Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، شبکه تلویزیونی المیادین که این روزها به دلیل سالروز انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات مجلس، در حال پوشش ویژه تحولات ایران است، با سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران مصاحبه کرد.

این نخستین مصاحبه مطبوعاتی-تلویزیونی سردار سلامی بعد از تصدی فرماندهی کل سپاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلامی در این مصاحبه که مشروح آن امشب (ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران) از شبکه المیادین پخش می‌شود، اعلام کرد که پاسخ به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی نظامی و باید کاملا واضح و شفاف می‌بود تا همه دنیا آن را مشاهده کند. پاسخ ایران، هیبت ساختگی آمریکا را فرو ریخت.

سردار در این گفت‌وگو توضیح داده است که ایران باید آمریکایی‌ها را در یک نقطه متوقف و به آنها حالی می‌کرد که باید در مقابل ایران در حساب‌هایشان بازنگری کنند.

وی گفت، پاسخ نظامی ایران به ترور شهید سلیمانی «راهبردی» و «محدود» بود، اما «قدرت و توانمندی» ایران را آشکار کرد.

سردار سلامی این پاسخ را در نقطه جغرافیایی محدود توصیف کرد که «تأثیر آن جهانی بود». او گفت: عمل ما نقطه‌ای بود اما تأثیر آن جهانی بود. وقتی یک عمل در مقیاس تاکتیک اتفاق می‌افتد اما میدان تاثیر جهانی دارد، این عمل استراتژیک هست.

سردار تأکید کرد که اقدام ایران علیه آمریکا کاملا دفاعی، مشروع بود. او گفت: «اقدام ما در مقابل آمریکایی‌ها اقدامی کاملا دفاعی بود. یک دفاع مشروع، یک دفاع قانونی، یک حق، چیزی که ما باید می‌گرفتیم».

المیادین پیش از سردار سلامی، در روزهای اخیر با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه و «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: تأثیر آن جهانی ترور شهید سردار سلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.
وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.
سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.
سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • خداوند در حادثه صحرای طبس نصرت خود را آشکار کرد
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد
  • تغییر معادله قدرت با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق»
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • اعتراف اپوزیسیون به توانمندی و پیشرفت نظامی ایران + فیلم