Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:49:48 GMT

3 واحد صنعتی خراسان جنوبی، تندیس سبز گرفتند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۰۶۲۵

3 واحد صنعتی خراسان جنوبی، تندیس سبز گرفتند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: سه واحد صنعتی از خراسان جنوبی تندیس صنعت سبز کشور در سال جاری را دریافت کردند.

حسن اکبری، امروز دوشنبه 28 بهمن، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 77 واحد صنعتی سبز کشور با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست هم‌زمان با بیست و یکمین همایش ملی واحدهای صنعتی و خدماتی سبز معرفی شدند که از این تعداد سه واحد صنعتی از استان به عنوان صنایع سبز ملی انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته در استان و در نهایت در سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بین واحدهای صنعتی فعال که در حوزه محیط زیست اقدامات و عملکرد مثبتی داشته‌اند سه صنعت ( کویرتایر، کاشی فرزاد و زغال پروده طبس) به عنوان صنایع سبز ملی انتخاب و موفق به دریافت تندیس صنعت سبز کشور شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: عدم قرارگیری نام واحد در فهرست صنایع آلاینده سازمان حفاظت محیط زیست در سال، اجرای سیستم‌های کنترل آلاینده(پساب، هوا و صدا) سیستم‌های پایش لحظه‌ای، مدیریت پسماند، نظام مدیریت سبز، اخذ گواهینامه استقرار مدیریت زیست محیطی ISO  14000اخذگواهینامه استقرار نظام ایمنی و بهداشت  OHSAS 18000آموزش محیط زیست پرسنل و مدیران، فضای سبز، اشاعه فرهنگ محیط زیست، تولید محصول سبز از جمله معیارهای انتخاب صنایع سبز در کشور بوده است.

اکبری ادامه داد: خرسندیم از اینکه این صنایع علاوه بر کار تولید، اشتغال و رونق اقتصادی در زمینه‌های زیست محیطی نیز فعال بوده و عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

وی رعایت الزمات زیست محیطی از سوی واحدهای صنعتی را جنبه‌ای از رعایت حقوق بین نسلی عنوان کرد و اظهار کرد: افتخار می‌کنیم که در شرایط کنونی و علی رغم تنگناهای اقتصادی موجود در کشور که در این وضعیت بیشترین آسیب متحمل محیط زیست است، اما صنایع با اعتقاد و باور زیست محیطی که دارند در راستای حفظ آن و رعایت مسائل و مباحث زیست محیطی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی استانی با معضلات زیست محیطی  همچون گرد و غبار، برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی، چرای بی‌رویه دام و... مواجه است و استفاده بی‌رویه از منابع آبی توسط طرح‌های کشاورزی باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در مناطق شده و این استان را در آینده نزدیک با چالش زیست محیطی شدید مواجه خواهد کرد.

اکبری اظهار کرد: بر این اساس  استقرار و فعالیت واحدهای صنعتی می‌توانند جایگزین مناسبی برای طرح‌های کشاورزی و دامپروری در استان با رعایت الزامات قانونی باشد و در صورت رعایت الزامات زیست محیطی یکی از راه‌های مقابله و کنترل معضلات زیست محیطی در استان خواهد بود.

وی بیان کرد: حفاظت محیط زیست استان سعی می‌کند تا حد امکان و به شرط رعایت ضوابط زیست محیطی قانونی از سوی صنایع، آن‌ها را حمایت و همراهی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با بیان اینکه صنایع سبز پیشگام در رعایت مسائل محیط‌زیستی هستند، یادآور شد: از صنایع سبز می‌خواهیم تا با ورود به حوزه فرهنگ‌سازی در ارائه آموزش‌های زیست‌محیطی همکاری داشته باشند و قطعا با دانشتن نگرش و بینش محیط زیستی مدیران صنایع سبز، تاثیرگذاری فرهنگی زیادی در سطح جامعه خواهند داشت .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محیط زیست مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی سازمان حفاظت محیط واحدهای صنعتی زیست محیطی واحد صنعتی صنایع سبز سبز کشور بی رویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی زمین پاک با شعار امسال"مشارکت مردم ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" آموزشهای زیست محیطی برای دانش آموزان مدرسه  بهگامان شهرستان ارومیه برگزار شد.

مرتضی داودی گفت: در راستای فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان با همکاری اداره آموزش و پرورش در هفته زمین پاک برنامه های زیست محیطی در مدارس برگزار می شود .

 وی افزود: مدیریت پسماند، تفکیک از مبدا ، بازیافت، خطرات پلاستیک و کیسه های پلاستیکی از جمله موضوعاتی است که در این کلاسهای آموزشی به برای دانش آموزان ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • برگزاری کلاسهای آموزش محیط زیست در ارومیه
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • جامعه‌شناسی محیط‌زیست
  • فلرها، سلامتی مردم عسلویه را نشانه گرفته است
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان