Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دست اندرکاران همایش ملی «مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم» در دیدار با آیت الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری همایش‌های مختلف در این دفتر، اظهار کرد: در کنار فعالیت‌های متعدد تبلیغی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی، یکی از کارهایی که هر ساله در دست اقدام داریم، برگزاری همایش‌های علمی می‌باشد و سال‌ها است که این همایش‌ها را با تولیدات علمی مناسب توأم کرده ایم و هر همایش علمی که برگزار می‌شود، زمینه‌ای برای تولید آثار علمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بهمن ماه و اسفندماه سال جاری چند همایش را برگزار کردیم و در دست اقدام داریم، گفت: از جمله این همایش‌ها، همایش ملی «بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی» است که چند روز گذشته آن را برگزار کردیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: در این همایش ۳۰ نشست علمی را با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار کردیم و مقالات علمی را در راستای محورهای گوناگون این بیانیه سفارش دادیم و خروجی مقالات سفارشی و ارسالی و نشست‌های علمی مشتمل بر ۳۵۰۰ صفحه در قالب ۶ جلد راجع به بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی بیان کرد: حدود ۶۲ مقاله این همایش را شخصیت‌های علمی دفتر تبلیغات اسلامی نوشتند و مابقی آن را از شخصیت‌های دانشگاهی استفاده شده است.

حجت الاسلام واعظی تصریح کرد: همچنین چندی پیش همایش «نظریه انتظار از دیدگاه مقام معظم رهبری» را برگزار کردیم که کار علمی خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی، مقاومت در برابر استکبار و مسأله ظلم ستیزی است که جوهره اصلی انقلاب را تشکیل می‌دهد اظهار کرد: مقاومت در ابعاد مختلف بر حیات و موجودیت جمهوری اسلامی سایه افکن شده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: برهمین اساس تصمیم گرفته شد که پایه‌ها و بنیان‌های نظری مقاومت از دیدگاه قرآن را در قالب همایشی بررسی کنیم که آثار قابل توجهی به این همایش رسیده و این همایش ۱۶ اسفندماه ۹۸ برگزار خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در این دیدار به فلسفه برگزاری این همایش پرداخت و اظهار کرد: روزی دو نفر از رزمندگان فاطمیون در سوریه به پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم مراجعه کردند و در خصوص مسأله مقاومت در قرآن از ما مطالبه‌ای را داشتند.

وی افزود: لذا تصمیم گرفتیم که در این زمینه کار کنیم و مقاومت را از منظر قرآن کریم مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم این مسأله مهم را از نگاه قرآن تبیین کنیم.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به محورهای همایش مذکور گفت: تاکنون مقالات بسیار خوبی در محورهای «مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم»، «شاخصه‌ها و الگوهای مقاومت در قرآن کریم»، «دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن کریم»، «چالش های مقاومت از منظر قرآن کریم» و «گفتمان‌سازی مقاومت از منظر قرآن کریم» دریافت کرده ایم و نشست‌های علمی مناسبی را برگزار کرده ایم.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خصوص تعداد مقالات این همایش تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان این همایش، ۱۶۸ چکیده مقاله و ۱۴۵ مقاله دریافت و از این میان، ۱۲۲ مقاله پذیرش و ارزیابی شد که از نظر علمی جایگاه خوبی دارند.

وی افزود: از طریق برگزاری این همایش، پشتوانه نرم افزاری مقاومت اسلامی از نگاه قرآن را فراهم کردیم؛ همچنین، نگاهی تقریبی در بحث مقاومت داشتیم تا یک نوع هماهنگی جامع در جهان اسلام از حیث مقاومت به وجود بیاوریم و با توجه به این که زبان قرآن زبان مشترک است، تلاش داریم تا بتوانیم دیدگاه تکفیری و داعشی را در مسأله مقاومت نفی کرده باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم خاطرنشان کرد: در این زمینه، ۱۱ نشست علمی با موضوعات بسیار عالمانه در مشهد مقدس، کردستان و برخی دیگر از نقاط کشور برگزار کردیم و خروجی این نشست‌ها می‌تواند به صورت نرم افزار و یا کتابی آماده سازی شود و در این راستا دو ویژه نامه نیز آماده سازی خواهد شد.

کد خبر 4855337

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب احمد واعظی مقاومت اسلامی آیت الله حسین نوری همدانی گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی ایران قاسم سلیمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی کنفرانس بین المللی نشست علمی تمدن نوین اسلامی معرفی کتاب سردار سلیمانی دهه فجر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مجمع عالی حکمت اسلامی قرآن تمدن اسلامی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن مقاومت از منظر قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین مقاومت اسلامی برگزار کردیم برگزار کردیم برگزاری همایش نگاه قرآن همایش ملی همایش ها نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از بوابة الاهرام، طرح جدید اداره امور مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با عنوان «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید، اتمام حفظ و یادآوری حفظیات قرآنی به ۶ زبان عربی، انگلیسی، اردو، اندونزیایی، مالایی و هوسایی است و پس از یادگیری کامل، گواهینامه و اجازه قرائت با سند متصل از سوی معلمان دارای مجوز در علم قرائت به قرآن‌آموزان اعطا می‌شود. این خدمت با هدف اینکه مرجع نخست در آموزش قرآن کریم باشد، راه‌اندازی شده است.

مقرأة الحرمین با هدف سهولت در آموزش کتاب خدا و یادگیری ترتیل قرآن برای کسانی که تمایل دارند در هر زمان و مکانی با استفاده از فناوری جدید و اجرای بهترین روش در آموزش قرآن کلام وحی را فرا بگیرند، اجرا می‌شود و به حجاج و عمره‌گزاران نیز فرصت آموزش قرائت صحیح قرآن کریم را می‌دهد و به آنان گواهینامه و اجازه قرائت اعطا می‌کند.

این طرح دارای برنامه‌های متعدد آموزشی از جمله تصحیح قرائت، حفظ، یادآوری محفوظات، یادگیری تجوید، اصول قرائات، جلسات تلاوت قرآن، پیگیری آموزشی و جلسات پخش زنده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح، از طریق تارنمای اینترنتی مقرأة الحرمین به نشانی maqraa.gph.gov.sa یا از طریق نرم افزار‌های (اپلیکیشن)‌های طراحی شده اقدام کنند.

 

دیگر خبرها

  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • قدردانی از مقام شامخ شهید حسن طهرانی مقدم
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهیدان خلیل سلیمی و محمدباقر سلیمی + تصاویر
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد