Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@12:06:26 GMT

باقیمانده سهام بانک‌‌های دولتی واگذار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۳۸۳۲۹

عباس معمارنژاد در گفت‌وگو با فارس، در مورد اینکه سهام دولت در بانک‌‌های قابل واگذاری چه زمانی به مردم عرضه می‌شود، اظهار داشت: بحث واگذاری سهام دولت الان در هیأت واگذاری برای قیمت‌گذاری سهام بررسی می‌شود و بعد از اینکه سهام پالایشگاهی دولت از طریق بورس عرضه شد، در اولین فرصت، باقیمانده سهام دولت در بانک‌های قابل واگذاری نیز عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:‌الان سهام بیمه البرز از طریق بورس عرضه می‌شود و هر موقع در هیأت واگذاری تصویب شود، سهام دولت در بانکها نیز واگذار خواهد شد.

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد در مورد اینکه شیوه واگذاری سهام دولت چگونه خواهد بود، گفت: در این مرحله هم مثل مرحله قبل سهام به صورت بلوکی و عمده واگذار می‌شود.

معمارنژاد در پاسخ به این پرسش که در نوبت پیش، عرضه بلوکی سهام دولت مشتری پیدا نکرد، بیان داشت: در لایحه بودجه 99 امکانی فراهم شده که اگر توسط نمایندگان تصویب شود، بتوان از طریق واحدهای صندوق قابل معامله بورسی موسوم به ETF سهام دولت در بانک‌ها و بیمه‌ها واگذار شود، اما این مسئله به شرط این است که پیشنهاد دولت در لایحه بودجه به تصویب مجلس برسد.

وی افزود: اگر عرضه بلوکی سهام دولت در شرکت‌های بزرگ از طریق بورس مشتری نداشت، در مرحله بعدی از طریق صندوق‌های قابل معامله بورسی به همه مردم واگذار می‌شود.

معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد در مورد اینکه حداکثر سهامی که یک نفر می‌تواند از بانک‌های دولتی بخرد، گفت: باید منتظر بمانیم در مجلس تصویب شود و جزئیات آن مشخص شود، آن موقع مشخص خواهد شد هر نفر می‌تواند چند واحد از صندوق‌های قابل معامله را خریداری کند و به نظر من امکان واگذاری بانک‌های دولتی به روش واحدهای صندوق قابل معامله بورسی به همه مردم فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت در راستای واگذاری تصدیهای خود به بخش خصوصی، مقرر شده که باقیمانده سهام خود در 18 شرکت بزرگ از جمله سه بانک ملت، تجارت و صادرات را از طریق بورس به مردم واگذار کند، اما در مرحله قبل عرضه بلوکی این سهام مشتری پیدا نکرد و دولت می‌خواهد با انتخاب روشهای متنوع، از جمله واگذاری واحدهای صندوق قابل معامله بورسی (ETF ) سهام خود را واگذار کند.

بر این اساس ۱۸.۲۲ درصد سهام بانک صادرات ایران، ۱۷ درصد سهام بانک ملت و ۱۷ درصد سهام بانک تجارت قابل واگذاری است.

همچنین ۱۱.۴۴ درصد سهام بیمه اتکایی امین و ۱۷.۲۴ درصد سهام بیمه البرز نیز در فهرست واگذاری‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/ب

منبع: الف

کلیدواژه: سهام دولت در بانک باقیمانده سهام درصد سهام بانک واگذار می شود قابل واگذاری طریق بورس عرضه می شود عرضه بلوکی سهام بیمه تصویب شود بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • چرا شهرک‌های فدک و کوثر شاهرود به شهرداری واگذار نشد؟
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳