Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضاییه در آیین رونمایی از دستورالعمل مشارکت و تعامل نهادهای مردمی و قوه قضائیه اظهار کرد: در سایه نشست‎های همفکری و هم‌اندیشی نخبگان با دستگاه قضایی و بهره‌مندی از عقول مختلف در عرصه تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی و اجرا، بدون تردید قوه قضاییه قوی‌تر می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، افزود: قوه قضاییه باید به اضافه کردن ظرفیت نهادهای مردمی به ظرفیت خود لبخند بزند چرا که بدون نیاز به افزودن ساختار اداری و نیروی انسانی جدید، یک نیروی کارآمد و ارزشمند همراه و همکار قوه قضاییه شده و دستگاه قضایی از قوت چند برابر برخوردار می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضاییه سندی متین و دقیق و مبتنی بر قانون است، اعلام کرد: ماه مبارک رمضان جلسه دیگری با فعالان نهادهای مردمی تشکیل خواهیم داد تا دستاوردها، اشکالات و میزان اجرایی شدن این سند مورد بررسی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه سند همکاری سازمان‎های مردم‌نهاد با قوه قضاییه طی شش ماه کار کارشناسی تدوین شده است، اظهار کرد: می‌توانستیم این جلسه را با حضور معاونین تشکیل دهیم اما اصرار بر این بود که جلسه با این ترکیب یعنی حضور همه ارکان قوه قضاییه تشکیل شود و این اولین جلسه در این سطح با بخشی خارج از قوه قضاییه است.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: پیش از این هم می‎توانستیم این جلسه را برگزار و از یک آرزو و آرمان برای تدوین ساز و کار مشارکت سازمان‎های مردمی با قوه قضاییه صحبت کنیم اما امروز این سند و ساز و کار پیش روی ما قرار دارد و می خواهیم کلید اجرای آنرا بزنیم.

حجت‌الاسلام رئیسی بر همین اساس به همه بخش‎های قوه قضاییه و رؤسای سازمان‎ها و معاونین دستور داد بر اساس این دستورالعمل ارتباط خود با سازمان‎های مردم‎نهاد را تعریف کرده و این حس همکاری را به همه بخش‎های قضایی حتی در دورترین نقاط کشور تسری دهند تا تعاملات با گروه‎هایی که دلسوز مردم بوده و برای خدمت به مردم تلاش می‎کنند، ضابطه‎مند و نهادینه شوند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به جلسات فصلی مقام معظم رهبری با مسئولان دستگاه‎های مختلف برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی اظهار کرد: وقتی رهبر انقلاب فرمودند به بروید سراغ مردم بروید، دیدیم نیروی عظیمی با احساس مسئولیت آماده کمک برای حل مسائلی است که با روال اداری نمی‎توان آنها را حل کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: رهبر انقلاب نسبت به آسیب های اجتماعی نگران هستند و باید به هر حال این آسیب‎ها حل شود. به نظرم آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و موضوعاتی که برای همه ما رنج‎آور است، با به میدان آمدن مردم نهادها حل شده یا به حداقل ممکن می‎رسد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خوشبختانه با تدوین سند تعامل سازمان‎های مردمی با قوه قضاییه حلقه وصل این دو مجموعه طراحی شده، تصریح کرد: این ساز و کار خوبی که طراحی شده باید اجرایی شود تا ضعف‎ها و قوت‎های آن مشخص شود و اگر لازم شد می‎توانیم با تکمیل آن یا تدوین اسناد دیگر همچون نظام‌نامه اجتماعی گام‎های بعدی را برداریم.

گفتنی است دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه با رویکرد استفاده از ظرفیت مغفول مانده همه گروه‎ها و نهادهای مردمی تدوین شده و اهداف آن تقویت رویکرد مشارکت مردمی و افزایش تعامل سازمان‌های مردم‌نهاد با قوه قضاییه، تسهیل عملکرد نهادهای مردمی در موضوعات مختلف، ارتقاء توانمندی و تقویت ظرفیت نهادهای مردمی و بهره‎مندی از ظرفیت این نهادها در راستای تحقق اهداف و مأموریت‎های دستگاه قضایی عنوان شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حجت الاسلام رئیسی قوه قضاییه سازمان های مردم نهاد آسیب های اجتماعی مردمی با قوه قضاییه سازمان های مردم نهاد رئیس قوه قضاییه حجت الاسلام رئیسی آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی قوه قضائیه سازمان ها ساز و کار آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۰۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ سومین نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی در سال جدید به منظور هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت در سازمان بهزیستی با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده برگزار شد.

در این نشست که با حضور رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت جناب حجه‌الاسلام والمسلمین «خداداده» و جناب حجه‌الاسلام و المسلمین «مشرف» معاون فرهنگی آستان مبارک حضرت معصومه (س) برگزار شد، برنامه‌های ستاد مرکزی دهه کرامت اعلام و مقرر شد برنامه‌های با برش زنانه و با تنظیم برنامه‌ها با محوریت بانوان تصمیم سازی‌هایی انجام شود.

در این نشست ضمن ارائه برنامه‌های پیشنهادی مصوب شورای سیاستگذاری روز دختر با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام اجرای برنامه‌ها در سراسر کشور از دستگاه‌های اجرایی خواسته شود برنامه‌های پیشنهادی خود را ارائه دهند.

از جمله برنامه‌های پیشنهادی این شورا می‌توان به دختران مشاور دستگاه‌های اجرایی، برگزاری پویش‌ها، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های دختران خطاب به رئیس جمهور، نمایشگاه روایت پیشرفت دختران، در حریم آستان، مراسم پدر دختری و چند ویژه برنامه دیگر که قرار است در ایام ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر برگزار شود.

انسیه خزعلی، از مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خواستند برنامه‌هایی نظیر تجلیل از دختران شهدای مدافع حرم و تقدیر از نویسندگان کتاب‌هایی که با موضوع دختران و هویت دختران نگارش شده است، نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، از کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده خبر داد و گفت: بعد از خبر تعطیل شدن برخی شیرخوارگاه‌ها و سپردن نوزادان به خانواده‌ها امروز خبر صفر شدن عدد زنان سرپرست خانوار در صف انتظار و مورد حمایت قرار گرفتن همه کسانی که در نوبت بودند، موجب آرامش شد.

دیگر خبرها

  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • چرا آمدن مهدی قایدی به پرسپولیس ممکن نیست؟
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده