Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@02:19:19 GMT

فرهاد مجیدی ۱۱ بازیکن بدون جانشین دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۲۸۹۴

عبدالصمد مرفاوی همان مربی که توانست الاهلی عربستان را در خاک جده شکست بدهد. وقتی او به آن برد ارزشمند ورزشی – سیاسی برای کشورمان و استقلال دست یافت همسن سرمربی امروز استقلال بود. او در سال 1388 دقیقا 43 ساله بود.

اخبار ورزشی- همسن فرهاد مجیدی که امروز با استقلال در کویت دنبال شکست دادن همان تیم الاهلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروز اختلاف نظر بین دو دروازه بان قبلی و فعلی استقلال و سپس طرح ماجرای داروی نیروزای "جک تری دی" از سوی مهدی امیرآبادی باعث شد تا برخی مسایل برای صمد مرفاوی تازه شود و با سرمربی جوان امروز استقلال احساس همدردی کند!

عبدالصمد مرفاوی درباره استقلال و وضعیت امروزش حرف زد.

متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

یادتان هست 10 سال پیش با استقلال توانستید در تهران و جده الاهلی را شکست بدهید؟

- بله! البته این را باید اضافه کنم که وقتی ما توانستیم این دو برد را بدست بیاوریم 12، 13 سال می شد که هیچ تیم ایرانی نتوانسته بود در خاک عربستان تیم های عربستانی را شکست بدهد. ولی هیچ مانور خاصی روی آن بازی نشد.

چرا؟ چون کسی از حضور شما در استقلال خوشحال نبود؟

- به هر حال من سرمربی بودم و شاید کسی دوست نداشت این اتفاق مهم و ارزشمند به نام من ثبت شود. گرچه به لطف آرشیو رسانه ها و برخی دوستان این مسایل هرگز از یاد نمی روند ولی در آن برهه کسی خیلی به این موضوع توجه نکرد. ولی ما در دو بازی متوالی این تیم خوب را شکست دادیم.

آن تیم الاهلی با این تیم چقدر تفاوت دارد؟

- آن زمان تیم الاهلی یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ قهرمانان بود و دو سال بعد در 2012 هم تا فینال پیش رفتند. بازیکنان خارجی خیلی خوبی داشتند و ما هم البته با تلاش بچه ها و یاری خدا توانستیم شکست شان بدهیم. الان هم این تیم در وضعیت نسبتا خوبی در لیگ عربستان است. البته این تیم ظرف این چند ماه 3 بار مربی عوض کرده و همین باعث می شود تا ثبات تاکتیکی تیم تحت الشعاع قرار بگیرد. فکر می کنم این موضوع می تواند به استقلال کمک کند تا در دیدار با الاهلی از برهم ریختگی اوضاع این تیم به سود خود بهره ببرد. عربستانی ها برای بهبود اوضاع تیم شان دست به این تغییرات می زنند ولی در بیشتر موراد تیم هایشان لطمه می بیند.

وضعیت استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

- استقلال وضعیت بدی ندارد. خوبی کار فرهاد مجیدی این بود که ادامه راه استراماچونی را رفت و خیلی دست به تاکتیکی تیمش نزد. انسجام استقلال در همه خطوط تیم خوب است و این می تواند مهمترین نقطه قوت استقلال باشد.

نقطه ضعفش را در چه می بینید؟

- نقطه ضعف استقلال نیمکت خالی اش است. فرهاد مجیدی بازیکن جانشینی ندارد که هم اندازه بازیکن اصلی اش باشد . گاهی در خلال بازی لازم است که تیم تغییراتی در برخی نفرات داشته باشد تا روند را هجومی یا تدافعی تر کند. از این نظر او فقط 11 نفر دارد. مصدومیت های اخیر حسابی دست مجیدی را بسته است. قائدی هم که مصدوم شده ولی امیدوارم او و فرشید اسماعیلی بتوانند در این دیدار به تیم کمک کنند.

کدام بازیکن برای زوج مطهری خوب است؟

- همان قائدی که بود و نبودش مشخص نشده است. آرش رضاوند برای یک پست عقب تر خوب است و فقط تبریزی می ماند که او هم روی فرم نیست و ماههاست که گل نمی زند.

از طرح موضوع جک تری دی از سوی مهدی امیرآبادی و اتفاقات اینستاگرامی بین رحمتی و حسینی چه برداشتی دارید؟

- آن زمان هم که من سرمربی استقلال شده بودم عده ای از این موضوع خوشحال نبودند. البته این حق طبیعی جامعه است که هر کسی دوست دارد نفر خودش در رأس باشد. این همان جامعه ماست. پیشکسوتی که در این برهه از جک تری دی حرف می زند خودش باید بداند مرور آن خاطرات هیچ فایده ای ندارد و چیزی جز لطمه وارد کردن به تیم در آستانه بازی حساسش نیست. باید منطقی فکر کنند.

این مسایل درباره تیم مجیدی شما را به یاد خودتان نمی اندازد؟

- در آن برهه هم دقیقا همین مسایل برای استقلالِ من بود. این رفتارها جالب نیست. در اینکه هر کاری کنیم عده ای ناراضی باقی می مانند شکی نیست ولی باید دست از گذشته ها شست و به آینده نگاه کرد. معتقدم امیرآبادی هم از عمد این حرفها را نزده که برای استقلال حاشیه درست کند ولی خود ما می توانیم درک کنیم که بیان برخی مسایل که آن هم در گذشته بوده دردی را دوا نمی کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرهاد مجیدی استقلال عبدالصمد مرفاوی استقلال صمد مرفاوی فرهاد مجیدی فرهاد مجیدی تیم الاهلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینزاگی: خوشحالم که طارمی را جذب کردیم

به گزارش "ورزش سه"، دومین شکست نراتزوری در این فصل امشب رقم خورد. آنها با گل آرماند لورینته ۱-۰ مغلوب ساسولو شدند. با این حال این موضوع آنها را زیاد خشمگین نمی‌کند، چراکه قهرمانی این تیم با پیروزی ۲-۱ مقابل میلان قطعی شده بود. سیمونه اینزاگی در مصاحبه‌اش پس از بازی، با اینکه از شکست ناراحت بود اما از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد.

شکست مقابل ساسولو؟
ما ضعیف شروع کردیم و رویکرد درستی در بازی نداشتیم. بهتر بود توپ را پس از گل با سرعت بیشتری در زمین می‌گرداندیم. در ادامه کمی بهتر شدیم و به نظرم مستحق زدن گل مساوی بودیم.

عملکرد ساسولو؟
ما از سال گذشته تاکنون در ۴۲ بازی متوالی گلزنی کرده بودیم، اما ساسولو امشب به خوبی دفاع کرد، محکم ایستاد و سخت جنگید، بنابراین آنها شایسته تقدیر هستند. من از شکست ناراحتم، اما ساسولو عالی بازی کرد.

نظرتان درباره فرمت جدید جام باشگاه‌های جهان فصل بعد؟
بدون شک این یک تجربه جدید خواهد بود، درست مانند یک وقفه دو ماهه برای جام جهانی در سال گذشته. فصل طولانی‌تر خواهد بود، ما این بازی‌های اضافی را داریم و مطمئناً باید تیم را گسترش دهیم. من خواندم که لیست اروپایی نیز می‌تواند طولانی‌تر شود، زیرا لیگ قهرمانان نیز تغییر می‌کند.

مهدی طارمی و زیلینسکی جذب شده‌اند، نظری دارید؟
ما در مورد این موضوع با باشگاه صحبت می‌کنیم. آنها شایسته تقدیر هستند که پشت صحنه برای جذب این دو بازیکن تلاش کردند. زیلینسکی بازیکن بسیار خوبی است و می‌دانم که چقدر به تیم کمک می‌کند. بله طارمی را هم جذب کرده‌ایم، او به‌صورت آزاد از پورتو می‌آید. او بازیکن مهمی در سطح بین‌المللی است، او گل‌های زیادی به ثمر رسانده، بنابراین ما از این انتقال بسیار خوشحالیم.

مشخص است چه بازیکنانی جدا می‌شوند؟
فکر نکنم، ما باز هم بازیکن می‌خواهیم و همانطور که گفتم باید با باشگاه صحبت کنیم. به مدیران گفته‌ام همه بازیکنان را می‌خواهم و نمی‌خواهم کسی جدا شود.

دیگر خبرها

  • شادی جواد از شکستن رکوردها و طلسم‌ها!
  • پیشنهاد باشگاه الاهلی به قایدی برای تمدید قرارداد
  • آلونسو: می‌خواهیم فصل را بدون باخت تمام کنیم
  • کاپیتان سابق استقلال: آن سپاهانی بدون شک خودش دختر نداشت | نکونام امروز بازیکن نیمکت نشین را فیکس کند
  • چه کسی جانشین امید عالیشاه می شود؟
  • اینزاگی: خوشحالم که طارمی را جذب کردیم
  • ناکامی بزرگ بلوگرانا؛ بارسلونا فصل را بدون جام به پایان می‌رساند!
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • شادی ممنوع برای باقری در دربی خانوادگی