Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، هیات داوران سازمان بهزیستی کشور متشکل از پوران درخشنده، مسعود آسیما، سعید بابایی و عباس حقشناس در بخش «تجلی اراده ملی» سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم‌های ذیل را در راستای اهداف خود شایسته تقدیر دانسته و جوایز این سازمان را به افراد ذیل اهدا می‌کند:

۱- مجید مجیدی کارگردان فیلم سینمایی «خورشید» به علت

نگاه امیدبخش به آینده و رسیدن به گنج درون کودکان معصوم  ترویج نگاه انسانی به کودکان کار  افشای دست‌های پشت پرده سوءاستفاده از کودکان کار  نشان دادن تکریم و تلاش برای حفاظت از مادر سرپرست خانواده توسط شخصیت اول فیلم  توانمندسازی کودکان کار به عنوان بازیگران یک فیلم موفق سینمایی 

۲- بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» به علت

پرداختن به توانمندی‌های فردی و اجتماعی ناشنوایان  نشان دادن توانایی و تلاش افراد دارای معلولیت به خصوص ناشنوایان در جامعه در کنار آحاد مردم  توجه به بحث مهم اشتغال افراد دارای معلولیت  فرهنگسازی در خصوص نحوه تعامل و برخورد صحیح با افراد دارای معلولیت  ترویج امر مهم غربالگری شنوایی در سنین پایین کودکی و تاثیر آن در آینده کودک ناشنوا  ایجاد نگرش مثبت نسبت به جامعه ناشنوایان 

۳- بازیگران کودک در فیلم سینمایی «خورشید» به علت
توانمند شدن و نقش‌آفرینی پراحساس و باورپذیر در فیلم سینمایی خورشید 

سازمان بهزیستی در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده، نوشته است: بهزیستی بر این باور است که زبان فرهنگ و هنر علی‌الخصوص فیلم و سینما به عنوان زبان مشترک بین تمام اقشار و جوامع بهترین ابزاری است که می‌تواند به فرهنگسازی و آگاهی‌بخشی به عموم جامعه در راستای اهداف آن کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 484954 برچسب‌ها سینما جشنواره فیلم فجر سازمان بهزیستی سینما - فیلم ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم فجر سازمان بهزیستی سینما فیلم ایرانی سازمان بهزیستی فیلم سینمایی افراد دارای کودکان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح خانواده میزبان در فارس

عبدالرحمن سلیم حقیقی گفت: طرح «خانواده میزبان» با عنوان طرح میزبان ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر در ۱۳ استان کشور اجرایی شده که استان فارس هم از این جمله است و مجموعاً در کل کشور تاکنون ۸۷ کودک وارد خانواده‌های میزبان شده‌اند.

او بیان کرد: این طرح که به دنبال اصلاح آیین‌نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شده و تکمیل‌کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است.

سلیم حقیقی تصریح کرد: در فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تا ۲۰۰ سال پیش هیچ کودک فاقد سرپرستی در مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری نمی‌شد، جای این کودکان در خانواده خویشاوندان بود، اما به مرور با گسترش شهرنشینی و ورود الگوی غربی، مراکزی با نام دارالایتام که سپس به یتیم‌خانه و پرورشگاه تغییر نام یافت در کشور راه‌اندازی شد و گسترش یافت.

سخنگوی بهزیستی فارس یادآور شد: اجرای طرح خانواده میزبان مکملی برای بازپیوند کودکان به خانواده، ورود کودکان به خانواده جایگزین خویشاوندان و همچنین فرزندخواندگی است و یک مرحله دیگر از ورود کودک به مراکز نگه‌داری شبانه‌روزی جلوگیری می‌کند.

او همچنین با بیان این موضوع که بهزیستی فارس در سال گذشته جزو ۵ استان برتر در حوزه فرزندخواندگی بوده است، گفت: این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره‌مندی کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

سلیم حقیقی همچنین گفت: صلاحیت خانواده‌های میزبان در کارگروه‌های شهرستانی و استانی مورد بررسی قرار گرفته و پس از آن با طی کردن دوره آموزشی، در صورت آمادگی میزبان، کودکان به صورت موقت تا زمان تعیین تکلیف آنان برای ورود به خانواده دائمی خود (بازپیوند به خانواده زیستی، نگهداری در خانواده خویشاوندان و یا فرزندخواندگی) به عنوان مهمان در خانواده میزبان حضور خواهند داشت.

سخنگوی بهزیستی فارس ادامه داد: این طرح به ویژه برای حضور کودکان نیازمند مراقبت ویژه که اقبال کمتری برای حضور در فرزندخواندگی دارند، حائز اهمیت است.

مشاور اجرایی مدیرکل بهزیستی فارس در پایان اظهار کرد: خانواده‌های متقاضی می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • معاون صدا خبر داد: چهارمین جشنواره پژواک بین‌المللی می‌شود
  • برندگان دومین جشنواره بزرگ اصناف بانک تجارت معرفی شدند