Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@03:56:32 GMT

پهپاد زیست محیطی رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۷۷۷

پهپاد زیست محیطی رونمایی شد

پول نیوز-امروز در حاشیه بیست و یکمین همایش ملی واحد‌های صنعتی و خدماتی سبز، پهپاد زیست محیطی توسط عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط‌زیست رونمایی شد.

به گزارش پول نیوز، محمد جعفری مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این پهپاد در مراسم رونمایی این پهپاد گفت: این پهپاد عمود پرواز است که توانایی ۴ ساعت پرواز مداوم دارد، همچنین دوربین اسکن بر روی آن نصب شده و توانایی ارسال فیلم و عکس را به طور همزمان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوربین RGV بر روی آن نصب شده که قابلیت تشخیص هر شیء که چشم قادر به دیدن آن نیست را دارد. مثلاً اگر حیوانی پشت سنگی باشد این دوربین توانایی دیدن آن را دارد.

جعفری با اشاره به اینکه می‌توانیم پرنده را در فاصله ١٠٠ متری رصد کنیم، گفت: این پهپاد قادر به تصویر برداری از تمام سرزمین با اولویت محیط‌زیست است و قرار است برای اولین بار کرخه، هیرمند، بندرانزلی و میانکاله توسط این پهپاد رصد و پایش شود.

وی اظهارداشت: امروزه پایش محیط زیست با ابزار‌های قدیمی قابل انجام نیست و نیازمند پایش با ابزار‌های نوین هستیم که بر این اساس سه محصول را برای سازمان حفاظت محیط‌زیست تهیه کردیم که این پهپاد در همین راستا تهیه شده است.

 

جعفری افزود: همچنین سامانه سنجش از راه دور را برای سازمان حفاظت محیط‌ دانش بنیانزیست تهیه کردیم که با تمرکز بر پایش تالاب‌ها و سواحل فعالیت می‌کند و قادر است تمام تعارضات را پایش و در اختیار سازمان محیط زیست قرار دهد.

به گفته وی این سامانه هر ١۶ روز گزارش‌های جمع شده را به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین سامانه هوش مصنوعی را نیز به عنوان سومین محصول تهیه و در اختیار سازمان حفاظت محیط‌ زیست قرار دادیم که قادر است هر مداخله‌ای که با روش‌های معمولی قادر به تشخیص نیست را تشخیص دهد.

وی افزود: با این روش توانستیم کشت خشخاش در کرمانشاه و کردستان را مشخص کنیم و در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: پهباد سامانه محیط زیست دانش بنیان نیروی انتظامی سازمان حفاظت محیط محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد