Web Analytics Made Easy - Statcounter

رفع مشکلات فنی رمز دوم پویا در بانک‌ها، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان، جزییات جدید از ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات، چشم‌انداز بازار مسکن در ماه‌های پیش‌رو، ثبات نرخ تعرفه واردات ابریشم در سال ۹۹ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه شبستان به شرح زیر است:

وعده های نامزدها باید بر اساس تخصص افراد باشد

« ساسان شاه ویسی » شب گذشته (یکشنبه 27 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به فرارسیدن ایام انتخابات به بررسی تاثیرات پارلمان در بخش های مختلف کشور پرداخت و در ابتدا درباره وعده های انتخاباتی برخی نامزدها گفت: بسیاری از وعده‌های نامزد‌های انتخابات مجلس اغواگرایانه است در حالی که آنان باید برنامه هایشان را بر اساس آمایش سرزمینی ارائه دهند البته برخی نمایندگان با لابی گری اعتباراتی را برای مناطق خود فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کارشناس اقتصادی با تاکید بر اینکه وعده ها باید بر اساس تخصص افراد باشد، گفت: نمایندگان می‌توانند در طراحی قوانین و رویکرد‌های نظارتی مجلس برای رفع گرانی و ایجاد زیرساخت‌ها اثرگذار باشند. مطالبات اقتصادی برای نامزد‌ها شعار می‌سازد البته اگر نامزد‌ها مطالبات عمومی را فریاد بزنند بهتر است.

 

شاه ویسی درباره مطالبات جامعه از مجلس یازدهم نیز اینگونه توضیح داد: مطالبات ما از نمایندگان درباره پیاده کردن بیانیه رهبر معظم انقلاب درباره گام دوم انقلاب اسلامی و ایجاد زیرساخت‌های اقتصاد مقاومتی است. اولویت نمایندگان در مجلس آینده کارکردبخشی به حکمرانی مطلوب در حوزه اقتصادی است.

 

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان/دلار ۱۳۸۹۹ تومان

امروز (دوشنبه 28 بهمن) هر گرم طلای 18 عیار 533 هزار و 300 تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1583 دلار ارزشگذاری شده است. امروز سکه بهار آزادی طرح قدیم 5 میلیون و 135 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 5 میلیون و 202 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 630 هزار تومان و سکه یک گرمی 940 هزار تومان معامله می شود.

 

بنابراین گزارش، امروز (28 بهمن) در بازار ارز دلار 13899 تومان، یورو 15199 تومانف پوند 18578 تومان، درهم امارات 3898 تومان، دلار استرالیا 9561 تومان، دلار کانادا 10750 تومان، لیر ترکیه 2351 تومان معامله می شوند.

 

این در حالی است که روز گذشته (یکشنبه 27 بهمن) هر گرم طلای 18 عیار  530 هزار و 300 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1584 دلار، سکه بهار آزادی طرح قدیم 5 میلیون و 135 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 5 میلیون و 199 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 700 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 620 هزار تومان و سکه یک گرمی 940 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شد.

 

روز گذشته (یکشنبه 27 بهمن) در بازار آزاد ارز دلار 13849 تومان، یورو 15149 تومان، پوند 18435 تومان، درهم امارات 3868 تومان، دلار استرالیا 9484 تومان، دلار کانادا 10667 تومان، یوان چین 2028 تومان و لیر ترکیه 2333 تومان معامله می شد.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز (۲۸ بهمن) اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۴ ارز مانند یورو افزایش و قیمت ۱۲ واحد پولی از جمله پوند انگلیس کاهش یافت؛ نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 

رفع مشکلات فنی رمز دوم پویا در بانک‌ها

مرحله دوم اجرای طرح رمز پویا مبنی بر حذف رمز دوم ثابت، همزمان با اعمال معافیت برای تراکنش‌ها با مجموع مبالغ تا سقف یک میلیون ریال بصورت روزانه، از روز ۸ تا ۲۳ بهمن‌ماه بصورت تدریجی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری، با نظارت و اهتمام بانک مرکزی اجرا شد.

با الزامی‌شدن استفاده از رمز پویا برای تراکنش‌های بالای ١٠٠ هزار تومان، همزمان با اجرای طرح در بانک‌های کشور، افت ناچیزی در برخی تراکنش‌های اینترنتی دیده شد.

این بانک ضمن بررسی دقیق وضعیت شبکه پرداخت و بانکی کشور، طی هماهنگی با بانک‌ها، اقدامات اصلاحی را برای رفع کاستی‌های موجود در برخی بانک‌ها آغاز کرد. طی روزهای آتی نیز با پیگیری و توجه بیشتر مشتریان عزیز شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

بانک مرکزی تمام تلاش خود را برای شناسایی و رفع موانع اجرایی در برخی بانک‌ها به انجام خواهد رساند.

ضمن تشکر از همراهی مشتریان در اجرای این طرح ملی، به آگاهی می‌رساند مرکز تماس رمز پویا(کاشف) با شماره ۹۱۰۰۹۹۶۰ آماده دریافت انتقاد، شکایت یا پیشنهاد است.

 

جزییات جدید از ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات

مهرداد ارونقی با اشاره به وضعیت خودروهای بلاتکلیف در گمرک گفت: پیرو مصوبات قبلی هیات وزیران برای ترخیص خودروهای موجود در گمرک و با توجه به درخواست مراجع ذیربط و ذیصلاح درخصوص پیشنهاد تشکیل کمیته ای درباره پیگیری وضعیت خودروهای بلاتکلیف در گمرکات کشور، همچنین پیشنهادات گمرک و وزارت امور اقتصادی در خصوص مورد، موضوع خودروهای دپو شده در کمیته مربوطه با حضور تمامی دستگاه های مرتبط، مورد رسیدگی واقع گردیده که نهایتاً پس از طی کامل مراحل قانونی، منتج به تصویب موضوع توسط هیأت وزیران گردیده است.

 

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: باید توجه داشت ابلاغ مصوبات توسط مرجع مربوطه مانند ابلاغ هر مصوبه دیگری، مستلزم طی تشریفات لازم بوده و تاریخ تصویب هر مصوبه و تاریخ ابلاغ آن ، گویای فاصله زمانی موجود در این خصوص می باشد. بدیهی است به محض ابلاغ مصوبه مربوطه، دستگاه های مجری اقدامات لازم را با رعایت مقررات مربوط معمول خواهند داشت.

 

ارونقی ادامه داد: مصوبه ۱۶ دیماه ۱۳۹۷ هیأت وزیران ، به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی ، دادگستری ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، شرایطی را برای ثبت سفارش‌ خودروهای سواری مصوب و ابلاغ کرده است.

 

به گفته ارونقی، بند ۱ مصوبه، تصریح به ثبت سفارش خودروهای سواری به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشأ ارز به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران -  که مرجع تأیید منشأ ارز تمامی کالاها می باشد - داشته و خودروهایی که تا تاریخ ابلاغ تصویب نامه اشاره شده ، دارای قبض انبار بوده و با رویه بانکی تأمین ارز شده اند، با رعایت شرایط ذکر شده در تبصره ذیل بند ۱ تصویب نامه، با ثبت سفارش بانکی قابل ترخیص می باشند. بدیهی است هر نوع تخصیص ارز جدید برای ثبت سفارش های اعلامی ممنوع بوده که این مورد هم همواره ملحوظ نظر قرار گرفته و تا کدرهگیری بانک برای خودروهای موصوف اخذ و ارائه نشود، خودروی مربوطه ، قابل ترخیص نبوده و نیست.

 

چشم‌انداز بازار مسکن در ماه‌های پیش‌رو

متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در دی‌ماه امسال به بیش از ۱۳.۸ میلیون تومان رسید که نسبت به ماه قبل افزایش حدود ۲ درصدی نشان می‌داد. این رشد ماهانه مثبت در حالی برای دومین ماه پیاپی اتفاق افتاد که در چند ماه قبل از آن مسکن در حال ارزان‌تر شدن بود و معاملات بسیار محدودی به ثبت می‌رسید. این تغییر روند حرکت قیمت این سؤال را به وجود می‌آورد که آیا فاز بازار مسکن تغییر کرده و بر خلاف انتظار وارد دوره رونق شده یا گرمای بازار مسکن در اوایل زمستان موقتی است و پایدار نخواهد بود؟

تحولات اخیر از دید آمار و ارقام

روند رشد قیمت واحدهای مسکونی معامله‌شده در شهر تهران که از اوایل سال ۱۳۹۷ شدت گرفته بود، در اواخر این سال تا حدودی ملایم شد اما مجدداً در بهار ۱۳۹۸ اوج گرفت و در اردیبهشت‌ماه نرخ رشد نقطه‌به‌نقطه ۱۱۲ درصد را تجربه کرد که رقمی کم‌سابقه محسوب می‌شد. این روند افزایشی که متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در تهران را تا بیش از ۱۳۳ میلیون ریال در تیرماه افزایش داده بود، از مردادماه متوقف و حتی نزولی شد تا در آبان‌ امسال سطح قیمت‌ها به متوسط کمتر از ۱۲۵ میلیون ریال به ازای هر مترمربع برگردد که این رقم نسبت به ماه مشابه سال قبل تنها ۳۵.۸ درصد رشد نشان می‌داد. افت نرخ رشد قیمت مسکن بازتابی از کاهش استقبال متقاضیان خرید از این بازار بود که خود را در افت شدید تعداد معاملات هم نشان می‌داد. تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ معامله واحد مسکونی ثبت‌شده برای شهریورماه سال جاری، کمترین رقم ثبت‌شده از ابتدای سال ۱۳۹۱ به بعد که آمار سامانه معاملات املاک و مستغلات در دسترس هست محسوب می‌شد. هرچند این معاملات در ماه‌های بعدی اندکی افزایش یافت و در آبان به ۴ هزار معامله رسید، اما با حجم معاملات سال قبل که به طور متوسط به نزدیک ۱۱ هزار معامله می‌رسید، قابل مقایسه نبود.

 

آمادگی بانک صادرات برای تامین مالی ٤٠ میلیارد دلاری پتروشیمی‌ها

حجت‌الله صیدی  در همایش تخصصی «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» که با حمایت بانک صادرات ایران برگزار شد، از اعلام آمادگی این بانک برای تامین منابع مالی و تامین تجهیزات پروژه‌های پتروشیمی خبر داد و با اشاره به اینکه استهلاک سرمایه بیشتر از تشکیل سرمایه است، تاکید کرد: برای تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی بانک صادرات ایران آمادگی لازم را دارد که هم خط اعتباری و هم وجه نقد اختصاص دهد.

وی با اشاره به برنامه وزارت نفت مبنی بر سرمایه‌گذاری ٤٠ میلیارد دلاری در صنعت پتروشیمی گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم از طریق خط اعتباری و  به صورت نقدی این سرمایه را تامین کنیم که البته نیاز به هماهنگی دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تصریح کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، در بانک و محافل اقتصادی به لحاظ عملیاتی در چهار تا پنج سال آینده گشایشی از منظر بین‌المللی ایجاد نمی‌شود. البته نه اینکه بتوان نظر داد به لحاظ سیاسی گشایشی در روابط با غرب و شرق ایجاد نمی‌شود اما اینکه بتوانیم خرید تجهیزات و صادرات پتروشیمی یا انتقال پول را در پنج سال آینده از کانال بانکی محقق کنیم فعلا امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید چاره‌ای اندیشید.

 

نرخ تعرفه واردات ابریشم در سال آینده ثابت ماند

رافع گفت: در جلسه فوق العاده کمیسیون ماده ۱ در خصوص درخواست جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش تعرفه واردات پیله ابریشم ابریشم خام و نخ ابریشم تشکیل شد و با پیگیری های مستمر مرکز ملی فرش ایران نرخ تعرفه ابریشم در سال آینده ثابت ماند.

 

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: افزایش تعرفه ابریشم خام از ۲۶ به ۴۰ درصد از سوی وزارت جهاد کشاورزی بود مطرح شد و با ارائه ادله مرکز ملی فرش ایران در خصوص تاثیر مستقیم و غیرمستقیم افزایش تعرفه در قیمت تمام شده فرش دستباف به عنوان بزرگترین مصرف کننده ابریشم در کشور و تاثیر آن در میزان اشتغال صنعت فرش افزایش تعرفه ابریشم رای نیاورد و نرخ تعرفه برای سال آینده ثابت ماند.

 

شایان ذکر است با ثابت بودن تعرفه واردات پیله ابریشم، اقبال تجار و واردکنندگان از واردات نخ ابریشم به واردات پیله ابریشم در راستای فعال شدن کارخانجات صنعتی و کارگاه های سنتی ابریشم کشی تغییر می یابد.

 

گفتنی ست ذینفعان و تشکل های مرتبط با فرش کماکان خواستار کاهش تعرفه واردات ابریشم هستند./

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار رفع مشکلات فنی رمز دوم پویا در بانک ها تعرفه واردات ابریشم جمهوری اسلامی ایران سال آینده ثابت ماند واردات پیله ابریشم سکه بهار آزادی طرح مرکز ملی فرش ایران بانک صادرات ایران تومان معامله ابریشم در سال یکشنبه 27 بهمن بازار مسکن تعرفه ابریشم افزایش تعرفه واحد مسکونی میلیون ریال گرم طلای بانک مرکزی هزار تومان برای تامین تراکنش ها یک میلیون نرخ تعرفه ثبت سفارش رمز پویا نامزد ها وعده ها بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، طاهر یوسفی مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک، گفت: به‌زودی از سوی شرکت دانش‌بنیان «صاپا» ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی تحویل گمرک خواهد شد تا در گمرکات اجرایی کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیر کل توسعه و تجهیز گمرک در ادامه تاکید کرد: در یک‌سال اخیر ۱۱ دستگاه آشکارساز چمدانی از سوی این شرکت به گمرک تحویل و در گمرکات نصب شده است.

وی افزود: با اضافه شدن ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی به گمرکات کشور، تعداد دستگاه‌های آشکارساز چمدانی و پالتی در گمرکات اجرایی کشور به تعداد ۱۵۳ دستگاه خواهد رسید.

کد خبر 6096351

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • متقاضیان خرید خودرو بخوانند/ قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزییات
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • «منم بچه مسلمان» از شبکه پویا و قرآن
  • آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن اعلام شد+ جزییات
  • طرح ترخیص وسایل نقلیه توقیفی از پارکینگ در کیش اجرا شد
  • ترخیص دویست و هشتاد وسیله نقلیه توقیفی از پارکینگ
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم