Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:51:53 GMT

بانوان در انتخابات نقش فعال داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۲۶۳۵۲

بانوان در انتخابات نقش فعال داشته باشند

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های امنیت پایدار است و انتظار داریم بانوان استان نیز حضور پررنگی در انتخابات آتی داشته باشند.

محمدرضا پورمحمدی در جمع بانوان شاغل در استانداری به مناسبت روز زن، تربیت فرزندان و مدیریت خانواده را مهم‌ترین وظیفه بانوان دانست و افزود: برای جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از گسست نسلی و کمبود مهر و عاطفه در کودکان، نباید کانون گرم خانواده فدای مسائلی اشتغال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز مادر و روز زن، افتخاری برای بانوان این مرزوبوم است، افزود: مطالعه و تبیین سیره زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) نه تنها در این ایام بلکه در طول سال باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، زندگانی ائمه معصومین (ع) را تضمین‌کننده سعادت انسان‌ها برشمرد و ادامه داد: حضرت زهرا(س) الگویی بسیار خوب برای بانوان جامعه ماست و انتظار داریم که زنان با مطالعه ویژگی‌های آن حضرت و عمل کردن به آنها، مصداق واقعی مادران و همسرانی باشند که انسان را به معراج می‌برند.

پورمحمدی با بیان این‌که شیعه بودن فقط به معنی گریه کردن بر مصائب اهل بیت نیست، اظهار کرد: شیعه بودن یعنی پیروی واقعی از اهل بیت و الگو قرار دادن آنان در تمامی بخش های زندگی اجتماعی و فردی.

استاندار آذربایجان شرقی نسبت به فاصله گیری جامعه امروزی از ارزش های انسانی و اسلامی هشدار داد و افزود: متاسفانه در حال حاضر از هر سه ازدواج، یک مورد در سال نخست تشکیل زندگی به طلاق منجر می شود که این موضوع و موضوعاتی از این دست، زنگ خطری برای ما مسئولان و مردم است.

پورمحمدی با بیان این‌که به برکت انقلاب اسلامی، اتفاقات بسیار خوبی در حوزه بانوان انجام شده و روزبه‌روز در حال افزایش است، اظهار کرد: زنان، بیش از 50 درصد جامعه ما را تشکیل می‌دهند و باید بتوانند در 50 درصد موضوعات اجتماعی نیز نقش ‌آفرینی کرده و احساس مسئولیت داشته باشند. هرچند که در حال حاضر، فاصله زیادی با حدمطلوب داریم ولی باید به تلاش های خود در این زمینه ادامه دهیم.

وی با قدردانی از عملکرد بانوان شاغل در استانداری و سایر دستگاه های اجرایی استان، خاطرنشان کرد: مدیریت خانواده، همسرداری و پرورش فرزندان، اصلی ترین وظیفه بانوان است که در دین مبین اسلام به آن تاکید شده است و در صورتی که اشتغال این عزیزان به زندگی شخصی آنان لطمه بزند باید رسیدگی به خانواده در راستای پرهیز از گسست نسلی و کمبود محبت و عاطفه در فرزندان در اولویت قرار گیرد.

پورمحمدی افزود: این به معنی مخالفت با اشتغال بانوان نیست؛ بلکه باید تلاش کرد که هیچ یک از این دو موضوع را فدای دیگری نکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، انتخابات را نمود عینی مردم سالاری دینی برشمرد و تصریح کرد: مردم با حضور پرشور و پررنگ در انتخابات، سرنوشت خود را تعیین می کنند.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این آیین از بانوان فعال در استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری‌های تابعه تجلیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز زن زنان شاغل انتخابات مجلس یازدهم آذربایجان شرقی داشته باشند زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۲۶۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: غیرهمسطح بودن دریچه‌های بازدید آدم‌روها مشکلات بسیاری برای عبور و مرور شهروندان و وسایط نقلیه در سطح خیابان‌ها و معابر ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با انجام بازدیدهای میدانی و عملیاتی نسبت به همسطح سازی دریچه‌های غیر همسطح در سطح استان اقدام کرد، تا ضمن بهبود در انجام عملیات بهره‌برداری و نگهداری شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب، رفاه، ایمنی و آسایش همشهریان تامین شود.

خانی افزود: در این راستا طی سال گذشته دو هزار و ۵۸۴ عدد از دریچه‌های غیر همسطح شبکه جمع آوری فاضلاب استان اصلاح و همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شد، گفت: در ادامه روند خدمت رسانی مطلوب به مردم شریف استان در سال جاری نیز هم سطح سازی دو هزار و ۷۰۲ عدد از دریچه‌های غیر همسطح و بازدید آدم‌روهای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در سطح استان برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6092758

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • شادابی و طراوت در حوزه ورزش کارگری استان مرکزی ایجاد شود
  • ایجاد دبیرخانه تکریم دختران و بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی