Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سرهنگ احمد کرمی اسد درباره شکایاتی که به دلیل عدم پرداخت جرایم رانندگی در پلاک وسایل‌نقلیه ثبت می‌شود، گفت: برخی اوقات مالک وسیله‌نقلیه در مراجعه به مراکز پلیس راهور یا پلیس+10 متوجه می‌شوند که شکایت در پلاک وسیله‌ نقلیه آنها به ثبت رسیده که قطع به یقین آن شکایت، شکایت تخلفاتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(شکایتی که به دلیل عدم پرداخت به موقع جرایم معوقه در سامانه و روی پلاک وسیله‌نقلیه آنها ثبت شده است.

رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: البته این منوط به ارائه صورت وضعیت به مالک وسیله‌نقلیه و اعلام شکایت توسط مسئول مربوطه است؛ در مورد دیگری اگر در مراکز مذکور به مالک اعلام شود که پلاک وسیله‌نقلیه‌شان دارای شکایت است اما امکان چاپ صورت وضعیت وجود ندارد، به این دلیل است که غیر از شکایت جرایم معوقه، شکایت قضایی دیگری دارد که دفاتر پلیس+10 بر اثر دستورالعلهای ارائه شده حق دسترسی به این جرایم را ندارند.

وی تصریح کرد: مالکان اینگونه وسایل‌نقلیه با مراجعه به مراکز پلیس راهور می‌توانند از نوع شکایت ثبت شده مطلع شوند اما این نوید را می‌توان داد آنگونه شکایاتی به صورت سیستمی در وسایل‌نقلیه ثبت شده که به مالک آن وسیله‌نقلیه اعلام و ابلاغ شده که بیش از یک میلیون تومان جریمه دارد و فرصت یک ماهه نیز به آنها داده شده است.

این مقام پلیس راهور یادآور شد: نزدیک به یک میلیون و 500 هزار وسیله‌نقلیه وجود دارد که دارای جریمه بیش از یک میلیون تومان هستند اما هنوز شکایتی برای آنها ثبت نشده چون در تعدادی از آنها هنوز ابلاغی به مالک صورت نگرفته است.

کرمی اسد خاطرنشان کرد: هیچگونه خدماتی در مراکز پلیس راهور به آن دسته از مالکان وسایل‌نقلیه که پلاک آنها دارای شکایت قضائی است داده نمی‌شود و مالک ابتدا باید درباره رفع شکایت قضائی اقدام کند سپس می‌تواند در مراحل بعدی با مراجعه به واحدهای رسیدگی برای کاهش خلافی خود اقدام کند اما صرفاً داشتن شکایت به دلیل بالا بودن میزان خلافی مانع ارائه خدمات نیست هر چند که در هنگام ترخیص وسیله‌نقلیه باید جرایم کاملاً پرداخت شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پلیس راهور پلیس جریمه جریمه رانندگی مراکز پلیس راهور وسایل نقلیه وسیله نقلیه پلاک وسیله یک میلیون ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان مهم‌ترین علت رخداد تصادفات درون‌شهری استان را در فروردین سال جاری اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور، سرهنگ رضا همتی‌زاده اظهار کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل آمار تصادفات در فروردین ماه عدم توجه به جلو با ۴۰ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۳۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۸ درصد مهمترین علت رخ داده تصادفات درون شهری بوده است.

وی افزود: در فروردین سال‌جاری تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش، تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش و تصادفات خسارتی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس راهور کردستان خاطرنشان کرد: به‌رغم وجود تعطیلات نوروزی که افزایش سفرها را در پی داشته است، با برنامه‌ریزی پلیس، جلب همکاری سازمان‌های مرتبط و همچنین حضور پررنگ کارکنان، تصادفات فوتی و جرحی در ماه اول سال کاهشی بوده است.

همتی‌زاده اضافه کرد: در عین حال توجه و برنامه‌ریزی پلیس راهور در اردیبهشت و ماه‌های گرم سال، کاهش تصادفات موتورسیکلت را در پی افزایش استفاده شهروندان از این وسیله نقلیه داشته است که همواره بیشترین تصادفات جرحی را در شش ماهه اول سال به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: تصادف عابران پیاده با ۶۰ درصد و موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری تصادفات درون شهری در فروردین ماه بوده که از رانندگان و راکبان موتورسیکلت‌ها درخواست می‌شود با رعایت قوانین و مقررات ترافیکی، عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد نداشتن در پیاده‌رو، از وقوع تصادفات جرحی با عابران پیاده که بیشترین آمار تصادفات درون‌شهری استان را به خود اختصاص می‌دهند پیشگیری کنند.

کد خبر 747797

دیگر خبرها

  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • بیشترین علت تصادفات درون‌شهری کردستان اعلام شد
  • برنامه ریزی برای تسریع در تعیین تکلیف خودرو‌های رسوبی
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • آیا خشکاندن و آب ندادن به درختان جرم است؟
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403