Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت توامان از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، ۴۶ هزار و ۹۴۰ بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در دیماه امسال انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت توامان از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، 46 هزار و 940 بازرسی از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در دیماه امسال انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد بازرسی انجام شده، 888 مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از 121 میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده که میانگین ارزش هر پرونده 136 میلیون ریال بوده است.

همچنین در بازه زمانی یاد شده استان تهران با 7 هزار و 253 بازرسی، استان هرمزگان با 125 مورد تشکیل پرونده و استان البرز با بیش از 34 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استانها داشته اند.

همچنین استان هرمزگان با 4 هزار و 200 مورد بازرسی و استان خراسان رضوی با 3 هزار و 859 مورد بازرسی در رده های دوم و سوم از لحاظ تعداد بازرسی ها قرار گرفتند.

در حوزه پرونده های متشکله نیز پس از استان هرمزگان، استان سیستان و بلوچستان با 119 پرونده در رتبه بعدی قرار دارد.

از لحاظ ارزش کالای قاچاق مکشوفه نیز پس از استان البرز، استان خراسان رضوی با بیش از 21 میلیارد ریال جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه نیز به ترتیب مرتبط با سوخت‌ها و روغن های معدنی با 2.3 میلیارد ریال، لوازم خانگی با 2.2 میلیارد ریال، لوازم آرایشی و بهداشتی با 2 میلیارد ریال و دانه‌ها و میوه های روغن دار، دانه و بذر با 1.6 میلیارد ریال بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: نظارت و بازرسی هیئت بازرسی بازرسی استان هرمزگان میلیارد ریال قاچاق مکشوفه سطح عرضه سطح عرضه انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد

مرضیه یونسی گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و ۸۰۰ عدد دستمال جادویی و ۵۲۸ ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او گفت: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۲میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

یونسی گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • از توقیف سیترون ۱۷ میلیاردی قاچاق تا کشف احشام قاچاق
  • کشف سوخت قاچاق در شهرستان خاتم
  • کشف ۳۲ هزار و ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق درشهرستان خاتم
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • نفت کوره قاچاق در هامون کشف شد
  • کشف کالاي قاچاق به ارزش ۳ ميليارد ريال در بروجن
  • توقیف یک کامیون وکشف ۲۰۲ حلقه لاستیک قاچاق در نیمروز
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد