Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود آنکه انتظار می‌رفت همزمان با پایان جشنواره سی و هشتم فیلم فجر، تکلیف مدیریت سی و نهمین جشنواره فیلم فجر مشخص شود، بار دیگر مدیریت مهم‌ترین رویداد فرهنگی ایران در تعلیق نگه داشته شد و در مسیر بازنگری در این جشنواره ملی فرصت سوزی از سر گرفته شد؛ اما این اتفاق با چه انگیزه‌ای رخ داد و چه پیامی با خود به همراه دارد؟

به گزارش «تابناک»؛ در اوج انتقادها مشخص نیست مهم ترین رویداد را چه کسی قرار است در دوره سی و نهم اداره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شماری از دوره های پیشین، در اختتامیه، دبیر دوره بعد مشخص می شد تا وقت برنامه ریزی داشته باشد اما حالا وضعیت بلاتکلیف نگه داشته شده است.

در این زمینه دو سناریو مطرح است: 1- دبیر فعلی نگه داشته شده تا حسابی فحش بخورد و نقش ضربه گیر را بازی کند و سپس دبیر جدید منصوب شود 2- دبیر جدید قرار است بماند اما به واسطه آنکه انتصابش برای چهارمین دوره- در این مقطع با توجه به نوع برگزاری جشنواره- با اعتراض هایی مواجه میشه، گذاشتند در سال آینده که جو کنونی فروکش کرده، منصوبش کنند.

هر کدام باشد، باید الان تعیین تکلیف و مهم ترین رویداد فرهنگی کشور را بلاتکلیف این بازیها نگذاشت تا شاید دوره بعد آبرومندانه تر برگزار شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر جشنواره موسیقی فجر دادگاه روح الله زم آزادراه تهران شمال انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مهم ترین رویداد نگه داشته شد فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره کن در کما

به گزارش ددلاین، گروهی موسوم به «جمعی از کارگران در خطر جشنواره‌های فیلم» روز دوشنبه با انتشار نامه‌ای از برنامه خود برای برگزاری اعتصاب در ایام این فستیوال خبر دادند.

«با توجه به آسیب‌پذیری مفرط و وضع اضطراری بی‌چون‌وچرا جهت حفاظت از حرفه‌مان، و پس از مشورت و رأی‌گیری از اعضای مجموعه، کلیه کارکنان جشنواره فیلم کن و بخش‌های جانبی‌اش را دعوت به اعتصاب می‌نماییم.» این گروه در نامه خود درخواست کردند.

«ما از سازمان‌هایی که ما را به کار می‌گیرند تقاضا داریم به یک توافقنامه جمعی که به ما اجازه به استخدام‌در‌آمدن تحت عنوان کارگران دوره‌ای در صنعت سرگرمی می‌دهد، پایبند باشند.»

این گروه شامل حدود ٢٠٠ نفر از کارکنان جشنواره‌های فیلم در فرانسه هستند که نارضایتی‌های عمیقی درخصوص حق و حقوق خود دارند. اتحادیه کارکنان جشنواره در ماه مارس سال ۲۰۲۰ تأسیس شده و کارکنان بخش‌های مختلف جشنواره از جمله «مسابقه»، «دو هفته کارگردانان»، «هفته منتقدین» و جشنواره لومیر در شهر لیون و بسیاری دیگر از فستیوال‌ها را پوشش می‌دهد.

پیشتر منابعی از داخل این جنبش به ددلاین گفته بودند که این گروه قصد دارد برای رساندن صدای اعتراض خود به مدیران، در مراسم افتتاحیه «دو هفته کارگردانان» و بخش «اِی‌سی‌آی‌دی» تجمع کرده و انتظار می‌رود در مراسم افتتاحیه فیلم «مگالوپلیس» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و «فیوریوسا» به کارگردانی جرج میلر نیز روی فرش قرمز ظاهر شوند.

منابع آگاه به ددلاین گفتند که گزینه‌های مختلفی روی میز است، از جمله «اعتصاب کامل کارگری» که باعث می‌شود ده‌ها نفر از کارگران جشنواره دست از کار بکشند. این افراد شامل برنامه‌ریزان، آپاراتچی‌ها، زیرنویس‌کنندگان، مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی و کارکنان بخش‌های فنی هستند که اغلبشان نیرو‌های پاره‌وقت هستند. در صورتی که آپاراتچی‌ها و مسئولین برگزاری کنفرانس‌های مطبوعاتی دست از کار بکشند، جشنواره کن با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

یک منبع از درون این جنبش کارگری که نخواسته بود نامش فاش شود به ددلاین گفته بود که «٨٠ درصد از کارمندان جشنواره‌ها درآمدی کمتر از ٢٠٠٠ یورو (٢١٠٠ دلار) در ماه دارند، که با این مبلغ دریافتی زندگی در پاریس غیرممکن است».

دومین نقطه اختلاف، برنامه بیمه بیکاری فرانسه برای کارگران و تکنسین‌های صنعت سرگرمی است. این طرح از کارکنان صنعت سرگرمی با قرارداد‌های کوتاه‌مدت با مزایای بیکاری در فاصله بین یک شغل تا شغل دیگر حمایت می‌کند، اما به دلیل ابهام فراوان در مقررات، بسیاری از کارگران جشنواره‌های سینمایی از مزایای آن محروم می‌مانند.

این گروه در نامه روز دوشنبه خود به هشدار‌های قبلی در خصوص وضع معیشتی‌شان اشاره کرده و گفتند که «یک سال است که نسبت به بی ثباتی روزافزون زندگی افرادی که در جشنواره‌های سینمایی مشغول به کار هستند، اخطار داده‌ایم».

«ما [پس از انجام]کار‌های کوتاه‌مدت، دوره‌های بیکاری را می‌گذرانیم و علیرغم ماهیت حرفه‌مان که بصورت دائمی به کار گمارده نمی‌شویم و با وجود تلاش‌هایمان برای به نمایش‌درآمدن آثار سینمایی، فعالیت ما در طرح مزایای بیکاری فرانسه قرار نمی‌گیرد.»

«آخرین اصلاحات طرح مزایای بیکاری در فرانسه نیز کارگران جشنواره را در چنان وضعیت بی‌ثباتی می‌اندازد که اکثریت ما مجبور به رهاکردن شغل‌هایمان می‌شویم و در نتیجه برگزاری فستیوال‌هایی که در آن حضور داشتیم را دچار اختلال می‌کند.»
هفتادوهفتمین دوره جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ می (۲۵ اردیبهشت‌ماه تا ۵ خردادماه) برگزار خواهد شد و گرتا گرویگ ریاست هیئت داوران این دوره را عهده‌دار است. لیلی گلدستون، نادین لباکی، هیروکازو کورئیدا، اوا گرین، عمر سی، ابرو جیلان، خوان آنتونیو بایونا و پیر فرانچسکو فاوینو اعضای هیئت داوران این دوره از فستیوال هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • جشنواره کن در کما
  • دبیر اجرایی و دبیر هنری جشنواره ملی تئاتر ایثار معرفی شدند
  • انتصاب دبیر اجرایی و دبیر هنری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار
  • آموزش ۷۰۰ دانش‌آموز در مدرسه رباتیک امیرکبیر
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی
  • راهکارهای مقابله با زلزله تهران در نهمین کنفرانس زلزله‌شناسی
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا/ حریفان ایران مشخص شدند
  • پایان رقابت طرح‌ها در ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری اصفهان