Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@02:22:33 GMT

فروش انواع فلومتر توسط ابزار سنجش

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۱۰۹۳

فروش انواع فلومتر توسط ابزار سنجش

فلومتر یکی از ابزارهای صنعتی است در آزمایشگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و خط‌وط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، از فلومتر در سیستم‌های لوله‌کشی برای انتقال سیالات نیز استفاده می‌شود و فلومتر وظیفه دارد سرعت جریان و حجم سیال ورودی در واحد زمان را اندازه‌گیری کند. گزارش نهایی فلومتر اهمیت زیادی در حوزه‌های صنعتی مانند پالایشگاه‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فلومتر از سه بخش تشکیل می‌شود و یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن، بخش اندازه‌گیری است. بخش دیگر فلومتر کار تبدیل را انجام می‌دهد و بخش دیگر آن نتایج به دست آمده را گزارش می‌دهد. در این متن سه نوع از انواع فلومتر را به شما معرفی می‌کنیم.

فلومتر جرمی

فلومتر جرمی نقش بسیار مهمی در صنایع مختلف به ویژه صنایع نفتی ایفا می‌کند. این فلومتر برای سنجش و اندازه‌گیری جرم‌هایی که از یک منطقه خاص عبور می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلومتر جرمی ابزاری کوچک بوده و در مسیر ورودی و خروجی سیستم‌ها نصب می‌شود. فلومتر جرمی وظیفه دارد شدت جریان جرمی ورودی و خروجی را به طور دقیق اندازه‌گیری کند. فلومترها نقش بسیار مهمی در واکنش‌های شیمیایی موجود در راکتورها و پالایشگاه‌ها ایفا کرده و همچنین وجود آن‌ها برای موازنه معادلات امری ضروری است.

فلومتر جرمی از قطعات زیادی تشکیل شده و این قطعات به طور دائم میزان جریان عبوری را اندازه‌گیری کرده و میزان این جریان را به صورت داده‌های دیجیتالی به تکنسین گزارش می‌دهند. فلومتر جرمی یکی از پرمصرف‌ترین و بهترین انواع فلومتر بوده و در بسیاری از تجهیزات استفاده می‌شود. در داخل فلومتر جرمی، لوله ایی منعطف وجود دارد و در زمانی که خالی است حرکات متقارن و متناوبی انجام می‌دهد. در دو قسمت این لوله سنسورهایی وجود دارد و این سنسورها حرکت لوله را به صورت استاندارد ثبت می‌کند.

به طور کلی می‌توان گفت فلومترهای جرمی کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارند. فلومترهای جرمی می‌توانند جریان ورودی و خروجی یک سیستم را کنترل کرده و میزان جرم را در یک منطقه خاص اندازه‌گیری می‌کنند. این فلومتر از پرکاربردترین ابزارها در حوزه پتروشیمی بوده و نتایج را به طور دقیق گزارش می‌دهد.

فلومتر مغناطیسی

فلومتر مغناطیسی ابزاری است که برای سنجش شدت جریان استفاده شده و کاربردهای مختلفی دارد. به طور کلی می‌توان گفت فلومتر مغناطیسی ابزاری است که جریان عبوری سیال را به جریان مغناطیسی تبدیل می‌کند. این فلومتر می‌تواند جریان عبوری فعل و انفعالات را به جریان مغناطیسی تبدیل کرده و آن را در قسمت اپراتور نشان دهد. اعدادی که توسط فلومتر مغناطیسی به دست می‌آیند دیجیتالی بوده و در سایز محاسبات مورد استفاده قرار می‌گیرند. نتیجه‌ایی که از این فلومترها به دست می‌آید خیلی دقیق است و می‌توان در منابع بسیاری از آن‌ها استفاده کرد.

فلومتر مغناطیسی از چهار بخش مختلف تشکیل شده و این چهار بخش عبارت‌اند از بدنه فلومتر، الکترودها، سیم پیچ میدان و الکترونیک. به عنوان مثال بخش مقطعی لوله‌ایی را مجسم کنید که یک رسانا در حال عبور از آن است. با عبور سیال رسانا، میدانی در بخش الکترونیکی ایجاد می‌شود که توسط سیم پیچ تقویت می‌شود. سپس جریانی که در الکترودها وجود دارد تبدیل به یک ولتاژ ضعیف شده و در بخش دیجیتالی به عنوان یک عدد نشان داده می‌شود.

به طور کلی از فلومتر مغناطیسی در حوزه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلومتر مغناطیسی در صنایعی از جمله صنایع دارویی، صنایع تولید کاغذ، صنایع فلزی، صنایع دریایی، صنایع آبیاری و کشاورزی استفاده می‌شود. از این فلومتر نیز در آب‌هایی که یون‌های رسانا دارند از جمله صنایع آب و فاضلاب نیز استفاده می‌شود. این فلومتر در اندازه‌گیری سرعت جریان صنایع شیمیایی مثل تولید اسیدها، بازها و سایر ترکیبات شیمیایی نیز نقش عمدهایی ایفا می‌کند. مهم‌ترین مزیت فلومتر مغناطیسی این است که در حوزه‌های مختلف صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اطلاعاتی که از فلومترهای مغناطیسی به دست می‌آیند بسیار دقیق بوده و به عنوان داده‌های استاندارد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فلومتر ورتکس

فلومتر ورتکس سبک خاصی در سنجش و اندازه‌گیری شدت جریان سیالات مختلف دارد و به همین دلیل در شرکت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت فلومتر ورتکس دستگاهی است که با توجه به روش‌های مکانیکی شدت جریان سیالات را اندازه‌گیری می‌کند. فلومتر ورتکس که از روش مکانیکی خاصی استفاده می‌کند برای اولین بار توسط یک دانشمند آلمانی طراحی شد. این دانشمند اعتقاد داشت که با قرار دادن یک جسم فیزیکی در مسیر عبور سیالات، تغییراتی در وضعیت جسم ایجاد می‌شود و این تغییر معیار خوبی از شدت جریان حجمی آن است. به طور کلی می‌توان گفت که تئوری‌های مختلفی برای ساخت فلومتر ورتکس وجود دارد و در تمامی این تئوری‌ها جسمی مکانیکی مانند یک شیر آب در مسیر عبور سیال قرار می‌گیرد. زمانی که سیال با جسم مورد نظر برخورد می‌کند، به وسیله فلومتر اندازه گیری شده و نتیجه به دست آمده از آن به عنوان شدت جریان گزارش داده می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مورد استفاده قرار می گیرد طور کلی می توان گفت استفاده می شود اندازه گیری ورودی و خروجی پالایشگاه ها جریان عبوری شدت جریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 

سید عباس عباس پور کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: برات الکترونیکی هم مانند اوراق گام و... یک ابزار زیر خط ترازنامه است که از طریق آن امکان تامین مالی زنجیره تولید بدون مشکلات سایر ابزار‌ها فراهم می‌شود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه اظهار کرد: برات الکترونیکی ابزاری است که مسیر انحراف در مصرف اعتبارات پرداختی حوزه تولید را مسدود می‌کند، قابلیت انتقال در زنجیره‌های فعالیت‌های اقتصادی، امکان تنزیل توسط شبکه بانکی در صورت گذشته یک چهارم از عمر برات یا دو بار گردش در زنجیره، تامین مالی زنجیره تولید بدون دشواری و امکان صدور برات الکترونیکی تا سقف ۲۰۰ درصد فروش سال گذشته بنگاه خریدار از دیگر مزایای این ابزار است در نهایت برات الکترونیک ابزاری برای تسهیل تامین مالی است.

او همچنین گفت: هر کدام از ابزار‌های زنجیره تأمین مالی دارای مزیت‌های مختلف هستند که متقاضیان با توجه به نیاز‌های خود می‌توانند از این ابزار‌ها استفاده کنند و توسعه این ابزار‌ها بسیار ضروری است.

گفتنی است، شنبه ۸ اردیبهشت ماه از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی رونمایی شد برات الکترونیکی سندی غیر کاغذی است که با درخواست برات‌دهنده (براتکش) یعنی خریدار در وجه یا به حواله کرد دارنده برات یعنی فروشنده و بر اساس اعتبار خریدار صادر می‌شود سررسید این ابزار یک تا دوازده ماهه است و بانک عامل به عنوان رکن برات‌گیر، بازپرداخت مبلغ در سررسید را تقبل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • دنیای فیزیک در آستانه یافتن تک‌قطبی‌های مغناطیسی؟
  • یوتیوب روی توسعه ابزار جدید هوش‌مصنوعی کار می‌کند
  • ۱۲ کشته و زخمی به علت انفجار در ایالت بلوچستان پاکستان
  • تولید محتوا با هوش مصنوعی جایگزین تولید محتوای انسانی شده است؟
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • زبان طنز نیشدار است