Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، آیین افتتاحیه چهاردهمین پویش مطالعاتی روشنا به همراه رونمایی از کتاب «گام دوم ،گام تمدن ساز» نوشته حجت‌الاسلام محمد راجی باحضور چهره‌های فرهنگی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

کتاب «گام دوم،گام تمدن ساز» در ۴ فصل (سرگذشت انقلاب، برکات بزرگ انقلاب، چالش‌ها و ظرفیت‌ها، توصیه‌ها) به تبیین بیانیه گام دوم پرداخته و حاصل تلاش و پژوهش نزدیک به ۷۰ نفر از نخبگان حوزوی و دانشگاهی بوده که با مطالعه اسناد معتبر تاریخی و گزارش‌های سازمان‌های معتبر بین المللی در مدت زمانی بیش از ۲۵ هزار ساعت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این کتاب ابتدا مستندات گزاره‌های بیانیه گام دوم انقلاب ارائه شده و در ادامه با استفاده از داده‌های اطلاعاتی منابع اشاره شده بر اساس منطق تبیینی مقام معظم رهبری بخش‌هایی از بیانیه از حالت اجمال درآمده و به تفصیل تشریح شده است.

کتاب «گام دوم،تمدن ساز» با توجه به اهمیت موضوع و غنای مطالب، و با هدف ایجاد یک پویش همگانی برای فهم و تبیین و ترویج بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، از چاپ اول در پویش مطالعاتی روشنا قرار گرفته است.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام محسن فوجی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این نشست اظهار داشت: در این کتاب مستندات بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استخراج شده است تا به این وسیله تبیین لازم صورت گیرد. در این کتاب آمارهایی از ۲۵ هزار منبع بین‌المللی که امکان خدشه ندارد، تهیه شده است تا بتوان گزاره‌های بیانیه را اثبات کرد.

وی با اشاره اینکه در این کتاب منطق بیانیه استخراج شده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با یک منطق در بیانیه جلو رفته است که در این کتاب براساس این منطق استدالات ارائه شده است. ایشان در مقدمه بیانیه برای معرفی انقلاب و جمهوری اسلامی ضد آن را اعلام می‌کنند و به نفی می‌پردازند و سپس عظمت انقلاب اسلامی را تشریح می‌کنند.

فوجی گفت: دومین بخش بیانیه اشاره به برکات انقلاب است و ایشان می‌فرمایند انقلاب را تبیین کنید و خود برای بیان نمونه‌ای از این تبیین به مقایسه انقلاب با دوران پهلوی و دنیا می‌پردازد‌. در این کتاب تلاش کردیم بند بند بیانیه را با منطق رهبری براساس آمارهای بین المللی بسط دهیم.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه وظیفه جامعه دانشگاهی ترویج و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه نخبگانی و اشاعه آن در میان عموم مردم است، اظهار داشت: نخبگانی دانشگاهی و حوزوی باید بیانیه گام دوم انقلاب را به گفتمان تبدیل کنند که این مهم در کشور انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در جلسه‌ای خطاب به مسئولین نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها فرمودند کاری کنید تا بیانیه گام دوم در عرصه نخبگان و دانشگاهیان جریان‌ساز شود، تصریح کرد: حداقل توقع ایشان آن است که بیانیه گام دوم به صورت هنرمندانه در میان جامعه دانشگاهی و سپس با محصولات سهل‌الوصول برای مردم ارائه شود و کتاب گام تمدن‌ساز توانسته است در عرصه تبیین و گفتمان‌سازی این بیانیه اقدام فاخری را انجام داد که به خلاف فرهنگی عمومی کشور محصول یک کار تیمی است که جمع ۷۰ نفره‌ای از دانشگاهیان آن را راهبری کرده است و هر کس ارزش افزوده‌ای به فرد دیگری بخشیده است و در نهایت با راهبری فضلای حوزوی این اثر فاخر تولید شده است.

صالحی با بیان اینکه عمده این دانشگاهیان در مقطع کارشناسی هستند که با دغدغه خودجوش و براساس چالش‌های گفتمانی و ادبیات بین‌المللی به دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداختند، تصریح کرد: دانشگاهیان با شناخت ادبیات بین‌الملل و با تکیه بر آمار خارجی ضعف فرهنگی ما را که بیگانه‌پرست هستیم شناسایی کرده و با این روحیه به دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه این کتاب باورپذیر است و موجب هویت‌بخشی به مخاطب می‌شود، خاطرنشان کرد: پویش مطالعاتی روشنا با همت نشر معارف تلاش دارد تا مطالعه این کتاب را در دستور کار مردم قرار دهد که این پویش موجب افزایش سبد مطالعاتی دانشجویان شده است که امیدواریم نقش خود را در حوزه مطالعات کتاب‌های انقلاب نیز ایفا کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیانیه گام دوم انقلاب پویش مطالعاتی روشنا انقلاب اسلامی دانشگاه ها گام تمدن ساز حجت الاسلام بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۶۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود