Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم واگذاری تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: کیفیت تولید بذر ذرت و کلزای ایران از برخی کشورهای اروپایی بالاتر است.

به گزارش دوشنبه وزارت جهاد کشاورزی،« عباس کشاورز» در نشست کارگاه آموزشی مشترک ایران و ترکیه در خصوص خصوصی سازی در صنعت بذر که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، اظهارداشت: تولید و تجارت بذر باید به طور کامل به بخش خصوصی سپرده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که در چند سال اخیر اقدامات خوبی برای خصوصی سازی بذر در کشور انجام شده است افزود: تجارب کشورهای پیشرفته دنیا نشان داده که بخش خصوصی در تولید و تجارت بذر بسیار موفق تر عمل کرده است.

کشاورز با اشاره به اینکه ایران اقلیم مناسبی برای تولید بذر دارد، تصریح کرد: امروز تولید بذر گندم و جو از سوی بخش خصوصی پیشرفت خوبی داشته و حتی بذر جدید را معرفی کرده اند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید موانع حضور بخش خصوصی در تولید و تجارت و صادرات بذر برطرف شود گفت: به طور قطع این اقدام به نفع دولت و بخش کشاورزی کشور است.

کشاورز گفت: لازم است توان مالی و سرمایه تولیدکنندگان بذر تقویت و از آنان حمایت شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: عضویت و استفاده از تجارب مجامع علمی و جهانی بذر می تواند ما را در نقشه راه سپردن تولید و تجارت بذر به بخش خصوصی بسیار کمک کند.

 ایرنا

برچسب ها: وزارت جهاد کشاورزی ، بخش خصوصی ، بذر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی بخش خصوصی بذر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تولید بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معیشت مردم باید تامین باشد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت روز پنجشنبه در نشست صمیمی با فعالان بخش کشاورزی استان قم در فرمانداری شهرستان جعفرآباد افزود: تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: می دانم کار تولید، کشاورزی و دامداری مهم است و امنیت غذایی و معیشت مردم باید تأمین باشو و در این راه تلاش می‌کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: بنده حتماً مشکل قطعی برق را از وزیر نیرو پیگیری خواهم کرد و وزارت نیرو باید برای قطع برق چاه‌های کشاورزی با سازمان‌های جهاد کشاورزی هماهنگ کند.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: اگر این آمادگی در شهرستان جعفرآباد وجود داشته باشد که گوشت مازاد تولید شده در این منطقه توسط جهاد کشاورزی خریداری شود حتماً این کار را انجام می‌دهیم و نهاده دامی مدت دار نیز به آنها اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 6101378 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • امسال در تولید گندم خودکفا می‌شویم
  • حضور بدون مانع سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی
  • امسال واردات گندم نخواهیم داشت
  • معیشت مردم باید تامین باشد
  • وزارت جهاد کشاورزی: امسال واردات گندم نداریم
  • لزوم همکاری وزارت نیرو با جهاد کشاورزی برای قطع برق چاه‌ها
  • جلوگیری از صادرات کالا به منظور تنظیم بازار داخلی ممنوع است
  • پیش‌بینی برداشت ۱۴۰ تن گل محمدی از باغات گناباد
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان