Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی سعی کرده در انتخاب و معرفی نامزدهای انتخاباتی بر روی شاخص‌هایی همچون کارآمدی، پاکدستی و نگاه مسلط به پیشرفت و توسعه کشور توجه کند. ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

محمدصادق فتح‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیهبا اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی به لحاظ شاخص‌های توسعه در ردیف‌های آخر پیشرفت و توسعه در کشور قرار دارد اظهارداشت: متاسفانه آذربایجان‌غربی در شاخص‌های مختلف در حوزه بهره‌وری، اقتصادی، مدیریتی، بهداشتی و آموزشی وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اما این به هیچ وجه به معنای فقدان قابلیت‌های پیشرفت در استان نیست چون آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های عظیمی از حیث نیروی انسانی کارآمد، آب و خاک و معادن‌گران قیمت دارد.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: یک معدن طلای زرشوران تکاب می‌تواند کشوری مانند آفریقای‌جنوبی را به پیشرفت برساند در حالی که آذربایجان‌غربی ظرفیت بسیار بالاتری نسبت به کشورهای پیشرفته دارد.

وی بیان کرد: از سوی دیگر آذربایجان‌غربی در چهارراه و شاهراه ارتباطی بازارهای منطقه قرار گرفته و دروازه ورود و خروج در کشور است و بزرگترین مرز زمینی کشور در استان قرار دارد.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه ظرفیت ارتباط با کشورهای اطراف مثل آذربایجان و عراق یک ظرفیت ویژه است که شاید در هیچ استان دیگری این ظرفیت وجود نداشته باشد گفت: اما متاسفانه سیاست‌بازی جریان‌های جناحی از سال‌های ابتدایی پس از انقلاب اسلامی تا امروز، بدون توجه به خواست واقعی مردم و دامن زدن به باندبازی و عدم توجه به ظرفیت‌های نیروی انسانی استان و عدم شایسته‌سالاری باعث شده که این ظرفیت‌های بالاقوه آذربایجان‌غربی مغفول ماند.

وی اظهار کرد: بنابراین گردانندگان جریان‌های سیاسی و مسئولان و مدیران دولتی در گذشته تا به حال عملا باید پاسخگو باشند و این انتخابات نیز نوعی پاسخگو کردن جریانات سیاسی نسبت به این عقب ماندگی مفرط استان است.

نامزدهای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خوزستان معرفی شدندکاندیداهای شورای ائتلاف در 5 حوزه انتخابیه استان گلستان معرفی شدند+اسامیهیچ‌ کدام از کاندیداهای مورد نظر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در حوزه‌های انتخابیه گیلان از لیست حذف نشده‌اند سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: در واقع این عقب ماندگی و کاستی‌هایی که نوعا در معیشت و رفاه عمومی مردم تاثیرمستقیم داشته از یک سو می‌تواند سبب شود که سرمایه اجتماعی و اعتماد و امید مردم لطمه بخورد.

وی تصریح کرد: بنابراین وظیفه همگان است که با بازسازی سرمایه اجتماعی و امید دادن به مردم و نه امید واهی، توسط معرفی نامزدهای کارآمد و راهگشا بتوانند عرصه را برای مشارکت گسترده و همگانی مردم فراهم کنند و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی وظیفه دارد در این حوزه با دقت عمل بیشتری اقدامات خود را انجام دهد.

فتح‌اللهی با اشاره به اینکه عملکرد ضعیف مجلس دهم از حیث نظارتی و تقنینی سبب تضعیف مدیریت‌های کلان کشوری و مدیریت‌های میانه و ارشد استانی و دستگاه‌های متولی شده است گفت: تعمیق عدم شایسته‌سالاری در کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی و سیاست‌گذاری در زندگی روزمره مردم سبب انتخاب مدیران ضعیف و بی‌کفایتی در عرصه خدمت به مردم شده است.

وی افزود: بر این اساس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی سعی کرده در انتخاب و معرفی نامزدهای انتخاباتی بر روی شاخص‌هایی همچون کارآمدی، پاکدستی، نگاه مسلط به پیشرفت و توسعه کشور، توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، باورمندی در حوزه مقاومت سیاسی و اقتصادی در برابر توطئه‌های بیگانگان تاکید کرده و این ویژگی‌ها به عنوان ترجمان و تجلی دو شاخص اساسی تخصص و تعهد است که همگان به لحاظ فکری قبول دارند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: بنابراین شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر روی این دو شاخص و شاخصه‌های زیرمجموعه آن تمرکز ویژه کرده و سعی شده تا نامزدهایی را در فهرست استانی جای دهد که دارای چنین ویژگی‌هایی هستند تا پس از راهیابی به مجلس با همراهی سلایق مختلف بتوانند مشکلات روزمره مردم را چاره‌اندیشی کنند و کشور را از این شرایط نامطلوبی که در حوزه معیشتی مردم وجود دارد دور کنند.

انتهای پیام/7548/ ع

R7548/P4001/S6,48/CT2

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی معرفی نامزدهای پیشرفت و توسعه فتح اللهی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۳۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام حسین منافی در مراسم تجلیل از اساتید اهل‌سنت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مسئله تقوا برای طلاب از همه چیز ضروری‌تر است و آنها باید به تهذیب نفس توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سیستم آموزشی حوزه، حجره‌محور است برای همین اخلاق، منش و رفتار استاد بر روی طلبه‌ها تاثیر فراوانی دارد.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بی‌تردید علم به مقام حقیقی قرآن بدون طهارت نفس امکان‌پذیر نیست و با وجود اینکه مقام حقیقی طهارت نزد اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ع) است، اگر تقوا و طهارت نفسی وجود نداشته باشد این علم بلای خانمان‌سوزی است که امروز در آمریکا و اروپا و اسرائیل مشاهده می‌کنیم و تسلیحاتی که رژیم صهیونیستی امروز مردم را با آن قتل‌عام می‌کند حاصل علم است.

وی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته در بحث آموزش و پژوهش سه میلیارد تومان اعتبار هزینه شد که مبلغ یک میلیارد و 600 هزار تومان آن صرف بسته ارزاق طلاب و اساتید شد.

حجت الاسلام منافی اظهار داشت: در آینده‌ای نزدیک کتابخانه مرجع تفسیر علوم قرآنی در مرکز تحصصی راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: اولویت‌های امسال معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی، توانمندسازی طلاب و اساتید است که براین اساس، کارگاه روش تدریس جدید دو روزه در مهاباد برگزار می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود چون آنان کتاب‌های متعددی تدوین کرده‌اند که در قالب نرم‌افزار جمع‌آوری شده و در اختیار جامعه علمی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • حضور ۴ تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • آنچه باید درباره انتخابات 21 اردیبهشت‌ بدانید | معرفی 6 فهرست انتخاباتی در دور دوم
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران
  • فرمانده سپاه شهرستان راسک معرفی شد
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /کاندیداهای اشتراکی شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول
  • پراکنده شده ۳۲ کاندیدای تهران در پنج لیست انتخاباتی /۸ کاندیدای مورد حمایت شانا و اُمنا چه کسانی هستند؟ +جدول