Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ستاد خبری جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، بخش مسابقه زنده «از ایده تا اجرا» در نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر که شامل سه بخش لباس اجتماع بانوان، لباس اجتماع مردان یا همان بالاپوش مردانه و بخش چادر در حوزه عفاف و حجاب بود. امروز به کار خود پایان داد.

از میان ۳۳۰ گروه شرکت کننده در هر بخش ۲۰ گروه سه نفره که شامل طراح، الگو ساز و کارشناس دوخت است، انتخاب شدند و پس از انتخاب گروه‌های مورد نظر امکانات کامل برای طراحی و دوخت لباس در اختیار آنان قرار گرفت تا به اجرای ایده‌های خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقه زنده در بخش لباس اجتماع ۲ روز پیاپی برگزار شد. همچنین در بخش لباس مردان یک و نیم روز و در بخش عفاف و حجاب یک روز به شرکت کنندگان اختصاص داده شد.

با توجه به اینکه در این دوره از جشنواره موضوع «فر گلستان» مد نظر قرار گرفته شده در قسمت مسابقه زنده نیز تاکید بسیاری بر این موضوع قرار داشت. هر ساله ۱۰ گروه از تهران و شهرستان‌های اطراف پایتخت و ۱۰ گروه از شهرستان‌های مختلف کشور برای حضور در این بخش انتخاب می شوند.

بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جشنواره از برنامه های جانبی این رویداد در روزهای منتهی به پایان عنوان شده است.

نهمین دوره از جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر با هدف نگاهی نو به بازار، ایجاد فضای رقابتی سالم بین طراحان عرصه مد و لباس، تشویق طراحان به ارائه طرح و الگوهای به‌روز و نوآورانه، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی با الهام از نمادهای هنر ایرانی اسلامی و کشف استعدادهای نو با موضوع ویژه «فر گلستان» با حضور فعالان حوزه مد و لباس در محل بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.
در این دوره، بالغ بر هفت هزار و ۷۳۴ اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه این رویداد رسید که در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگی،  سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش  مد ولباس، حمید قبادی مشاور اجرایی وزیر فرهنگ از نهمین جشنواره مد و لباس بازدید کردند.
طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا)، لباس اجتماع بانوان، طراحی محصولات عفاف و حجاب، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش، طراحی زیورآلات ازجمله بخش‌های رقابتی و ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش و همچنین بخش بین‌الملل ازجمله بخش‌های غیر رقابتی این دوره از جشنواره است.
بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره نیز در کنار سایر بخش‌ها نیز به میزبانی بوستان گفتگو برگزار شده است که بالغ‌ بر ۲۰ کشور برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردند و  درنهایت آثاری از ۹ کشور بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هند و اندونزی به نمایش در آمده است.
نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۴ بهمن ماه با حضور سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر کشور اندونزی در ایران، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمعی از فعالان عرصه مد و لباس کشور فعالیت خود را در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد و تا ۲۹فردا بهمن ماه در همین مکان میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

برچسب‌ها مد و لباس جشنواره ‌های فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مد و لباس جشنواره های فجر مد و لباس جشنواره های فجر نهمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر فرهنگ و ارشاد اسلامی دوره از جشنواره مد و لباس کشور بوستان گفتگو مسابقه زنده لباس اجتماع عفاف و حجاب ویترین ملی وزیر فرهنگ کیف و کفش بخش لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان با حضور بیش از ۷۵ آلاچیق و غرفه در شهر جعفرآباد بیله‌سوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب با اشاره به برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان، اظهار کرد: این جشنواره با حضور عشایر سراسر استان و گروه‌هایی از کشورهای منطقه در روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در شهر جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره ۴۵ آلاچیق عشایری شامل ۳۵ آلاچیق عشایر استان اردبیل و ۱۰ آلاچیق از سایر نقاط کشور حضور داشتند و به ارائه فرهنگ و زندگی عشایری پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه آلاچیق‌های عشایری از استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، آذربایجان شرقی و غربی و چند استان دیگر در این جشنواره حضور داشتند، تاکید کرد: همچنین در این جشنواره ۳۰ غرفه صنایع‌دستی و محصولات فرهنگی نیز حاضر بودند و محصولات اقوام مختلف را ارائه کردند.

محمدی ادیب ادامه داد: همانند دوره‌های قبل جشنواره کوچ عشایر در این دوره نیز با استقبال پرشمار علاقمندان روبرو شدیم و برنامه‌های مختلفی مانند کوچ نمادین، عروسی عشایری، بازی‌های بومی و محلی، مسابقه تیراندازی با کمان سنتی، شو اسب، مسابقه برترین قوچ مغان، مسابقه لباس سنتی و مسابقه برترین آلاچیق عشایری نیز در این جشنواره برگزار شد.

کد خبر 748138

دیگر خبرها

  • گزارش زنده: استقلال ملاثانی ۰ - 0 سپاهان
  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • روایت برگزیدگان جشنواره «قهرمان ایران» از عملکرد رسانه ملی
  • وقتی می گوئیم چیدمان هوشمندانه داخل خانه دقیقا منظورمان این است!(+تصاویر)
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • مسابقه طراحی قطار در ازبکستان
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • پخش زنده فیلم‌ دختران ایرانی برای مردان خارجی‌ | ماجرای تکان‌دهنده خانه‌های فساد | قاچاق دختران به خارج ا پروژه‌های کینگ، چتربیت و رافائل چه بودند؟
  • معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد! (+تصاویر)