Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:22:55 GMT

پیشرفت‌ها در کشف داروی جدید برای درمان کم‌شنوایی

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۳۲۲

پیشرفت‌ها در کشف داروی جدید برای درمان کم‌شنوایی

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بررسی پروژه‌ی FX-۳۲۲ برای درمان کم‌شنوایی حسی –عصبی را در اولویت قرار داد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سایت موسسه‌ی دانش‌بنیان نیوشا، شرکت سازنده‌ی این دارو اعلام کرده است که مطالعه‌ی FX-۳۲۲ در مرحله‌ی دوم مطالعات بالینی قرار دارد، جایی که از این دارو برای تحقیق روی بیماران کاندید شده برای ترمیم سلول‌های مویی گوش و بازیابی عملکرد شنوایی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف فاز دوم این پروژه پایه‌گذاری سیگنال‌های شنوایی مثبتی است که در فازهای اولیه مشاهده‌ شده بود و همچنین بررسی امنیت و تعیین دوز دارویی در رژیم غذایی هست. پروژه‌ی FX-۳۲۲ برای درمان شایع‌ترین نوع کم‌شنوایی یعنی کم‌شنوایی حسی- عصبی طراحی‌ شده است.

برای خواندن متن کامل خبر و مشاهده‌ی ویدئو به سایت موسسه‌ ی دانش‌ بنیان نیوشا مراجعه کنید.

اولویت این پروژه، کمک به گسترش روش‌های درمانی مختلف برای بیماری‌های مزمنی که هنوز راهکار پزشکی ندارند و تسریع در ایجاد ارتباط نزدیک‌بین شرکت سازنده دارو و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در مراحل طراحی دارو و برنامه اجرایی مطالعه هست. در حال حاضر هیچ داروی تائید شده‌ای برای درمان کم‌شنوایی حسی-عصبی وجود ندارد و به افرادی که از این نوع کم‌شنوایی رنج می‌برند استفاده از انواع سمعک توصیه می‌شود.

 عوارض کم‌شنوایی درمان‌نشده

در جامعه مدرن امروزی که اکثر فعالیت‌ها بر اساس استفاده از داده‌های بینایی طراحی‌ شده‌اند، به نظر می‌رسد که درمان کم‌شنوایی در مقایسه با درمان بینایی اهمیت کمتری دارد. افراد کم‌شنوا درمان مشکل شنوایی خود را به تأخیر می‌اندازند زیرا از تأثیرات منفی که درمان کم‌شنوایی در زندگی آن‌ها دارد، بی‌خبرند.

مطالعات روان‌شناختی و جامعه‌شناختی، عوارض رایج زیر را برای کم‌شنوایی درمان‌نشده نشان می‌دهد:

 - بدخلقی، عصبانیت و نگرش منفی

- خستگی، فشار، استرس و افسردگی

- انزوا یا کناره‌گیری از موقعیت‌های اجتماعی

- طردشدگی اجتماعی و تنهایی

- کاهش هوشیاری و افزایش خطر امنیت فردی

- نقص حافظه و محدودیت در یادگیری مهارت‌های جدید

- کاهش عملکرد شغلی و قدرت کسب درآمد

- کاهش سلامتی کلی و سلامتی فیزیکی

کم‌شنوایی و زوال مغز

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که مبتلابه کم‌شنوایی حسی-عصبی متوسط تا شدید هستند، پنج برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به زوال مغزی و آلزایمر می‌باشند. خطر ابتلا به آلزایمر با ضعیف‌تر شدن میزان شنوایی، بیشتر می‌شود.

نظریه‌های مختلفی برای توجیه ارتباط این دو اختلال وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به تحلیل رفتن (آتروفی) بخش مسئول شنوایی مغز به علت عدم فعالیت، استفاده بیش‌ازحد از سایر منابع شناختی برای جبران نقیضه‌ی کم‌شنوایی که در بلندمدت باعث خستگی زودرس و فرسایش فکری می‌شود و درنهایت انزوای اجتماعی که فرد به دلیل کم‌شنوایی از مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی، ایجاد ارتباط با دیگران و... پرهیز می‌کند و این امر در بلندمدت خطر ابتلا به زوال مغزی را به‌شدت افزایش می‌دهد.

پس اگر شما یا کسی که دوستشان دارید، مشکل شنوایی دارد، منتظر روز دیگری نباشید. در اولین فرصت با یک شنوایی‌شناس مشورت کرده و اولین گام را به‌سوی دنیایی با شنوایی بهتر بردارید.

درمان کم‌شنوایی

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد تلاش‌ها برای یافتن داروی درمان کم‌شنوایی ادامه دارد، اما تاکنون نسخه‌ی تائید شده‌ای به بازار نیامده است. لذا درمان کم‌شنوایی‌های حسی-عصبی بیشتر به روش توانبخشی و تجویز سمعک صورت می‌گیرد. سمعک یک وسیله‌ی الکترونیکی است که صدا را تقویت کرده و یا تغییرش می‌دهد. چون افراد کم‌شنوا صداهای طبیعی را آرام‌تر از بقیه افراد می‌شنوند پس استفاده از یک تقویت‌کننده برای ارتباط بهتر آن‌ها موردنیاز است.

انواع سمعک

انواع سمعک‌هایی که امروزه در کلینیک‌های شنوایی موجود هستند کم‌نظیر بوده و این امر دست شما را برای انتخاب سمعک موردنظر از بین انواع سمعک‌های موجود باز می‌گذارد. برای اینکه انواع مختلف سمعک‌ها را بشناسید، در ابتدا نیاز هست بدانید که تقسیم‌بندی‌های مختلفی برای سمعک وجود دارد و این تقسیم‌بندی‌ها می‌توانند بر اساس ظاهر، نسل مدارات پردازشی، قدرت خروجی و... باشند.

یک تقسیم‌بندی مرسوم در حوزه سمعک‌ها مربوط به‌اندازه و محل قرارگیری آن‌هاست که به ترتیب به سمعک‌های پشت‌گوشی، داخل گوشی، داخل کانال، نامرئی و سمعک‌های عینکی و استخوانی طبقه‌بندی می‌شوند. سیر کوچک شدن سمعک‌ها در طول زمان به دلایل مختلفی از جمله کوچک شدن قطعات الکتریکی، جنبه‌های زیبایی‌شناختی و... انجام‌شده و روزبه‌روز نیز بهتر می‌شود.

 امر تشخیص درست کم‌شنوایی، تجویز و تنظیم سمعک یک امر تخصصی بوده و نیازمند دانش و امکانات به‌روز هست؛ لذا خرید سمعک نیز حتماً باید از مراکز مجاز که کلینیک‌های شنوایی هستند صورت بگیرد. در مرکز تخصصی سمعک نیوشا ما با تکیه‌بر سابقه‌ی بیست‌ساله‌ی خود و کادر مجرب متشکل از اساتید دانشگاهی، نوید یک تجویز سمعک رضایت‌بخش باقیمت مناسب را به شما می‌دهیم.

برای اطلاع از قیمت‌ها و تعیین وقت حضوری با شماره‌های ۶۰-۶۶۸۴۵۹۵۹-۰۲۱ تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: درمان کم شنوایی عصبی دارو برای درمان کم شنوایی کم شنوایی حسی کم شنوایی خطر ابتلا ی کم شنوایی تقسیم بندی انواع سمعک حسی عصبی سمعک ها ی FX ۳۲۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مین چی، در صورت تایید ایمنی، این دارو در اختیار بیمارانی قرار خواهد گرفت که به طور مادرزاد دندان ندارند تا تاثیرگذاری آن نیز تایید شود. محققان امیدوارند در ۲۰۳۰ میلادی فروش این دارو را آغاز کنند.

افراد معدودی دچار فقدان دندان مادرزادی هستند. عدم وجود ۶ دندان یا بیشتر شرایطی است که موروثی تلقی می شود. طبق بیانیه بیمارستان کیتانو که در این پژوهش همکاری می کند، نخستین مرحله آزمایش بالینی از سپتامبر امسال تا آگوست ۲۰۲۵ میلادی ادامه می یابد. برای مشخص شدن تاثیرگذاری دارو، آن را به داخل رگ افراد سالم ( ۳۰ مرد ۳۰تا ۶۴ ساله) تزریق می کنند. شرکت کنندگان باید حداقل یکی از دندان های عقبی شان را از دست داده باشند تا اگر دارو تاثیرگذار بود و دندان رشد کرد، مشکلی ایجاد نشود. هیچ عارضه جانبی مهمی در آزمایش روی حیوانات مشاهده نشده است.

در مرحله بعدی این دارو در بیمارستان کیتانو به بیماران با فقدان دندان مادرزادی داده می شود. محققان تصمیم دارند در این مرحله تعداد شرکت کنندگان را به ۲تا ۷ نفر محدود کنند که حداقل از زمان تولد ۴ دندان نداشته باشند.

داروی رشد دوباره دندان پروتئینی به نام USAG-۱ را غیر فعال می کند که مانع رشد دندان است. محققان معتقدند در آینده این دارو نه تنها برای افرادی با چالش فقدان دندان مادرزادی بلکه بیمارانی که به دلیل جراحت یا پوسیدگی دندانشان را از دست داده اند، کارآمد خواهد بود.

کد خبر 6098343 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • از ساخت داروی درمان دیسک کمر تا تلاش موفق کشتی‌گیران فرنگی برای کسب تمام سهمیه‌های المپیک
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • بازگشت به دنیای صدا
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد