Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:30:08 GMT

تولید ماهی گرمابی در آستارا ۲۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۴۸۰۳

تولید ماهی گرمابی در آستارا ۲۵ درصد افزایش یافت

صادق خاصی پور روز دوشنبه اظهار کرد: این میزان ماهی به ارزش هشت میلیارد ریال، از ۶ آب بندان به مساحت حدود ۳۷ هکتار استحصال شد و علت افزایش تولید، افزایش تعداد آب بندان هاست.

وی بیان کرد: بیشتر ماهی های تولیدی کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد است و در آب بندان ها برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم و به ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره شیلات آستارا ادامه داد: به متقاضیان پرورش ماهی گرمابی، سردابی و خاویار در استخرهای پیش ساخته، تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می شود و با توجه به کاهش ماهی استخوانی در دریای خزر، ماهی پرورشی در بازار رونق یافته است.

خاصی پور گفت: سقف تسهیلات پرورش ماهی، ۲۵۰ میلیون ریال با حدود ۶ درصد سود است و متقاضیان دارای منابع آب چاه، رودخانه و چشمه در محل سکونت خود به پرورش ماهی اقدام کنند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از منابع آب متعدد و مناطق مستعد پرورش آبزیان برخوردار است.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا استان گیلان پرورش ماهی خاویار دریای خزر ماهی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی پرورش ماهی آب بندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان

مدیر کل شیلات گلستان گفت: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ تن قزل آلا از این مزارع برداشت شود.

اسماعیل جباری افزود: تاکنون ۵ هزار تن مجوز پرورش ماهی در قفس در استان صادر شده است و تاکنون هفتاد قفس یا همان مزرعه پرورش در دریا مستقر شدند.

او گفت: تلاش می‌کنیم امسال میزان پرورش ماهی در این طرح به هزار تن افزایش یابد.

سید محمد دهنوی معاون هماهنگی استاندار گلستان نیز در مراسم آغاز برداشت ماهی قزل آلا در قفس گفت: بازگشایی خلیج گرگان سبب شده گلستان به این ظرفیت دست یابد.

ایری نماینده کردکوی، گمیشان، بندرترکمن و بندرگز در مجلس نیز خواستار حمایت از متقاضیان این طرح با پرداخت تسهیلات و تسهیل روند صدور مجوز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!