران ها و امثالهم در اولویت بازرسی ها قرار دارند.
 

مدیرکل بازرسی ویژه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: به‌طورکلی با راه اندازی سامانه 124، رصد روزانه کالا و خدمات اولویت دار و همینطور تدارک سامانه جامع بازرسی تلاش ها بر اینکه اطلاعات در این سامانه ها بصورت سیستماتیک ثبت شود تا بتوان با تحلیل این داده ها بهنگام و به موقع جلوی التهاب بازار و سودجویی افراد فرصت طلب گرفته تا حقی از مصرف کنندگان ضایع نشود.
 

وی افزود: بدیهی که با افزایش تقاضای عمومی در روزهای پایانی سال کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات ضرورت دو چندان پیدا می کند.ماجد تصریح کرد: ایجاد زمینه مناسب برای تأمین و توزیع مایحتاج عمومی، جلوگیری از تخلفات احتمالی و رسیدگی فوری به شکایات و گزارش ‌های مردمی از اهداف مهم این بازرسی ‌هاست.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سازمان های صنعت معدن و تجارت تولید کنندگان اقتصاد جام نیوز سازمان حمایت مصرف کنندگان اولویت دار سراسر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روز گذشته یکی از شرکت‌های تولید لاستیک در نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار که در کدال منتشر کرده است، از محوز افزایش قیمت لاستیک خبر داده است.

بر این اساس؛ شرکت تولیدی ایران تایر در این اطلاعیه با اشاره به صدور مجوز از سوی انجمن صنفی صنعت تایر، بیان کرده است: بر اساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر نرخ فروش تایر‌های رادیال سواری این شرکت بطور میانگین از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

این در شرایطی است که شرکت مذکور دلیل این افزایش قیمت را افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی اعلام کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیم به افزایش قیمت ۲۰ درصدی لاستیک از پنجم اردیبهشت سال جاری در حالی است که پیش از این در فاصله حدود شش ماه قبل، دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران مدعی موافقت وزیر صمت با گرانی ۲۰ درصدی لاستیک رادیال شده بود. به گونه‌ای که در نامه‌ای به شرکت‌های عضو انجمن صنفی صنعت تایر نوشته بود: عطف به جلسه شنبه مورخ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در حضور وزیر محترم صمت و سایر مسئولین وزارت مذکور، با توجه به موافقت مقام محترم وزارت، مقرر گردید به میزان ۲۰ درصد افزایش قیمت به گروه تایر‌های رادیال از تاریخ شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ اعمال و اجرایی گردد.

این در شرایطی بود که در همان ایام، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه‌ای به مدیران کل صمت استان‌ها بر رصد مستمر بازار و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زنجیره تامین و توزیع لاستیک تاکید کرده و گفته بود: با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تداوم کمبود و گرانی تایر در استان‌ها و با عنایت به قرار گرفتن انواع لاستیک خودرو در فهرست اقلام نظارتی اولویت دار و تاثیر آن بر خدمات حمل و نقل بخشنامه طرح نظارتی تشدید بازرسی و نظارت بازار تایر سواری ابلاغ شد. حسین فرهید زاده تصریح کرده بود: وفق مواد ذکر شده در این بخشنامه، آن دسته از لاستیک فروشانی که عامل توزیع واحد تولیدی نیستند موظف به فروش برابر قیمت مصوب می‌باشند، در غیر این صورت، فاکتور‌های خرید آن‌ها بررسی و در صورت نداشتن فاکتور خرید و احراز تخلف گرانفروشی وفق موازین قانونی با آن برخورد می‌شود.  

حال باید منتظر ماند و دید که این بار معاون وزیر صمت نسبت به افزایش قیمت ۲۰ درصدی لاستیک از سوی شرکت‌های تولیدی چه واکنشی نشان خواهد داد؛ هرچند به نظر می‌رسد همچون شش ماه قبل، دوباره مجوز رسمی صادر شده است و نباید امیدی به حمایت از مصرف کننده از سوی سازمان حمایت داشت. این گرانی لاستیک در مقطعی رقم خورده است که رانندگان با فشار اقتصادی مضاعفی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین چند هفته قبل بود که بیمه مرکزی از افزایش ۳۵.۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث خبر داد و اعلام کرد: حق بیمه شخص ثالث به صورت پایه سالیانه با سقف تعهدات بدنی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و همچنین تعهدات مالی ۴۰ میلیون تومانی برای خودرو‌هایی نظیر پراید و پیکان حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است؛ رقمی که با افزایش تعهدات مالی، بیش از ۵ میلیون تومان خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • (تصاویر) بازرسی بدنی شرکت کنندگان در کنکور، قبل از ورود به جلسه آزمون
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی در سراسر کشور
  • تله سوخت و راهکارهای عبور از بحران سوختی در کشور
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟