Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد گفت: زنان لرستانی طی ۴۰ سال گذشته حضور موثری داشته اند و در گام دوم انقلاب نیز رویش های انقلاب اسلامی میان بانوان و دختران این استان قابل مشاهده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در دیدار با بانوان دستگاه های اجرایی استان بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه های رشد فرهنگی و علمی بانوان ایجاد شد و اکنون خوشبختانه بانوان موفقیت های چشمگیری کسب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه نظام سلطه،۲۵۰ سال برای دین زدایی، اسلام زدایی و دگرگونی فرهنگ دینی مردم تلاش کرد اظهار داشت:در این برنامه ریزیها از بانوان بعنوان ابزار استفاده شد و در نظام شاهنشاهی تحصیل برای این قشر با حفظ حجاب، عفت و پایبندی به اخلاق، کار دشواری بود.

او  با بیان اینکه اکنون نیز در کشورهای اروپایی برخی به دلیل حفظ حجاب مجبور به ترک محل تحصیل و زندگی خود هستند، ادامه داد: در دگرگونی نظام سلطه برای بانوان برنامه مفصل دارند و فعالیت های هنری، علمی و پژوهشی در این تمهیدات قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی اظهار داشت:در این برنامه ریزی ها تحکیم خانواده، انسان سازی و امر تربیت هدف قرار گرفته و تلاش می شود که زن رفتار و زندگی مردانه داشته باشد.

او ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی این نگاه و رویکرد را تغییر داد و در انقلاب اسلامی پرچم به دست مردان و زنان بصورت مشترک با حفظ حجاب و حیا و اخلاق اسلامی قرار دارد.

امام جمعه خرم آباد گفت: این اقدام جمهوری اسلامی و حضور زنان با حفظ عفت و حیا در عرصه های مختلف شگفت انگیز و دارای فضلیت است و مبنای دینی دارد که مرد و زن با هم در فعالیت های اجتماعی گام بر می دارند.

او  افزود: در این راستا هیات های اندیشه ورزی لرستان در زمینه های مختلف تشکیل شده و در این قالب تدابیری برای رشد و پیشرفت بانوان استان و رفع نگرانی ها و دغدغه های آنها در نظر گرفته خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در حرکت ۴۰ ساله انقلاب و گام دوم انقلاب باید چالش ها بررسی و ساختارهای مختلف شناسایی و مذاکره شوند.

او با بیان اینکه اکنون رویش های انقلاب در میان بانوان و دختران مشاهده می شود، اظهار داشت: بانوان ایران اسلامی در زمینه های مختلف موفقیت هایی کسب کرده اند و موسساتی در راستای کارهای خیرراه اندازی شده که این نیمه های پر و اعجاز انگیز از رویش های انقلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی عنوان کرد: برنامه ریزی ۲۵۰ ساله نظام سلطه برای تخریب بانوان بیشترین ضربه را به جامعه زنان وارد کرد اما امام راحل تمام برنامه های آنها را برهم زد و اکنون مقام معظم رهبری استوار و محکم این مسیر را ادامه می دهد.

او  با بیان اینکه امام راحل پیام مقاومت و ایثار را برای جامعه ایران به ارمغان آورد ادامه داد: اکنون انقلاب ملت ایران هنوز ادامه دارد و امام با فداکاری و جانبازی شهدا، جانبازان و بصیرت بانوان، سربلندی و استقامت را در ایران اسلامی ماندگار کرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ولایت فقیه گام دوم انقلاب حجت الاسلام و المسلمین رویش های انقلاب جمهوری اسلامی نظام سلطه حفظ حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • سردار سلامی: عملیات وعده صادق استثنایی ترین تصمیم یک نظام بود
  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند