Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:14:57 GMT

انتظارات به‌ حقی از نمایندگان قزوین در مجلس داریم

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۵۳۹

انتظارات به‌ حقی از نمایندگان قزوین در مجلس داریم

ایسنا/قزوین رئیس خانه صنعت استان قزوین بابیان اینکه از نمایندگان قزوین انتظارات به حقی را داریم،گفت: قزوین به لحاظ ظاهری یک استان نزدیک به پایتخت و پیشرفته است ولی وقتی‌که ساختارها و زیربنای استان را می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که استان توسعه‌نیافته‌ای هستیم.

علی‌محمد زمانی، رئیس خانه صنعت استان قزوین در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مجلس در رأس امور است، بنابراین حساسیت و اهمیت مجلس ازهرجهت بسیار حائز اهمیت است و وجود مشکلات به مجلس بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر انتخاب، صحیح نباشد نباید انتظار عملکرد درست از نمایندگان را داشته باشیم بنابراین باید انتخاب خود را با دقت انجام دهیم.

رئیس خانه صنعت استان قزوین تصریح کرد: یک نماینده باید یک بصیرت جهانی و دیدگاه جهان‌شمول داشته باشد، در عصر ارتباطات دنیا به یک دهکده تبدیل شده است؛ همچنین یک نماینده باید به استراتژی‌های منطقه آگاهی داشته باشد.

وی اشاره کرد: ما جدا از منطقه نیستیم و در منطقه‌ای به سر می‌بریم که یک نماینده باید نسبت به مشکلات، ویژگی‌ها و استراتژی‌های آن شناخت داشته باشد.

زمانی عنوان کرد: نمایندگان در مجلس باید بتوانند تصمیمات درست و صحیحی را در جهت مصالح ملی بگیرند شاید بگوییم که کار نماینده اجرایی نیست و بیشتر در مباحث و قانون‌گذاری تمرکز دارد، ولی نماینده در انتخاب وزرا نقش پررنگی دارد و نهایتاً ثمرات آن به کل جامعه و کشور بازمی‌گردد.

وی گفت: به‌عنوان یک فعال اقتصادی می‌گویم که قوانین خوبی هم در مجالس گذشته به تصویب رسیده است ولی بحث نظارت بر اجرای قوانین هم ازجمله وظایف مجلس شورای اسلامی است که عدم اجرای قوانین ریشه فعالیت‌های بر زمین‌مانده است و متأسفانه مجریان سلیقه‌ای عمل کردند.

رئیس خانه صنعت استان قزوین بابیان اینکه از نمایندگان قزوین انتظارات به حقی را داریم، اشاره کرد: قزوین به لحاظ ظاهری یک استان نزدیک به پایتخت و پیشرفته است ولی وقتی‌که ساختارها و زیربنای استان را می‌نگریم مشاهده می‌کنیم که استان توسعه‌نیافته هستیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شاید تنها استانی باشیم که فاقد فرودگاه هستیم، در استان البرز که زیر گوش استان تهران و فرودگاه مهرآباد است فرودگاه احداث‌شده ولی قزوین با فاصله ۱۴۰ کیلومتری از تهران هنوز فاقد فرودگاه است و این در حالی است که بستر آن در استان فراهم است.

زمانی بیان کرد: با احداث قطار سریع‌السیر «قزوین- تهران» قزوینی‌ها ۴۵ دقیقه‌ای به تهران می‌رسند برای این پروژه مصوبه هیئت دولت وجود دارد ولی این طرح ۱۴ سال روی کاغذ مانده است و هنوز پیگیری و اجرایی نشده است.

وی افزود: آب ازجمله مشکلات و حیاتی‌ترین موضوع برای مردم است، قزوین در تلاش بوده که به آب شاهرود دسترسی داشته باشد ولی دو سال پیش انتقال آب شاهرود از دستور وزارت نیرو خارج‌شده است و این استان را از این موضوع محروم کرد.

رئیس خانه صنعت استان قزوین مطرح کرد: استان قزوین چون در زمره پیشرفته‌ترین استان‌های کشور قرار دارد باید سالیانه ۲۰۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کند، در بحث بودجه هم جزو استان‌های پیشرفته کشور قرار دارد و بر این اساس کمترین اعتبارات را دریافت می‌کند، نمایندگان آینده قزوین باید در جهت احقاق حقوق مسلم مردم استان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برق هم تابع استان زنجان هستیم و همین امر موجب عقب‌ماندگی‌های بسیاری درزمینهٔ برق شده است؛ واحدهای صنعتی برای سرمایه‌گذاری باید سراغ برق زنجان بروند که این امر باعث بروز مشکل شده است.

زمانی در پایان یادآور شد: باید به نیازها و خواسته‌های مردم جامه عمل پوشاند و کسانی که از عهده این کارها برمی‌آیند و لیاقت دارند بر کرسی مجلس بنشینند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات انتخاب درست نمایندگان قزوین یک نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا